INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Češi na rady a doporučení finančních poradců dají více než evropští sousedé. Ať už si sjednávají svoje první pojištění anebo jen mění produkt či pojišťovnu, je patrné, že tuzemští finanční poradci mají oproti zahraničí na klienta při výběru velký vliv. Tento typický trend odhalil nejnovější průzkum České asociace pojišťoven (ČAP).

Od kvalitních finančních poradců očekávají Češi odbornou pomoc při výběru vhodného finančního produktu, individuální přístup i finanční a časovou úsporu. Na jejich rady dá 55 % Čechů. O něco ostražitější jsou Slováci (48 %), ve zbylých státech Evropy preferuje poradenství zprostředkovatelů v průměru 35 % populace. Z průzkumu dále vyplývá, že pokud Češi mění smlouvu životního pojištění a zároveň pojišťovnu, ve 38 % případů je to právě z důvodu doporučení jejich poradce. Vcelku pozitivní zjištění je, že pouze ve 13 % případů stojí za změnou pojišťovny nespokojenost se službami.

O takzvaném přepojišťování pojistných smluv, výrazném trendu českého pojistného trhu, svědčí fakt, že jen za posledních pět let změnilo v ČR svého poskytovatele životního pojištění 25 % klientů, zatímco v ostatních evropských státech jen 8 % klientů. Na rady přicházející od poradců dávají častěji ženy, které celkově preferují osobní jednání. Muži si radit od jiných tolik nedávají a informace si raději sami vyhledávají individuálně na internetu.

Průzkum ČAP v návaznosti na změnu pojistitele u produktů životního pojištění upozorňuje na skutečnost, že 26 % klientů, kteří mají sjednané životní pojištění, stále netuší, jaké má pro ně důsledky předčasné zrušení životní pojistky. Životní pojištění je konstruováno jako dlouhodobý produkt a každé předčasné ukončení sjednané smlouvy znamená nedodržení pojistných podmínek a pro klienta ztrátu, nikoli úsporu. Kromě výplaty předem stanovené částky ztratí klient jistotu pojistné ochrany a krytí životních rizik.

„I přes velkou část korektních poradců se na pojistném trhu bohužel objevují i tací, pro které je větší motivací jejich profit než spokojenost klienta,“ doplňuje manažerka vzdělávání a komunikace České asociace pojišťoven Marcela Kotyrová a radí: „Pokud se klient domnívá, že jeho pojistná smlouva je zastaralá a neodpovídá jeho potřebám, měl by kontaktovat pojišťovnu a poradit se o možných úpravách. I v období ztížené finanční situace je zrušení pojistné smlouvy to nejméně vhodné řešení. Moudřejší je požádat pojišťovnu o odklad plateb, snížení pojistného, jeho přerušení nebo se dohodnout na jiném řešení.“

Jak vybrat dobrého pojistného poradce nebo zprostředkovatele?

§Věnujte pozornost dobrým zkušenostem svých přátel a známých. Nejlepší vizitkou každého dobrého poradce je osobní doporučení spokojených klientů.

§Buďte alespoň částečně informováni o pojistných produktech a ptejte se svého poradce na vše, čemu nerozumíte. Informace si porovnejte s těmi, které jste získal z oficiálních a nezávislých zdrojů. Pokud vám nebude schopen odpovědět, raději se obraťte na jiného.

§Neukvapujte se a nenechte se přesvědčit emocionálními argumenty. Finanční poradce, který na vás naléhá prostřednictvím emocionálních argumentů, zřejmě nemůže najít ty faktické.

§Důvěřujte, ale prověřujte a porovnávejte. Nikdy se nerozhodujte pouze podle jedné nabídky.

§Říká se, že čas jsou peníze. V případě uzavírání smluv dlouhodobějších produktů to platí dvojnásob. Nechte si po předložení smlouvy nějaký čas na rozmyšlenou a nezapomeňte si prostudovat pojistné podmínky.

Průzkum zpracovala společnost NMS Market Research v prosinci 2012

Země: Česká a Slovenská republika

Metoda: on-line průzkum

Dotazník: ČR: 79 otázek, SR: 24 otázek

Cílová populace: 18-50 let – reprezentativní vzorek populace

Vzorek populace: podle pohlaví, věku, regionu, velikosti místa bydliště

Vzorek: ČR: 1017 respondentů, SR: 312 respondentů

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3