INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Nedostatečné pochopení nastupující generace tzv. mileniálů a nutnost zavést flexibilnější firemní struktury, to jsou největší výzvy, které stojí před personalisty českých i globálních firem. Vyplynulo to z diskuze odborníků Institutu členů správních orgánů (Czech Institute of Directors - CIoD), společnosti Stanton Chase a více než čtyř desítek odborníků na personalistiku z českého trhu.

Podle údajů společnosti Deloitte se stala organizační struktura firem v roce 2016 nejdůležitějším tématem mezi odborníky na lidské zdroje. Celých 92 % z respondentů studie[1] odpovědělo, že patří k důležitým trendům letošního roku. „Souvisí to i s masovým nástupem mileniálů do pracovního procesu,“ vysvětluje Jozef Papp, ředitel české pobočky společnosti Stanton Chase, která se věnuje vyhledávání vrcholových manažerů.

Dnešní dvacátníci a třicátníci mají od pracovního prostředí jiná očekávání než zástupci tzv. generace X (narozeni 1963-1980) či narození v 50. až 60. letech v době populační exploze. „Mladí lidé očekávají flexibilitu pracovní doby, chtějí se vzdělávat, potřebují balanc mezi osobním a pracovním životem,“ poukázal na hlavní požadavky Ivan Feninec, personální ředitel České pošty, jednoho z největších českých zaměstnavatelů. Zavedení programů vedoucích ke zlepšení v těchto oblastech bude vyžadovat značné investice.

Velkým trendem mezi personalisty je oslovování potenciálních zaměstnanců na sociálních sítích. „Firmy se začínají prezentovat jako mladé, dynamické, nestrukturované a „nekravaťácké“. Důležité ale je, aby firma komunikovala ty hodnoty, které má zaměstnanec možnost v pracovním poměru skutečně prožít,“ popsal situaci na českém trhu David Pirner, zakladatel poradenské společnosti Grant Thornton a rovněž člen Institutu členů správních orgánů.

Jak úspěšně navázat vztah s mileniály, to bude výzva i pro ředitele společností. „Budou muset být schopni chápat nové obchodní modely, které přicházejí s nástupem nových technologií a Průmyslu 4.0,“ říká David Pirner. CEO by měl být komplexnější znalostně, ale i osobnostně. „Je důležité, aby ředitelé firem a členové správních orgánů byli schopni hledat společné jmenovatele, držet firemní kulturu a hodnoty a neztratit se ve změti dat a informací, které nás obklopují,“ uzavřel téma Petr Fiman, viceprezident Institutu členů správních orgánů a viceprezident společnosti Electric Powersteering Components Europe.

Další setkání hodlá Institut členů správních orgánů ve spolupráci se společností Stanton Chase uspořádat na jaře příštího roku. Výkonná ředitelka Institutu Monika Zahálková pak potvrdila, že spolupráce mileniálů s výkonnými managementy bude tématem i při dalších společných akcích. Více informací bude k dispozici na webu www.ciod.cz.

O společnosti Stanton Chase

Mezinárodní společnost Stanton Chase je jedním z předních světových poskytovatelů služeb v oblasti Executive Search. Hlavním cílem společnosti je budování profesionálních manažerských týmů pro klienty na celém světě. Společnost byla založena v roce 1990 a v současné době působí v 72 pobočkách ve 42 zemích Asie, Evropy a Ameriky. Klíčem úspěchu firmy je důraz na profesionalitu zaměstnanců, jedinečná strategie, výborná znalost klienta, schopnost naslouchat a flexibilně se přizpůsobit potřebám klienta. Více informací naleznete na www.stantonchase.cz.

O Institutu členů správních orgánů

Institut členů správních orgánů (Czech Institute of Directors - CIoD) jenezávislou a neziskovou organizací založenou v roce 1998. U jejího zrodu stálo několik nadšenců z řad šéfů velkých společností. Vznikl podle modelu podobných institucí působících ve vyspělých zemích. Institut exkluzivně poskytuje vzdělávání zaměřené pro správní orgány. Více informací naleznete na www.ciod.cz.

[1]https://www2.deloitte.com/us/en/pages/human-capital/articles/introduction-human-capital-trends.html

 

Slovo ke dni

  • Doba byrokratická

    Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3