INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

GRAF 2Česká republika má dobře rozvinutý reklamní trh. Výdaje na reklamu na jednoho obyvatele jsou zde téměř třikrát vyšší, než je průměr zemí střední a východní Evropy. Největším médiem je televize, avšak rychle se rozšiřující vyhledávání a programatická display reklama přispívají k rychlému růstu internetové reklamy.

HDP v České republice v roce 2017 vzrostl přibližně o 4,3 %, zatímco v roce 2016 to bylo jen o 2,6 %. Došlo k nárůstu vládních investic a také spotřeby domácností a zahraničního obchodu. Česká ekonomika v současnosti těží z příznivých domácích i zahraničních podmínek, včetně extrémně nízké míry nezaměstnanosti. Očekává se, že za rok 2018 HDP vzroste o 3,1 % (zdroj: www.mfcr.cz).

Televize kontinuálně roste

Trh s televizní reklamou v loňském roce vzrostl o 6,5 % a v období zahrnutém v předpovědi mediální agentury Zenith je očekáván další růst zhruba o 5-6 % ročně. Největší prodejce reklamy je Media Club, který zastupuje televizní skupiny Prima a Barrandov a také řadu internetových stránek, rádiových stanic a časopisů.

Vydavatelé reagují na poptávku inzerentů

Tištěná reklama v roce 2017 opět vzrostla poté, co v roce 2016 zaznamenala nárůst poprvé od roku 2010. Výdaje na reklamu v novinách se zvýšily o 2,0 % a výdaje na reklamu v časopisech o 2,5 %. Počet prodaných výtisků a čtenost však i nadále klesají a v tomto desetiletí se dostaly na nejnižší úroveň. Vydavatelství jako kompenzaci nižších příjmů z prodaných výtisků a nejistých příjmů z reklamy rozšiřují svá portfolia o tištěné přílohy a zvláštní vydání a produkty pro tablety, chytré telefony a čtečky. Reagují také na poptávku zadavatelů reklamy po kreativních reklamních příležitostech, které by jim pomohly vystoupit z davu.

Výdaje na reklamu v rádiu od roku 2014 rostou, i přes pokles množství posluchačů většiny nejvýznamnějších stanic kromě ČRo 1 Radiožurnálu. Změna metodiky měření způsobila, že v roce 2014 se stala největší reklamní kategorií v rádiu kultura a volný čas, avšak v loňském roce to byl maloobchodní prodej.

Na internetu jako doma

„Penetrace internetu je v České republice s 88 % jedna z nejvyšších ve střední a východní Evropě.⃰ Hlavním poskytovatelem display reklamy je i nadále Seznam, který má nejvíce uživatelů a nejvyšší příjmy z reklamy. V performance marketingu vede Google,“ říká Jerguš Slota, ředitel mediální agentury Zenith a dodává: „Stále běžnějším se stává real-time bidding a ti, kteří mají zkušenosti s programatickým nákupem, se nyní zaměřují na pokročilý remarketing a využívají pro zacílení data třetích stran.“

(tz)

Slovo ke dni

  • Doba byrokratická

    Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3