INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

GRAF 2Česká republika má dobře rozvinutý reklamní trh. Výdaje na reklamu na jednoho obyvatele jsou zde téměř třikrát vyšší, než je průměr zemí střední a východní Evropy. Největším médiem je televize, avšak rychle se rozšiřující vyhledávání a programatická display reklama přispívají k rychlému růstu internetové reklamy.

HDP v České republice v roce 2017 vzrostl přibližně o 4,3 %, zatímco v roce 2016 to bylo jen o 2,6 %. Došlo k nárůstu vládních investic a také spotřeby domácností a zahraničního obchodu. Česká ekonomika v současnosti těží z příznivých domácích i zahraničních podmínek, včetně extrémně nízké míry nezaměstnanosti. Očekává se, že za rok 2018 HDP vzroste o 3,1 % (zdroj: www.mfcr.cz).

Televize kontinuálně roste

Trh s televizní reklamou v loňském roce vzrostl o 6,5 % a v období zahrnutém v předpovědi mediální agentury Zenith je očekáván další růst zhruba o 5-6 % ročně. Největší prodejce reklamy je Media Club, který zastupuje televizní skupiny Prima a Barrandov a také řadu internetových stránek, rádiových stanic a časopisů.

Vydavatelé reagují na poptávku inzerentů

Tištěná reklama v roce 2017 opět vzrostla poté, co v roce 2016 zaznamenala nárůst poprvé od roku 2010. Výdaje na reklamu v novinách se zvýšily o 2,0 % a výdaje na reklamu v časopisech o 2,5 %. Počet prodaných výtisků a čtenost však i nadále klesají a v tomto desetiletí se dostaly na nejnižší úroveň. Vydavatelství jako kompenzaci nižších příjmů z prodaných výtisků a nejistých příjmů z reklamy rozšiřují svá portfolia o tištěné přílohy a zvláštní vydání a produkty pro tablety, chytré telefony a čtečky. Reagují také na poptávku zadavatelů reklamy po kreativních reklamních příležitostech, které by jim pomohly vystoupit z davu.

Výdaje na reklamu v rádiu od roku 2014 rostou, i přes pokles množství posluchačů většiny nejvýznamnějších stanic kromě ČRo 1 Radiožurnálu. Změna metodiky měření způsobila, že v roce 2014 se stala největší reklamní kategorií v rádiu kultura a volný čas, avšak v loňském roce to byl maloobchodní prodej.

Na internetu jako doma

„Penetrace internetu je v České republice s 88 % jedna z nejvyšších ve střední a východní Evropě.⃰ Hlavním poskytovatelem display reklamy je i nadále Seznam, který má nejvíce uživatelů a nejvyšší příjmy z reklamy. V performance marketingu vede Google,“ říká Jerguš Slota, ředitel mediální agentury Zenith a dodává: „Stále běžnějším se stává real-time bidding a ti, kteří mají zkušenosti s programatickým nákupem, se nyní zaměřují na pokročilý remarketing a využívají pro zacílení data třetích stran.“

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3