INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

startup axaAXA Startup Barometr je nový průzkum, který popisuje vývoj a klima české startupové scény. Svými názory do něj přispěli mentoři StartupYardu, nejstaršího soukromého akcelerátoru ve střední a východní Evropě.

Podle výstupů AXA Startup Barometru jsou hlavními a nejdůležitějšími vlastnostmi úspěšného zakladatele startupu vytrvalost a podnikatelský duch. Teprve po nich následují kreativita nebo vizionářství. Více než šestina mentorů se shodla, že s potřebnými schopnostmi a dovednostmi mohou startupy uspět v jakémkoliv oboru podnikání. Etablované společnosti / korporace a startupy se od sebe při společných akcích učí navzájem. Velké společnosti se inspirují, jak omezovat administrativní procesy, urychlit zavádění změn nebo dát prostor kreativitě a novým projektům, a přitom akceptovat jejich nejistý výsledek.

Skupina AXA ČR & SK a StartupYard společně realizovali první kolo průzkumu mezi mentory startupů, který si klade za cíl zmapovat klima místní startupové scény. Z něj vyplývá několik sdělení, která by měl vzít v úvahu i nejeden zkušený manažer.

„Neschopnost adaptace a změny způsobila, že mnoho zavedených velkých společností postupně ztratilo svou pozici na trhu,“ říká Robert Gauci, generální ředitel skupiny AXA pro Česko a Slovensko a dodává: „Klienti od nás očekávají více než jen proplácení svých škod. Musíme jim být na blízku a stát se jejich opravdovým partnerem. Inovace jsou hlavní hnací silou pro vybudování lepšího světa pro naše děti a další budoucí generace. Abychom toho dosáhli, musíme být aktivním hráčem na poli inovací. Jedině tak můžeme vytvářet řešení, která odpovídají potřebám lidí.“

Většina mentorů se shodla, že nejdůležitějšími vlastnostmi, pokud chcete uspět jako startup, jsou vytrvalost a podnikatelský duch. Dalšími podstatnými charakteristikami jsou podle respondentů průzkumu kreativita, zápal pro věc a vize. Spíše než schopnost nacházet neotřelá řešení nebo prázdná místa na trhu tedy rozhoduje odhodlání a nasazení.

Na otázku, co spolupráce se startupy dává mentorům, nejvíce z nich odpovídalo, že je motivuje snaha předat své zkušenosti nastupující generaci nadějných podnikatelů. Také často uváděli, že jim pomáhá udržovat kontakt se současnými moderními trendy, nacházet neotřelá řešení. V mentoringu vidí skvělou příležitost pro navazování nových kontaktů či nacházení investičních příležitostí.

AXA Startup Barometr se také zaměřil na nejperspektivnější obory. Šestina mentorů se shodla, že takto položená otázka vlastně není relevantní, protože s vhodným mixem vlastností a schopností mohou startupy uspět v jakémkoli oboru. Nicméně nejčastěji jmenované oblasti byly zavádění umělé inteligence a strojového učení, využití virtuální reality a medicína nebo zdravotnictví obecně. Mezi další perspektivní obory patří podle účastníků ankety využití nových technologií ve finančnictví, pojišťovnictví a zemědělství (fintech, insurtech a agrotech).

Polovina zapojených mentorů si nemyslí, že jsou české startupy dostatečně napojené na trh venture kapitálu. Přibližně čtvrtina z nich si však domnívá, že opak je pravdou. V této oblasti je tedy, alespoň podle názoru účastníků průzkumu, prostor pro další rozvoj.

Podle více než poloviny odpovědí je současná situace vstřícnější k zakladatelům nových firem, než byla před deseti lety. Zajímavý názor sdílený více účastníky je, že dnes je snazší firmu založit, ale složitější uspět a vydržet.

Skupina AXA ČR & SK vnímá inovace jako součást své firemní DNA. Spolupráce s akcelerátorem StartupYard vidí jako logické vyústěním svého dlouhodobého směřování. Díky zapojení svých manažerů do role mentorů pro přední středoevropský startupový akcelerátor nachází skupina AXA ČR & SK cesty, jak do svého současného podnikání zavádět inovativní postupy. Díky intenzivní diskuzi se slibnými startupy si také udržuje kontakt s nejnovějšími trendy, aby je mohla implementovat do svých stávajících procesů či služeb.

O SKUPINĚ AXA

Skupina AXA je světovým lídrem v oblasti pojištění a správy majetku. Více než 160 000 zaměstnanců pečuje o 105 milionů klientů v 64 zemích celého světa. V Mezinárodních standardech účetního výkaznictví (IFRS) byly výnosy skupiny pro rok 2017 oceněny na částku 98,5 miliardy EUR, podkladové výnosy na 6 miliard EUR. K 31. prosinci 2017 měla společnost AXA pod správou aktiva ve výši 1 439 miliardy EUR. Americká depozitní podílní společnost AXA je rovněž uvedena na platformě OTC QX pod označením AXAHY.

Skupina AXA je zahrnuta do nejvýznamnějších mezinárodních indexů SRI, jako jsou Dow Jones index udržitelnosti (DJSI) a FTSE4GOOD. Je zakládajícím členem Finanční iniciativy OSN (UNEP FI), Principů udržitelného pojištění OSN (PSI) a signatářem Zásad odpovědných investic OSN.

AXA působí v České republice a na Slovensku prostřednictvím penzijní společnosti (na Slovensku pak přes doplňkovou důchodovou společnost a důchodovou správcovskou společnost), životní pojišťovny, pojišťovny (se zaměřením na neživotní pojištění), a investiční společnosti. Má více než 1,35 milionu aktivních klientů, přes 500 zaměstnanců a více než 119 miliard korun aktiv pod správou.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3