INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

podvodV českém businessu se letos rozmohl nový druh podvodů, který se až dosud vyskytoval poměrně vzácně. Podvodníci se vydávají za konkrétního odběratele a od nic netušících výrobců a prodejců odebírají zboží, které si ve skutečnosti pravý odběratel nikdy neobjednal. Úvěrová pojišťovna Euler Hermes jen za poslední půlrok evidovala osm takových případů a celkovou škodu vyčíslila na zhruba 34 milionů korun.

V minulosti docházelo k těmto podvodům na dodavatele zcela ojediněle, za posledních šest let pojišťovna u svých klientů zaregistrovala pouhé dva případy. Příběhy o falešných odběratelích mají mnoho společných znaků. Odběratelé, za něž se podvodníci vydávají, mají u úvěrové pojišťovny obvykle dobrý rating, sídlí ve Francii, Velké Británii či Itálii a s daným dodavatelem v Česku nikdy předtím nespolupracovali. Komunikace probíhá z pravidla elektronicky s tím, že emailová adresa je jen nepatrně pozměněna od originální adresy odběratele. Po dodání zboží veškerá komunikace pochopitelně končí. Skutečný odběratel odmítá zaplatit dluh, protože si žádné zboží neobjednal a ani neodebral. V mnoha případech už padla trestní oznámení, a to buď ze strany odběratele či dodavatele.

„Nejpropracovanější byl podvod jménem odběratele z Francie. Objednávka byla na hlavičkovém papíře, měla razítko i podpis a nic nenasvědčovalo tomu, že by byla falešná. Klientovi v roli dodavatele jsme udělili pojistný limit na domnělého odběratele, protože tato firma byla dobře hodnocena. Následovala dodávka a převzetí zboží. Pak se ale zjistilo, že námi hodnocená společnost o žádném obchodu nemá ani ponět,“ řekl Luděk Obadal, Country Manager společnosti Euler Hermes v České republice a dodal: „Nepodceňujme ověřování a reference. Zejména pokud probíhá obchod poprvé, je na místě zvýšená patrnost při komunikaci, ověřování, včetně využití pevných telefonních linek, a ostražitost před nenadále lukrativními objednávkami či nesouladu místa dodání. Pokud se sejde více nestandardních bodů, je potřeba vnímat každý detail. Samozřejmě pomáhá i zdravý úsudek, např. zeptat se jinde na trhu, zda daná, do té doby neznámá společnost, má skutečně důvod předmětné zboží objednávat.“

Společnost Euler Hermes je světovým lídrem na trhu pojištění pohledávek. Disponuje tedy dostatkem aktuálních a relevantních informací v rámci mnoha podnikatelských sektorů v různých zemích světa. Tato informační báze společnosti umožňuje vytvářet unikátní analýzy, včetně globálních srovnání, a pomáhat tak v obchodním rozhodování společnostem či investorům z celého světa.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Český průmysl v úzkých

    Ti, co stále vyhlížejí příští krizi, dostali pádný argument. Průmyslová výroba v Česku z roku na rok klesla bezmála o čtyři procenta. A nezdá se, že by situace v druhé polovině r. 2019 měla otočit k lepšímu. Jak známo, naše továrny jsou zejména závislé na poptávce po autech. Když kupujících motorových vozidel ubývá v Evropě i ve světě, čísla o produkci musí jit také dolů. Ani výhled do dalších let není příliš růžový. Západní svět postupně přechází na elektromobilitu a do módy jde také celkové omezování spotřeby. Možná, že ekonomického vrcholu už naše automobilky a jejich dodavatelé dosáhli a čeká je pouze jízda z kopce. Je to špatně nebo dobře?

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE