INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

call centrumZákaznické linky hrají v komunikaci stále prim, když je využívá 51 % Čechů. Jen 17 % před nimi preferuje osobní jednání na pobočce a 16 % internetovou komunikaci. Úroveň zákaznických linek považuje nejvíce Čechů za průměrnou, podle poloviny dotázaných se kvalita zásadně liší podle toho, kam a proč člověk volá.

Vyplývá to z průzkumu finanční společnosti Cofidis.

Ačkoli obecně hodnotí lidé úroveň českých zákaznických linek nejčastěji jako průměrnou, více než třetina respondentů vidí zásadní rozdíl v jejich kvalitě podle konkrétní firmy a 17 % podle důvodu, se kterým se na zákaznickou linku obrací.

„Ačkoli se úroveň celého odvětví zvedá, rozdíly mezi jednotlivými firmami mohou být velké. Právě zákaznická péče se přitom pro stále více zákazníků stává jedním z hlavních kritérií, která určují jejich nákupní preference a je dnes jednou z mála cest, jak se lze odlišit od konkurence, budovat značku a potažmo i věrnost,“ říká Tomáš Hájek, výkonný ředitel asociace ADMEZ, která každoročně pořádá soutěž Czech Contact Center Award.

Boj s rekordní nezaměstnaností

Výrazné rozdíly v kvalitě jsou podle samotných firem dány především rekordní zaměstnaností, díky které je stále složitější sehnat a udržet kvalitní pracovní sílu. Ta má přitom pro firmy na těchto pozicích zcela zásadní význam. „Kvalifikovaní zaměstnanci mohou klientovi pomoci vyřešit problém nebo mu poradit v komplikované životní situaci. Pozitivní zkušenost pak pomáhá budovat dobré jméno společnosti, stejně tak negativní zkušenost může image firmy výrazně poškodit,“ popisuje Radek Bögi, ředitel zákaznického oddělení společnosti Cofidis.

cofiVýznam lidí a osobního přístupu potvrzují i další výsledky průzkumu, podle kterých lidem na zákaznických linkách nejvíce vadí vše, co předchází přepojení na odpovědného člověka, ať už jde o složitý proces proklikávání, dlouhou čekací dobu, hlasový automat nebo hudbu při čekání na spojení. „Výhodou zákaznické linky by přitom měla být právě časová nenáročnost, jednoduchost, osobnější kontakt a rady určené na míru klientovi,“ říká Bögi.

Jen čekat už nestačí

Jak ale ukázal průzkum, ne všechny zákaznické linky tyto benefity skutečně naplňují. Pro většinu Čechů přitom stále představují důležitý komunikační kanál, firmy by proto péči o něj neměly podcenit a neustále ho vylepšovat. Jednou z takových novinek je aktivní volání ze zákaznické linky k ověření spokojenosti klienta. „Ukazuje se, že nestačí jen čekat na to, až se zákazník rozhodne zavolat a postěžovat si. Díky tomu, že sami odezvu od klientů aktivně zjišťujeme, můžeme zároveň zvyšovat jejich spokojenost a také se zákazníky dále pracovat,“ dodává Radek Bögi z Cofidisu.

Budoucnost je v technologiích

Mezi inovacemi se vedle nových technik a postupů stále více objevují také technologické novinky, které mají za úkol zvýšit rychlost a kvalitu zákaznických linek. Úspěch zákaznické péče tak bude stále více záviset na skloubení těchto technologií, nových komunikačních cest a nenahraditelného lidského faktoru. „Hlavně mladá generace využívá nové komunikační kanály, na což musí společnosti bezpodmínečně reagovat. Omnichannelový přístup a co největší přizpůsobení se zákazníkům bude proto stále důležitější,“ říká Tomáš Hájek.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3