INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

e shopHodnotu průměrně 4,8x vyšší než kterou české e-shopy registrují po zbytek roku, naměřili provozovatele elektronických obchodů na oblíbené páteční akci Black Friday. Ze zkoumaného vzorku českých e-shopů tak byla očekávání byla vyšší než realita.

Statistiky vyplývají z analýzy společnosti VSHosting, která v současné době zajišťuje provoz více než 40 % elektronických obchodů na českém a slovenském trhu.
Populární akce Black Friday byla u poloviny e-shopů slabší než loni. V roce 2017 české elektronické obchody registrovaly počet požadavků za vteřinu (jednotlivých kliknutí) o 30 % vyšší, než tomu bylo letos. Zatím, co průměrná hodnota kliknutí ze stran kupujících dosahovala v minulých letech zhruba šestinásobek svého průměrného provozu a ve výjimečných případech se dostala až na jedenáctinásobek, v letošním roce se jednalo o 4,8násobek běžného provozu.

Průměrem analyzovaných e-shopů je zhruba 100 kliknutí za vteřinu, při marketingových kampaních se tato cifra bez obtíží dostane i přes tisícovku. „V posledních letech stále více elektronických obchodů rozprostře slevové akce do několika dnů, v některých případech i týdnů před samotným začátkem Black Friday.“ vysvětluje letošní statistiky Damir Špoljarič, CEO společnosti VSHosting a dodává: „Rozprostření nákupů je chytré řešení jak z pohledu vytíženosti serverů, tak i z praktických důvodů, které ocení zejména zákazníci. I přes fakt, že Black Friday má být jednodenní akcí, lidé oceňují zejména možnost klidnějších nákupů, které tak mohou zrealizovat méně hekticky.“

Každoročně od ledna přibližně do poloviny listopadu je průměrný počet požadavků na velikostí střední e-shop 42–85 kliknutí za sekundu. Kapacitně větší elektronické obchody a e-shopy realizující kampaně se průměrně dostanou k rozmezí 160–190 kliknutí za vteřinu. V kombinaci s malými e-shopy činí průměrný počet požadavků zhruba 100 kliknutí během jedné vteřiny. Tato hodnota se právě během akce Black Friday dostává v průměru na přibližně šestinásobek své hodnoty. Výjimkou však nejsou případy, kdy e-shop zaznamená nápor až jednou tolik vyšší.

Z analyzovaného vzorků e-shopů v letošním roce společnost VSHosting naměřila nárůst na osminásobek. Nejnižší číslo, které datacentrm u měřených elektronických obchodů registrovalo, bylo 2,1x. Tento e-shop nicméně směřuje své slevové akce spíše na jaro.

(tz)

Slovo ke dni

  • D1 jako největší parkoviště

    Silničáři se vždy stávají terčem vtipů, když v zimě zasněží a oni na změnu počasí nejsou připraveni. Jenže v letošním roce se situace na naší nejfrekventovanější silnici ještě zkomplikovala opravami. Italské konsorcium firem nestihlo svůj úsek mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem dokončit včas a přispělo tak k tomu, že řidiči zde strávili v koloně až 14 hodin. Dúvody, proč se to neopravilo v termínu, byly jistě „objektivní“. Není však bez zajímavosti, že na ostatních opravovaných místech D1 se práce zastavily podle plánu. Italové sice žádají další čas k dokončení oprav až do 3. ledna příštího roku, ministrovi dopravy Danielu Ťokovi ale už došla trpělivost a pohrozil vypovězením smlouvy, nebude-li okamžitě zjednána náprava. Proč se vládní úředník probudil až nyní? Protože se na neprůjezdnou dálnici naštvali nejen obyčejní motoristé, ale...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE