INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

vzdělFiremní vzdělávání a příležitosti k rozvoji zaměstnanců jsou čím dál vyhledávanějším benefitem. Firmy mohou kvalitní nabídku kurzů využít jako konkurenční výhodu a lákadlo pro nové talenty. Letos bude trendem zaměření na měkké dovednosti, zapojení digitálních platforem a také gamifikace, tedy využívání principů hry.

Výhodami, jež firmám plynou z kvalitních vzdělávacích a školicích programů pro zaměstnance, se zabývala již řada studií. Prokázán tak byl pozitivní vliv vzdělávání zaměstnanců na jejich fluktuaci, spokojenost i výkon. Pro mladé lidi z generace mileniálů, kteří budou během pár let tvořit většinu pracující populace, se z možnosti profesního rozvoje, získávání nových dovedností a dalšího vzdělávání v současnosti stal důležitý a vyhledávaný benefit – dle konzultační agentury Gallup se při hledání práce o tuto oblast zajímá celých 87 % mileniálů. „Doba, kdy se lidé kvůli zaměstnání či kariérnímu postupu vzdělávali samostudiem nebo si soukromě platili různé kurzy, je zdá se pryč. Nyní lidé očekávají, že se o jejich kontinuální profesní rozvoj postará zaměstnavatel. Firmy tak mohou ze svého programu pro vzdělávání zaměstnanců učinit významnou konkurenční výhodu a lákadlo pro nové talenty,“ říká Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, jež poskytuje revitalizace a interim management malým a středním podnikům. Aby ovšem vzdělávací program pro zaměstnance plnil svůj účel, je dobré neustále sledovat novinky v této oblasti. Jaké trendy přinese do firemního vzdělávání rok 2019?

Komunikace a měkké dovednosti

Odborníci na firemní vzdělávání se shodují na tom, že v následujícím roce i v dalších letech bude jednu z klíčových rolí ve vzdělávání zaměstnanců hrát rozvoj měkkých dovedností. Ostatně již v roce 2016 označilo ve studii agentury Deloitte měkké dovednosti za „kritickou prioritu“ 90 % respondentů z řad manažerů a HR specialistů. „Potřeba vzdělávat a rozvíjet zaměstnance v oblasti měkkých dovedností navíc bude sílit společně s tím, jak v pracující populaci poroste podíl lidí z generace Z, tedy takzvané internetové generace, která je obecně známá nižší kvalitou komunikačních a měkkých dovedností,“ dodává Jiří Jemelka.

Školení hrou

Dalším výrazným trendem nastupujícího roku bude takzvaná gamifikace firemního vzdělávání. Za podivným slovem se přitom neskrývá nic jiného než využívání herních prvků, a to nejen třeba při méně formálních workshopech, ale v celém vzdělávacím programu. Firmy si totiž dobře uvědomují, že se dnešní zaměstnanci sice vzdělávat chtějí, ale nekonečné přednášky a prezentace bez špetky interaktivity by je mohly brzy odradit. Škála využitelných metod je velmi široká a „pohernění“ firemního vzdělávání tak nemusí nutně zahrnovat jen e-learningové programy předělané do hávu počítačové hry.

„Lidé jsou ve své podstatě soutěživí tvorové, a tak je mohou dobře namotivovat třeba i jen jednoduché herní prvky, jako například různé odznaky za dosažené úspěchy, žebříčky a tabulky bodování. Pro rozvoj zmiňovaných měkkých a komunikačních dovedností pak bude trendem hlavně role-playing,“ říká Jiří Jemelka.

Personalizujte a využijte výhody mobilních řešení

Tak jako v mnoha oblastech, i ve vzdělávání zaměstnanců bude v nadcházejícím roce trendem přizpůsobení na míru potřeb konkrétního člověka. Lidé jsou totiž zejména s ohledem na vliv digitálního prostředí již uvyklí na personalizaci a vzdělávacím programům vytvářeným pro masy a zaměřujícím se především na obsah tak pomalu odzvonilo. Prim budou rovněž hrát digitální a mobilní technologie, díky nimž se zaměstnanec může vzdělávat podle vlastních časových a místních preferencí.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3