INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

city 4057536 960 720Členové Cihlářského svazu se chovají přesně podle zásady každého správného podnikatele: Očekávej to nejlepší a připravuj se na nejhorší. Celé české stavebnictví pohlíží na rok 2019 optimisticky a očekává meziroční nárůst o 3,2 procenta, a to i po výrazném růstu, který přinesl již rok 2018.

Tržby stavebních firem v ČR loni vzrostly zhruba o desetinu.Tržby stavebních firem v ČR loni meziročně vzrostly zhruba o desetinu na 500 miliard korun. Proti krizovému roku 2013 to bylo asi o čtvrtinu více. Do hodnoty z rekordního roku 2008 chybí necelá desetina. Rekordní rok zaznamenali rovněž výrobci stavebních materiálů.

Ing. Jan Fiala, obchodní ředitel Cihelny Štěrboholy, říká:V loňském roce jsme zaznamenali zvýšenou poptávku po našich výrobcích o víc jak 20 % za poslední rok. Od roku 2008 je to konečně obrat k lepšímu.“

Stavební výroba v ČR se loni meziročně zvýšila o 8,4 procenta. „Rok 2018 byl pro společnost HELUZ úspěšný. Celé rok byly plně využity všechny instalované kapacity a všechno vyrobené množství se dostalo na trh k zákazníkům. Jsme rádi, že se nám podařilo i přes rostoucí poptávku uspokojit všechny objednávky, které jsme přijímali v průběhu celého roku, i když nevždy v těch dodacích termínech, které by si někteří zákazníci přáli. Již druhým rokem je potřeba cihly stejně jako většinu ostatních materiálů objednávat včas, a ne na poslední chvíli,“ říká Ing. Petr Stejskal, obchodní a marketingový ředitel společnosti HELUZ.

Spokojený je rovněž i Roman Busta, obchodní ředitel Wienerberger CZE, který říká: „Považujeme rok 2018 na trhu pozemních staveb za silný a to se positivně promítlo i do výsledků naší společnosti. Máme radost z toho, že naši zákazníci preferují kvalitu a zejména naše řešení s vyšší přidanou hodnotou.“

Podnikatelé však mají rádi stabilní ekonomické prostředí. To, co se odehrává v tuzemském stavebnictví, má do nějakého lineárního vývoje daleko. Stavebnictví chybí jasná koncepce vlády. Veřejné investice, které by měly stabilizovat trh, jsou spíše nárazové. Stavební produkce tak na rozdíl od zemí západní Evropy kolísá. Když se podíváme na vývoj stavební produkce v posledních letech, tak například v Německu nebo Rakousku je vidět postupný a stabilní růst, zatímco země z bývalého východního bloku včetně ČR kolísají nahoru dolů. Chybí tady jasná koncepce. Stát by měl výkyvy na trhu vyvažovat veřejnými investicemi. Stavební produkce v České republice meziročně kolísá a ovlivňují například volby nebo evropské dotace. Stavební firmy tak v jednom období nestíhají, ale vzápětí produkce znovu výrazně klesá.

Více na www.cscm.cz

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Bez okurek

    Zeptejte se podnikatele, jestli a kdy má „okurkovou sezonu“. Podívá se na vás s podezřením, že si z něho chcete utahovat. V podnikání a práci ve firmě totiž nenastanou časy, kdy si člověk může lehnout a usnout na vavřínech. Člověk zaznamená jen období prosperity a útlumu, ale snažit se o business musí tak jako tak. Letos to ani v novinách nevypadá na tu pravou „okurkovou sezonu“, kdy žhavá politická, ekonomická a společenská témata dojdou a redaktor, jak se říká, musí vařit z vody. Událostí přichází na redakční stůl stále dost a dost, a rozhodně nejsou marginální. A pokud jde o pěstitele okurek, to se teprve uvidí, kdy jim sezona začne naplno a jak se vydaří.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE