INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
studenti-diplomy-NAHLEDAž 32 % navýšení platového ohodnocení je možné u studentů, jež absolvovali různé pomaturitní studium, od jazykových kurzů až po právní obory. Vyplývá to z průzkumu marketingové agentury AdLab, která jej provedla na reprezentativním vzorku 1000 studentů a 200 vybraných společnostech. Z něj mimo jiné vyplývá, jakým znalostem dávají personalisté momentálně přednost.

V průzkumu si nejlépe vedly obory, v nichž je možné se studiem po maturitě připravovat na vysoké školy. Především ekonomické (ekonomie a management, marketing), právní (právo a historie státu), ale také lékařské a veterinární (mj. stomatologie) nebo psychologie a společenských věd. Z průzkumu vyplývá, že v právních a ekonomických oborech získávají studenti nultých ročníků či pomaturitního vzdělávání až o 32 % vyšší nástupní plat, než na který by dosáhli před absolvováním zmíněného studia, tedy pokud by zůstali absolventy středních škol.

„Tyto pozoruhodné výsledky si vykládáme tak, že kdokoliv absolvuje nulté ročníky pro přípravu na vysokou školu, ale také téměř jakékoliv pomaturitní studium, má do značné míry náskok před středoškoláky a v očích zaměstnavatelů je pak velmi žádoucí," řekl k tomu Martin Vaněk, ředitel AZ Smartu, jedné ze škol orientujících se na pomaturitní vzdělávání. „Především proto, že studenti se nakonec dostanou na vysokou školu, což předpokládá opět vyšší mzdu, ale především také proto, že získáním praktických znalostí jsou pro firmy okamžitě platnými pracovníky," dodal Martin Vaněk.

Jeho slova potvrdili i manažeři:

„Každé vzdělání je přínosem. Záleží vždy, jakého oboru se pomaturitní studium týká a na jakou pozici se zájemce hlásí, ale obecně vždy vyžadujeme co nejzkušenějšího pracovníka s odbornými předpoklady," řekla Martina Setunská, Marketing Manager ze společnosti Dial Telecom a.s. „Největší výhodu pak mají například v obchodním oddělení absolventi ekonomických oborů kombinovaných s jazyky. Slušná jazyková výbava je dnes opravdu základ," dodala Martina Setunská z Dial Telecomu.

Přehled vybraných oborů a průměrných platových odchylek:

Právní +32 %

Management +27 %

Stomatologie +24,5 %

IT/ICT +23 %

Jazyky +22 %

Marketing +18 %

Psychologie +8 %

Zdroj: AdLab, 5. 10. 2011

Nadále zůstává tedy pravdou, že největší poptávka v době krize a rozhodně bude i po ní, bude po kvalifikované pracovní síle. Jak se hovoří v podnikatelských kuloárech, je jí žalostný nedostatek a vzdělání je přímou a nejrychlejší cestou, jak si znalosti a zkušenosti osvojit.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3