INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

team 386673 960 720Léto znamená také vítanou možnost přivýdělku pro sezónní pracovníky, zvlášť pro studenty. Ti si mohou vybírat z bohaté nabídky brigád, které v poslední době provází nový trend – volných míst je víc než zájemců. Zaměstnavatelé musí vynakládat víc prostředků a energie, aby oslovili žádané pracovní síly.

Chmelová brigáda je český fenomén, který funguje už několik desetiletí a stále se těší oblibě. V posledních letech se však stejně jako řada dalších sezónních prací potýká s novým jevem v podobě klesajícího počtu pracantů. „Zájem studentů o chmel býval stabilní. Poslední dva až tři roky je ale poznat, že je brigád podstatně více než v předchozích letech, takže zájem studentů oproti předchozím letům poklesl. Je znát i méně aktivní přístup k možnému přivýdělku. Zřejmě je peněz mezi studenty dost. Je těžší najít schopné a pracovité lidi, kteří mají tři týdny čas na chmelovou sklizeň,“ popisuje Dagmar Urbancová ze společnosti Chmelda.cz, která organizuje jarní a letní chmelové práce. Je to jen jeden z mnoha příkladů dokládajících stávající situaci.

S každoročním náborem letních brigádníků má bohatou zkušenost i společnost STAREZ – SPORT, a. s., která spravuje brněnská sportoviště. Pravidelně hledá na 60 letních pracovníků pro koupaliště Riviéra a 16 na koupaliště Zábrdovice. „Jedná se o pokladní, plavčíky, obsluhu bufetu, pomocnou sílu či koordinátory front. Letos jsme naštěstí neměli výrazný problém s obsazením těchto pozic, v posledních několika letech ale tak hladký průběh při náboru brigádníků není samozřejmostí,“ oznamuje ředitel společnosti Martin Mikš.

Příliš nízká nezaměstnanost

Nabídka pracovních pozic převyšuje poptávku, což se týká i krátkodobých letních úvazků. Nezaměstnanost v České republice se drží na nízké hodnotě 2,6 procenta, počet uchazečů o zaměstnání dokonce na konci června klesl na 195 723, což je nejnižší hodnota od května 1997. „Trh práce ovlivňují také sezonní brigády, které jsou v plném proudu. V souvislosti s tím, ale i vysokým počtem míst v průmyslu klesl počet nezaměstnaných mužů,“ informuje mluvčí Úřadu práce České republiky Kateřina Beránková.

Letní brigády nabízejí pozice prodavačů rychlého občerstvení a zmrzliny, sběračů ovoce, plavčíků, řidičů, pracovníků v zahradnictvích, ve sportovních a rekreačních střediscích či v cestovním ruchu, instruktorů na dětských letních táborech či lektorů cizích jazyků, obslužného personálu a dalších zaměstnanců v turismu a gastronomii. „Zaměstnavatelé ale většinou hledají brigádníky prostřednictvím internetové inzerce či vlastních zaměstnanců než na úřadu práce,“ dodává Beránková. 

Rostoucí mzda často není motivací, důležité jsou reference

Vlastní cestu, jak oslovit brigádníky, razí i Chmelda.cz. „V letošním roce opravdu výrazně stoupla cena inzerce a reklamy. Návaznost na zvýšení zájmu to bohužel nemá, zájem studentů o chmel je obdobný jako loni. Nově je vidět menší odezva studentů na facebookové nabídky, kde se to zajímavými brigádami jen hemží. My naštěstí fungujeme zejména na referencích, a tak se nám meziročně vrací 30 procent našich brigádníků s dalšími kamarády. Doporučení z dobré zkušenosti s námi jsou prima – jde nám o lidi, kteří už ví, co mají od brigády čekat, na co se těšit. To se ostatně odráží i na kvalitě odvedené práce,“ přibližuje Urbancová.

Martin Mikš ze společnosti STAREZ – SPORT, a. s., slova Urbancové potvrzuje. „Studenti, kteří se k nám každoročně vracejí, postupně nastupují do zaměstnaní a sehnat nové kvalitní brigádníky je rok od roku těžší. Ani rostoucí hodinová odměna totiž není v posledních letech pro řadu lidí dostatečnou motivací. O to složitější je pak obsadit pozice u krytých bazénů, kde chybí letní příplatek. Největší obtíže máme s obsazením pozic lázeňských,“ uzavírá.

www.starezsport.cz 

Ilustrace Pixabay.com

 

Slovo ke dni

  • Rozmýšlíme se, mlžíme, ztrácíme důvěru

    Rozmýšlení se stalo módou. Spousty lidí místo toho, aby daly najevo, že chtějí to nebo nechtějí ono, raději řeknou, že si to rozmyslí. A když nastane čas, že by měli být už rozmyšleni, vymluví se, a sdělí, že je to těžké, ať jim dáme ještě pár dní, měsíců či neznámo jakou dobu. Domnívají se, že téma upadne v zapomnění, že vyšumí a že s ním nebudou mít tedy práci. Je to rozšířený styl komunikace, který však nikam nevede. Otázkou je, zda vést má nebo skutečně směřovat nikam.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

Vladimír Mařík kopie

Motivovaní lidé neznají překážek 3. červenec 2020

Český respirátor získal evropskou certifikaci Zdá se to až neuvěřitelné. Je to ale skutečnost. Znova se potvrdilo, jak velký je potenciál lidí, co všechno dokážou a jak významně mohou zasáhnout do dějin technologií nebo třeba organizace práce. Několik desítek českých firem za podpory Ministerstva průmyslu a obchodu se během pandemie koronaviru spojilo, vyvinulo a začalo sériově vyrábět masku RP95-M. Respirátor, který poskytuje nejvyšší míru ochrany, navrhli na CIIRC ČVUT pro 3D tisk. Data pro výrobu si lze stáhnout zdarma s volnou licencí, maska je tak dostupná už ve více než třiceti zemích světa. Ve fyzické podobě se tento český ochranný prostředek nyní může rozšířit ještě víc, nově má totiž evropskou certifikaci.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE