INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

777 emobNa výstavbu dobíjecí a plnící infrastruktury včetně nákupu vozidel na alternativní pohon veřejnými dopravci, kraji, městy a obcemi by v letech 2021 až 2027 mělo jít nejméně 16,45 mld. Kč.

A to z evropských fondů i z národních zdrojů v gesci Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva dopravy, Ministerstva pro místní rozvoj či Ministerstva životního prostředí. Podpora se týká samozřejmě i elektromobility - stanic i vozů. Finance se v této souvislosti mají vyčlenit také z Modernizačního fondu či Národního plánu obnovy.

Podle Národního plánu čisté mobility by v České republice do roku 2030 mělo jezdit 220 tisíc až 500 tisíc elektromobilů, 800 až 1 200 elektrobusů a fungovat 19 000 až 35 000 dobíjecích bodů (plnících stanic) na elektřinu. Cestování elektrickými vozy se přitom zlepšuje a zájem o elektromobily stoupá právě díky rostoucí nabídce veřejných dobíjecích stojanů. Jubilejní 300. dobíjecí bod společnosti ČEZ tak dnes v Nymburce uvedl do provozu místopředseda vlády a ministr průmyslu, obchodu a dopravy Karel Havlíček.

„Dynamická výstavba stanic je dobrou zprávou pro rozvoj elektromobility v Česku. Právě dostatečně hustá síť povyšuje elektrická auta na pohodlný dopravní prostředek i při cestování mezi městy. S výstavbou infrastruktury skutečně nemůžeme otálet, počet čistých elektromobilů a hybridů se brzy dostane do řádů desítek tisíc. Důležité bude zároveň transformovat náš automobilový průmysl směrem k výrobě elektromobilů, včetně například výstavby továrny na baterie, tzv. gigafactory, přímo v Česku. Na tom intenzivně pracujeme,“ říká místopředseda vlády a ministr průmyslu, obchodu a dopravy Karel Havlíček.

„Rychle stoupající počet elektroaut je jednoznačným trendem. Výstavbou spolehlivé celorepublikové sítě veřejných dobíjecích stanic podporujeme elektromobilitu nejen v České republice, ale i v rámci širšího středoevropského regionu. Řidičům u většiny stojanů navíc garantujeme odběr skutečně bezemisní energie, a to díky certifikaci původu elektřiny z obnovitelných zdrojů,“ dodává předseda představenstva a generální ředitel ČEZ Daniel Beneš.

„Dlouhodobě usilujeme o to, aby Nymburk byl vnímaný jako místo pro klidný a zdravý život. Elektromobily se stávají stále dostupnější alternativou k autům se spalovacím motorem a my je považujeme za jeden z hlavních směrů, jak ve městě snižovat hladinu hluku, prašnosti a emisí. První rychlodobíjecí stanice v Nymburce je proto velká věc a pro naše spoluobčany důkaz, budoucnost dopravy je doslova za humny,“ upřesňuje starosta města Nymburk Tomáš Mach.

Veřejná síť dobíjecích stanic se rozšiřuje díky spolupráci napříč veřejným a soukromým sektorem. Dnes otevřená stanice je hned u nymburského Kauflandu.

„K prioritám společnosti Kaufland patří ochrana životního prostředí a trvale udržitelný rozvoj. Vnímáme, rostoucí zájem o elektromobilitu, a proto jsme rádi, že můžeme našim zákazníkům v této oblasti nabídnout také možnost dobíjení elektromobilů u našich prodejen během nákupu. V této spolupráci s ČEZ budeme pokračovat i v dalších lokalitách napříč celou Českou republikou,“ říká členka vedení a ředitelka oblasti Správa společnosti Kaufland Klára Beňačková.

V České republice je aktuálně registrováno více než 6 000 elektromobilů, z toho přes 3 300 jich přibylo v loňském roce. Počítadlo za letošní tři měsíce zatím ukazuje 585 nových čistě elektrických aut. Odhady dalšího vývoje hovoří o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta stávají běžnou součástí provozu. Zásadně s tím pomáhá dříve uvedená veřejná podpora v souladu s Národním plánem čisté mobility. Ten kromě zmiňovaných ambicí v oblasti elektromobility přepokládá také to, že do roku 2030 bude v České republice 80 dobíjecích stanic na vodík a jezdit 40 000 až 50 000 vodíkových osobních automobilů a 870 autobusů na tento pohon.

(tz)

Slovo ke dni

  • Vláda chce znovu znárodňovat

    Mimořádná situace žádá mimořádné činy. Bezprecedentní zdražování základních životních potřeb a růst výrobních nákladů nemůže zůstat bez pozornosti a zásahu vládního kabinetu. Proslýchá se, že se chystá základní energetický tarif, jenž by snížil cenu elektřiny pro odběratele s nízkou spotřebou. K tomu by však stát potřeboval mít na dodavatele elektrického proudu potřebnou páku. Jenže největší z nich, polostátní ČEZ, má soukromé vlastníky, a tak si politici s ním nemohou dělat, co chtějí. Nabízí se tedy řešení na znárodnění společnosti, respektive na její rozdělení – na část v majetku státu a část privátní. Ano, je to řešení, i když přichází se zpožděním a jistě vyjde draho. Bude zřejmě třeba akcionáře vyplatit, a to v době, kdy jsou na burze akcie hodně vysoko. Nabízí se i otázka, zda bylo správné dát ze státních rukou také plynárenskou...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Proč IP mediátor naslouchá stranám 10. květen 2022

V minulém příspěvku jsme se seznámili s první fází mediace, ve které se IP mediátor stranám představí, vysvětlí jim proces IP mediace a roli, kterou v rámci mediace zastává. Současně se také domluví se stranami na základních pravidlech, která budou při mediaci dodržovat.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3