INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

777 emobNa výstavbu dobíjecí a plnící infrastruktury včetně nákupu vozidel na alternativní pohon veřejnými dopravci, kraji, městy a obcemi by v letech 2021 až 2027 mělo jít nejméně 16,45 mld. Kč.

A to z evropských fondů i z národních zdrojů v gesci Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva dopravy, Ministerstva pro místní rozvoj či Ministerstva životního prostředí. Podpora se týká samozřejmě i elektromobility - stanic i vozů. Finance se v této souvislosti mají vyčlenit také z Modernizačního fondu či Národního plánu obnovy.

Podle Národního plánu čisté mobility by v České republice do roku 2030 mělo jezdit 220 tisíc až 500 tisíc elektromobilů, 800 až 1 200 elektrobusů a fungovat 19 000 až 35 000 dobíjecích bodů (plnících stanic) na elektřinu. Cestování elektrickými vozy se přitom zlepšuje a zájem o elektromobily stoupá právě díky rostoucí nabídce veřejných dobíjecích stojanů. Jubilejní 300. dobíjecí bod společnosti ČEZ tak dnes v Nymburce uvedl do provozu místopředseda vlády a ministr průmyslu, obchodu a dopravy Karel Havlíček.

„Dynamická výstavba stanic je dobrou zprávou pro rozvoj elektromobility v Česku. Právě dostatečně hustá síť povyšuje elektrická auta na pohodlný dopravní prostředek i při cestování mezi městy. S výstavbou infrastruktury skutečně nemůžeme otálet, počet čistých elektromobilů a hybridů se brzy dostane do řádů desítek tisíc. Důležité bude zároveň transformovat náš automobilový průmysl směrem k výrobě elektromobilů, včetně například výstavby továrny na baterie, tzv. gigafactory, přímo v Česku. Na tom intenzivně pracujeme,“ říká místopředseda vlády a ministr průmyslu, obchodu a dopravy Karel Havlíček.

„Rychle stoupající počet elektroaut je jednoznačným trendem. Výstavbou spolehlivé celorepublikové sítě veřejných dobíjecích stanic podporujeme elektromobilitu nejen v České republice, ale i v rámci širšího středoevropského regionu. Řidičům u většiny stojanů navíc garantujeme odběr skutečně bezemisní energie, a to díky certifikaci původu elektřiny z obnovitelných zdrojů,“ dodává předseda představenstva a generální ředitel ČEZ Daniel Beneš.

„Dlouhodobě usilujeme o to, aby Nymburk byl vnímaný jako místo pro klidný a zdravý život. Elektromobily se stávají stále dostupnější alternativou k autům se spalovacím motorem a my je považujeme za jeden z hlavních směrů, jak ve městě snižovat hladinu hluku, prašnosti a emisí. První rychlodobíjecí stanice v Nymburce je proto velká věc a pro naše spoluobčany důkaz, budoucnost dopravy je doslova za humny,“ upřesňuje starosta města Nymburk Tomáš Mach.

Veřejná síť dobíjecích stanic se rozšiřuje díky spolupráci napříč veřejným a soukromým sektorem. Dnes otevřená stanice je hned u nymburského Kauflandu.

„K prioritám společnosti Kaufland patří ochrana životního prostředí a trvale udržitelný rozvoj. Vnímáme, rostoucí zájem o elektromobilitu, a proto jsme rádi, že můžeme našim zákazníkům v této oblasti nabídnout také možnost dobíjení elektromobilů u našich prodejen během nákupu. V této spolupráci s ČEZ budeme pokračovat i v dalších lokalitách napříč celou Českou republikou,“ říká členka vedení a ředitelka oblasti Správa společnosti Kaufland Klára Beňačková.

V České republice je aktuálně registrováno více než 6 000 elektromobilů, z toho přes 3 300 jich přibylo v loňském roce. Počítadlo za letošní tři měsíce zatím ukazuje 585 nových čistě elektrických aut. Odhady dalšího vývoje hovoří o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta stávají běžnou součástí provozu. Zásadně s tím pomáhá dříve uvedená veřejná podpora v souladu s Národním plánem čisté mobility. Ten kromě zmiňovaných ambicí v oblasti elektromobility přepokládá také to, že do roku 2030 bude v České republice 80 dobíjecích stanic na vodík a jezdit 40 000 až 50 000 vodíkových osobních automobilů a 870 autobusů na tento pohon.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3