INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
cebia_1Společnost Cebia Vám přináší první čtvrtletní report za rok 2012 o trhu s ojetými vozidly. Cebia se v oboru profiluje již více než 20 let a jejími službami ročně projde více než 350.000 vozidel. Díky tomu může nabídnout statistické údaje a informace běžně nedostupné.

Grafy a statistické sestavy za I. čtvrtletí roku 2012 jsou vytvořeny analýzou dat z veřejně dostupných zdrojů uváděných na internetových portálech MDČR, MVČR, SDA a dat zpracovaných v rámci systémů Cebia (Zkontroluj si bazar, prověřování vozidel v systémech AUTOTRACER, ROKVY, PROVIN a VINTEST).

1. NEJPRODÁVANĚJŠÍ ZNAČKY – ŠKODA, VOLKSWAGEN, FORD:

- pozice na stupních vítězů drží stejně jako v roce 2011 trojice Škoda, Volkswagen a Ford.

Komentář Cebia: Domácí Škoda potvrdila svoje výsadní postavení z loňského roku, dokonce svůj podíl o 2 procentní body navýšila, zaujímá takřka jednu třetinu trhu s ojetými vozidly!

2. NEJPRODÁVANĚJŠÍ MODELY – ŠKODA OCTAVIA A FABIA:

- každé čtvrté prodané vozidlo je buď Octavia, nebo Fabia

Komentář Cebia: Mezi nejprodávanější osobní vozy se vklínil jako jediné užitkové vozidlo v přehledu na 10. místo FORD TRANSIT.

3. STÁŘÍ PRODANÝCH VOZIDEL – NEJVÍCE SE PRODÁVAJÍ TŘÍLETÁ AUTA:

- nejprodávanějším segmentem jsou vozidla ve stáří 3–5 let.

4. STÁŘÍ VOZOVÉHO PARKU – PRŮMĚR 13,83 LET!

Podívejme se na stáří celého vozového parku v ČR.

Komentář Cebia: Průměrné stáří je alarmující a neustále narůstá!

- průměrné stáří auta v ČR na konci roku 2011 – 13,83 let!

- 60,38% vozidel je starší 10 let!

- 31% vozidel je starší 15 let!

Graf 4

5. CENA PRODANÝCH VOZIDEL A DÉLKA PRODEJE:

- 61 % vozidel se prodá za cenu do 150.000 Kč

- polovina vozidel se prodá do 30 dnů

Komentář Cebia: Průměrná délka prodeje ojetého vozu se proti loňskému roku mírně zvýšila na 67 dnů.

6. POČET NAJETÝCH KILOMETRŮ U PRODÁVANÝCH VOZIDEL:

- průměrný nájezd vozidel prodaných v 1Q 2012 je 122.250 km

Komentář Cebia: Doporučujeme provést srovnáním počtu najetých kilometrů

7. PRŮMĚRNÝ STAV TACHOMETRU U 5 A 10 LETÝCH VOZIDEL

Počet najetých km u vozidel 5 a 10 let starých se téměř neliší!

- 5 let staré vozidlo má průměrně najeto – 124 440 km

- 10 let staré vozidlo má průměrně najeto – 159 312 km

Komentář Cebia: Dle průměrného nájezdu by mělo mít 10 leté vozidlo najeto min. 250 000 km.

Kam tedy v dalších letech zmizí 100 000 km?

Zjevný rozpor těchto údajů jen potvrzuje to, co vyplývá z dlouhodobých statistik Cebia:

42% ojetých vozidel nabízených k prodeji je stočených!

Proč? U vozidla upraveného o desítky tisíc km se může také cena lišit o desítky tisíc korun. Ukázka z inzertního portálu Sauto.cz:

A) Škoda Octavia, 2009, motor 1,4TSI, výbava Elegance, najeto 90.000km ....... 265.000 Kč

B) Škoda Octavia, 2009, motor 1,4TSI, výbava Elegance, najeto 29.000km ....... 320.000 Kč

---------------------

rozdíl v ceně 55.000 Kč !!!

Ročně se v ČR prodá cca 330 000 ks stočených vozidel.

Průměrná škoda na 1 vozidle je 20 000,- Kč = 6.600.000.000 Kč ročně pro podvodníky!

Ročně se v ČR odcizí vozidla v hodnotě 2.300.000.000 Kč!

Stáčení tachometrů je 3x výnosnějším obchodem než krádeže aut

a v ČR zatím legální.

8. PROVĚŘOVÁNÍ SKUTEČNÉHO ROKU VÝROBY – systém ROKVY:

Podívejme se, jak dopadla statistika zjištěného a uváděného roku výroby (graf 9):

Komentář Cebia: U pětiny vozidel je uváděn mladší rok výroby, nejčastěji se takto setkáme se Škodou Octavia.

20,2% vozidel má uváděno mladší rok výroby!

Nejčastějším případem je omlazení vozidla o 1–2 roky, nejvíce se pak s tímto omlazením statisticky setkáváme u těchto modelů:

ŠKODA OCTAVIA rok výroby 2006

VOLKSWAGEN PASSAT rok výroby 2007

ŠKODA FABIA rok výroby 2001

FORD MONDEO rok výroby 1996

Cenový rozdíl v případě vozidel lišících se ve stáří o rok či dva pak může být velice podobný příkladu s kilometry!

9. POZMĚŇOVÁNÍ IDENTIFIKÁTORŮ – systém VINTEST:

Až 18% vozidel, které Cebia prověří detailní fyzickou expertizou, vykazuje známky pozměnění identifikátorů, případně falšování dokladů!

Komentář Cebia: Hlavním důvodem 18 % závadových vozidel je skutečnost, že v ČR lze snadno uvést znovu do provozu vozidlo s pozměněnými identifikátory. Evidenční kontrola probíhá pouze vizuálním porovnáním VIN v dokladech s VIN na vozidle. Při kontrole nemá STK povinnost ověřit, jestli VIN je provedeno originální technologií a nedochází k ověření originality jakýchkoliv dalších identifikačních znaků vozidel.

10. PROVĚŘOVÁNÍ PŮVODU VOZIDEL – systém PROVIN:

16,5% vozidel, u nichž Cebia prověří dokladový původ v zahraničí, je závadových!

• 8,2% vozidel nebylo nikdy v deklarované zemi původu

přihlášeno – ukázalo se, že mají falešné doklady

• 4,5% vozidel je v zemi původu stále přihlášeno a existuje

reálné nebezpečí existence tzv. „dvojčat"

• 2,9% vozidel bylo odhlášeno v zemi původu z důvodu totální

havárie (tzv. „wreck car")

• 0,9% vozidel bylo v zemi původu evidováno jako odcizené

Komentář Cebia: V posledním období stoupá ve výsledcích podíl vozidel, u kterých je podezření na tzv. „dvojčata". V tomto případě pak s největší pravděpodobností kupující získá jak padělané doklady, tak předělané vozidlo!

SHRNUTÍ:

- ze statistky porovnávající najeté km vzhledem ke stáří vozidla vyplývá, že neradostná situace na trhu a manipulování s tachometry se příliš nelepší, při nákupu ojetého vozu je důležité prověřit si co nejlépe historii vozidla ze všech možných zdrojů

- také statistika omlazených a počty předělaných vozidel nás přesvědčuje, že u ojetých vozidel platí: NEDŮVĚŘUJ, URČITĚ PROVĚŘUJ!

- trhu s ojetými vozidly stále vládne Škoda, pro majitele nových vozidel této značky je to dobrá zpráva, o ojeté vozy této značky je stále zájem a drží si tak nejlépe časovou hodnotu.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3