INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem
Nedostatek kvalitních ojetých vozidel a vzrůstající poptávka vedou autobazary k různým trikům a nepravdám, které jsou v rozporu s realitou uvedeny v inzerátech, případně je prodejce tvrdí do telefonu. To vše s cílem nalákat kupujícího na místo prodeje. Zmapovali jsme pro vás pět nejčastějších triků prodejců ojetin.

 

1) Ceny ojetin jsou často uváděny v inzerci bez DPH, takže zákazník vidí již při prvním srovnávání u některých prodejců cenu nižší o 20 %, než reálně zaplatí. Pozor tedy už při cenovém porovnávání nabídek na inzertních serverech. Některé možnost dvojího uvádění cen prodávajícím povolují a některé ne.

2) Další velmi rozšířenou praktikou je uvádění ceny vozidla při využití finančního produktu (leasingu, úvěru), což běžně snižuje kupní cenu vozidla o nezanedbatelných 20–30 tisíc Kč. „Není tedy výjimkou, že si vyhledáte Škodu Roomster u většího bazaru za zajímavou inzerovanou cenu například 140 tisíc korun. Při pozorném zkoumání inzerátu a pročtení všech souvisejících informací však zjistíte, že tuto ojetinu reálně koupíte hotově za 180 tisíc, pokud si nevezmete leasing, který samozřejmě přeplatíte o desítky tisíc," informoval Aleš Zich z Auto AZ Consulting.

3) Zajímavým a velmi rozšířeným fenoménem jsou takzvané „volavky". „Při hledání kvalitních ojetin se poslední dobou často setkáváme s tím, že nabízené vozidlo se zajímavými inzerovanými parametry ‚se zrovna včera prodalo'. Prodejce ho prý pouze nestačil stáhnout z nabídky. U některých bazarů jsme si proto opakovaně ověřili, že to není pouze náhoda, ale uměle zvýšená zajímavost nabídky pro potenciální kupce," dodává Aleš Zich. Důvod je jednoduchý. Když už prodejci někdo zavolá, nebo dokonce rovnou přijede „na plac", nějaký jiný vůz už si obvykle koupí.

4) Prodejce se také často vymlouvá na neznalost stavu konkrétního vozu. Po telefonu se dozvíte, že automobil, o který se zajímáte, je moc pěkný, má pouze „pár kosmetických drobností" a určitě se vám bude líbit. Podle Aleše Zicha je scénář jednoduchý: „Když při prohlídce vozu zjišťujeme nepřiznané opravy po haváriích a další závažné nedostatky, najednou je prodávající zcela neznalý skutečného stavu vozidla. Obvykle se pak dozvídáme: ‚To víte, máme tu stovku auťáků a tohle přebíral kolega, já to auto ještě vlastně nikdy neviděl'. V takové chvíli si kolikrát nejste jistí, že se vůbec jedná o pracovníka autobazaru, ve kterém právě stojíte, protože ten člověk prostě najednou neví vůbec nic."

5) Komisní prodej. V případě takzvané „komise" odpovídá za stav prodávaného vozidla původní majitel, nikoliv autobazar. „Spousta autobazarů vám tuto skutečnost velmi rádo sdělí jako odůvodnění, proč vám do telefonu lhali o skutečném stavu vozidla. Na místě se s překvapením dozvíte, že si za to zodpovídá původní majitel. On prodejci neřekl, že byl automobil bouraný nebo že mu nefunguje klimatizace, spojka je na výměnu, na nápravě tluče všechno, co tlouct může, a mnohé další chuťovky, se kterými se setkáváme," dodal Aleš Zich z Auto AZ Consulting.

Další uvedená rizika jsou na trhu ojetých vozidel stálicí několika posledních let:

- Nepravdivý údaj o ujetých km

- Inzerování vozu se servisní knížkou, následuje její ztráta nebo je poslední záznam z doby před třemi lety apod.

- Stav vozu je v inzerátu označen jako perfektní, ovšem nezřídka je zamaskována rozsáhlejší oprava po havárii

O Auto AZ Consulting

Auto AZ Consulting na českém trhu poskytuje již osmým rokem širokou škálu služeb při výběru, nákupu, prodeji nebo provozu nových a ojetých vozidel.

Široké laické veřejnosti i firmám pomáhá díky nezávislému poradenství lépe se orientovat při nákupu, provozu či prodeji automobilů.

Auto AZ Consulting také nabízí celou paletu dalších služeb, které s motorizmem souvisejí, jako například zajišťování registrací motorových vozidel, oceňování motorových vozidel, konzultace a kompletní vyřízení vhodného povinného ručení a autopojištění.

Nedílnou součástí činnosti Auto AZ Consulting je také publikační činnost v oblasti poradenství při nákupu ojetin, poradenství při správě a provozu firemních autoparků a aktivní spolupráce s médii v této oblasti.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez okurek

    Zeptejte se podnikatele, jestli a kdy má „okurkovou sezonu“. Podívá se na vás s podezřením, že si z něho chcete utahovat. V podnikání a práci ve firmě totiž nenastanou časy, kdy si člověk může lehnout a usnout na vavřínech. Člověk zaznamená jen období prosperity a útlumu, ale snažit se o business musí tak jako tak. Letos to ani v novinách nevypadá na tu pravou „okurkovou sezonu“, kdy žhavá politická, ekonomická a společenská témata dojdou a redaktor, jak se říká, musí vařit z vody. Událostí přichází na redakční stůl stále dost a dost, a rozhodně nejsou marginální. A pokud jde o pěstitele okurek, to se teprve uvidí, kdy jim sezona začne naplno a jak se vydaří.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE