INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Klimatizace se stále častěji objevují i v ojetých autech. V AAA AUTO je momentálně vybaveno klimatizací 73 procent všech nabízených vozů, zatímco loni v květnu to bylo jen 64 procent. Roste i počet vozidel s dokonalejší automatickou klimatizací. Zatímco loni tvořil poměr manuální a automatické klimatizace 2:1, dnes už činí 3:2.

„Klimatizace se stává běžnou součástí výbavy i u menších a levnějších vozů, jako je třeba Škoda Fabia, Opel Corsa nebo Ford Fiesta," uvedl ředitel výkupu AAA AUTO Petr Vaněček.

Větší a novější auta bez klimatizace podle něj dokonce začínají být obtížně prodejná, obzvláště pak v letním období. „Pokud si dnes někdo koupí vůz velikosti Octavie bez klimatizace, za pár let ho zaručeně prodá s velkou ztrátou," dodal Petr Vaněček. Ještě loni se podle něj za vůz s klimatizací připlácelo až o 20 tisíc Kč oproti průměru, dnes už se bere u novějších aut jako samozřejmost - a při její absenci cena vozu klesá.

Tuzemští motoristé si klimatizovaný interiér aut rychle zvykli, zdaleka ne každý majitel vozu ale dopřává klimatizaci patřičnou servisní péči. Jaké jsou tedy rady automobilového odborníka?

1. Nejméně jednou ročně nechte klimatizaci vyčistit a zkontrolovat ve specializovaném servisu.

2. Klimatizaci zapínejte alespoň jednou měsíčně i v chladném období roku, aby se dostatečně promazala.

3. Klimatizaci vždy vypínejte už chvíli před tím, než vypnete motor vozidla, aby měl čas oschnout její výparník.

Užitečné jsou také rady, jak vyzkoušet klimatizaci při koupi ojetého vozu:

1. Klimatizaci nechte zapnutou po celou dobu zkušební jízdy a sledujte, zda teplota skutečně klesá.

2. Z výdechů klimatizace by neměl vycházet žádný zápach.

3. Klimatizace nesmí vydávat žádné pazvuky, slyšitelné v kabině (třeba pískání, skřípání a vrzání).

(tz)

Slovo ke dni

  • Bydlení jako dílek rovnice

    Hledáme zázračný recept na produktivitu a loajalitu mladých lidí. Snažíme se jít jejich zvyklostem naproti. Přetváříme pracovní prostředí, benefity i způsoby komunikace. Na základě studií a vědeckých šetření věříme, že se nám tyto investice vrátí. Odpověď je ale stejně nejistá jako perspektiva budoucnosti. Zapomněli jsme si položit základní otázku: proč se chování mladých lidí v pracovním prostředí tolik proměnilo? Mnozí se snaží najít odpověď ve výrazu work-life balance. A částečně to pravda je. Ale přeci jen to není všechno. Spíše jen zlomek toho, co na mladé lidi působí. Co to tedy z předchozích generací dělalo dříče, kteří byli schopní zatnout zuby? Vidina jistoty, vidina vlastního bydlení. Tyhle oblasti spolu souvisejí. Realitní trh je podstatným dílkem rovnice. Předchozí generace intenzivně usilovaly o to domov vybudovat se vším...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

predseda 2024

Úřad průmyslového vlastnictví je jedním z nejvíce digitalizovaných orgánů české státní správy 25. duben 2025

Získat patent na unikátní technologii zpracování listí stromů k výrobě ultra tenkých izolačních desek, díky nimž nebude třeba v objektech topit, nebo na využití kopřivy tak, že se znásobí její blahodárné účinky na poškozené kolenní klouby, to by jistě bylo terno. Ukázalo by se, že myšlenek, které dobře poslouží lidstvu, není nikdy dost, a že jsou, převedeny do praxe, stále vítané.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Speciální příloha

titulka web

Otevřít PDF

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3