INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
logoSpolečnost Siemens otevřela u svého sídla v pražských Stodůlkách dvě nové nabíjecí stanice a veřejnosti nabízí bezplatné dobití elektromobilu. Další nabíjecí stanici plánuje během léta otevřít v Ostravě. Své nabíjecí stanice je Siemens připraven dodávat obchodním partnerům a instalovat je na veřejných prostranstvích či na parkovištích u obchodních, kulturních a společenských center nebo restaurací rychlého občerstvení. Siemens se také zapojil do projektu Praha elektromobilní a představil vizi vzdálené budoucnosti i své ryze současné elektromobily Porsche 911 a Citroën C-Zero.

G_E_PalikaObě nové nabíjecí stanice se standardním způsobem dobíjení jsou kompatibilní se všemi typy současných elektromobilů světových automobilových výrobců. Stanice jsou umístěny u sídla společnosti v ulici Siemensova v pražských Stodůlkách a veřejnost u nich může v současnosti dobíjet své elektromobily zdarma.

„Elektromobilita může do dalších let výrazně změnit naše vnímání a využívání elektrické energie. Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje několik projektů, které se těmto otázkám věnují. Vzniká tu nový tržní segment, pro který je potřeba připravit potřebné zázemí," řekl při slavnostním otevření dobíjecích stanic v Siemensu ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek a dodal: „Proto jsem rád, že již vznikají komerční projekty budování infrastruktury, jako je tento společnosti Siemens."

Podle slov Eduarda Palíška, generálního ředitele společnosti Siemens v České republice, elektromobily již nejsou budoucností, ale staly se přítomností, a proto musí vzniknout hustá síť nabíjecích stanic kompatibilních se všemi typy elektromobilů. A je logické, že Siemens, jako dodavatel elektromobilních technologií a výrobce nabíjecích stanic, stojí u zrodu tohoto nového tržního segmentu. „Nabíjecí stanice jsou malou ukázkou z našeho kompletního technologického řešení, které jsme schopni městům nabídnout v oblasti modernizace infrastruktury a především v rámci jejího celkového a efektivního řízení", prohlásil generální ředitel Siemensu při slavnostním předání dvou dobíjecích stanic veřejnosti v pražských Stodůlkách.

Nabíjení elektromobilu se podobá napájení mobilních telefonů. Elektromobil lze zcela nabít nebo jej částečně dobít podle potřeby a časových možností zákazníka. Sloupky nabíjecích stanic mohou být umístěny na veřejných prostranstvích, u většiny parkovacích stání před obchodními a společenskými centry, restauracemi a podobně. „Než si nakoupíte nebo povečeříte, vaše auto se dobije. Následně pak zaplatíte bezhotovostně přiložením karty. Nelze přesně předvídat vývoj cen, ale už dnes je elektrické dobíjení v průměru třikrát až čtyřikrát levnější, než tankování klasických pohonných hmot," říká Vladimír Říha, ředitel divize Power Distribution společnosti Siemens.

Siemens jde ve svých plánech ještě dál. Již dnes testuje v Berlíně systém bezdotykového indukčního napájení, díky kterému bude možno elektromobily a elektrobusy napájet bezdotykově z indukčních zařízení zabudovaných v parkovacích stáních či autobusových zastávkách. To výrazně zefektivní provoz elektromobilů a především městské dopravní infrastruktury.

Elektromobilita je součástí rozsáhlého konceptu budoucnosti, kterému odborníci dali název Smart Grids neboli chytré či inteligentní sítě. Spojující myšlenkou tohoto konceptu je rozšíření a zvýšení spolehlivosti dosavadního řetězce výroby, distribuce a spotřeby energie. Domácnosti a další koncoví uživatelé energie vstoupí aktivně do obchodního modelu a elektrickou energii budou nejen spotřebovávat, ale také ukládat a vracet zpět do sítě, čímž přispějí ke stabilitě přenosové soustavy, do níž bude proudit stále větší procento z obnovitelných a tudíž nestálých zdrojů energie. Siemens jako dodavatel energetických a infrastrukturních řešení nabízí městům zpracování komplexního plánu rozvoje a modernizace jejich infrastruktury.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3