INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem
logoSpolečnost Siemens otevřela u svého sídla v pražských Stodůlkách dvě nové nabíjecí stanice a veřejnosti nabízí bezplatné dobití elektromobilu. Další nabíjecí stanici plánuje během léta otevřít v Ostravě. Své nabíjecí stanice je Siemens připraven dodávat obchodním partnerům a instalovat je na veřejných prostranstvích či na parkovištích u obchodních, kulturních a společenských center nebo restaurací rychlého občerstvení. Siemens se také zapojil do projektu Praha elektromobilní a představil vizi vzdálené budoucnosti i své ryze současné elektromobily Porsche 911 a Citroën C-Zero.

G_E_PalikaObě nové nabíjecí stanice se standardním způsobem dobíjení jsou kompatibilní se všemi typy současných elektromobilů světových automobilových výrobců. Stanice jsou umístěny u sídla společnosti v ulici Siemensova v pražských Stodůlkách a veřejnost u nich může v současnosti dobíjet své elektromobily zdarma.

„Elektromobilita může do dalších let výrazně změnit naše vnímání a využívání elektrické energie. Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje několik projektů, které se těmto otázkám věnují. Vzniká tu nový tržní segment, pro který je potřeba připravit potřebné zázemí," řekl při slavnostním otevření dobíjecích stanic v Siemensu ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek a dodal: „Proto jsem rád, že již vznikají komerční projekty budování infrastruktury, jako je tento společnosti Siemens."

Podle slov Eduarda Palíška, generálního ředitele společnosti Siemens v České republice, elektromobily již nejsou budoucností, ale staly se přítomností, a proto musí vzniknout hustá síť nabíjecích stanic kompatibilních se všemi typy elektromobilů. A je logické, že Siemens, jako dodavatel elektromobilních technologií a výrobce nabíjecích stanic, stojí u zrodu tohoto nového tržního segmentu. „Nabíjecí stanice jsou malou ukázkou z našeho kompletního technologického řešení, které jsme schopni městům nabídnout v oblasti modernizace infrastruktury a především v rámci jejího celkového a efektivního řízení", prohlásil generální ředitel Siemensu při slavnostním předání dvou dobíjecích stanic veřejnosti v pražských Stodůlkách.

Nabíjení elektromobilu se podobá napájení mobilních telefonů. Elektromobil lze zcela nabít nebo jej částečně dobít podle potřeby a časových možností zákazníka. Sloupky nabíjecích stanic mohou být umístěny na veřejných prostranstvích, u většiny parkovacích stání před obchodními a společenskými centry, restauracemi a podobně. „Než si nakoupíte nebo povečeříte, vaše auto se dobije. Následně pak zaplatíte bezhotovostně přiložením karty. Nelze přesně předvídat vývoj cen, ale už dnes je elektrické dobíjení v průměru třikrát až čtyřikrát levnější, než tankování klasických pohonných hmot," říká Vladimír Říha, ředitel divize Power Distribution společnosti Siemens.

Siemens jde ve svých plánech ještě dál. Již dnes testuje v Berlíně systém bezdotykového indukčního napájení, díky kterému bude možno elektromobily a elektrobusy napájet bezdotykově z indukčních zařízení zabudovaných v parkovacích stáních či autobusových zastávkách. To výrazně zefektivní provoz elektromobilů a především městské dopravní infrastruktury.

Elektromobilita je součástí rozsáhlého konceptu budoucnosti, kterému odborníci dali název Smart Grids neboli chytré či inteligentní sítě. Spojující myšlenkou tohoto konceptu je rozšíření a zvýšení spolehlivosti dosavadního řetězce výroby, distribuce a spotřeby energie. Domácnosti a další koncoví uživatelé energie vstoupí aktivně do obchodního modelu a elektrickou energii budou nejen spotřebovávat, ale také ukládat a vracet zpět do sítě, čímž přispějí ke stabilitě přenosové soustavy, do níž bude proudit stále větší procento z obnovitelných a tudíž nestálých zdrojů energie. Siemens jako dodavatel energetických a infrastrukturních řešení nabízí městům zpracování komplexního plánu rozvoje a modernizace jejich infrastruktury.

(tz)

Slovo ke dni

  • Skoro půl miliardy nebo nic

    Případ s elektronickými dálničními známkami mnohé vypovídá o tom, jak se v české kotlině nakládá s penězi (daňových poplatníků). Příležitost, jak na zakázce vydělat 400 milionů korun, si pochopitelně nemohli nechat ujít „šmejdi“ - ne ti, co kradou tisíce, ale desítky a stovky milionů. Jenže tentokrát to jaksi nevyšlo. Ozvali se totiž programátoři, kteří se nabídli, že fungující systém stvoří zadarmo. A vláda, respektive její premiér, mohl ukázat, že si s korupcí briskně poradí a vyhodil (ne)odpovědného ministra dopravy. Udělal další chytrý tah. Schopného Karla Havlíčka pověřil i řízením uvolněného resortu. Ještě by se mi líbilo, aby se na výplatě ušetřilo nejen za 1 ministra, ale aby zeštíhlil celý resortní aparát.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

opa tent 1

Další podrobné informace o Evropském patentu 17. prosinec 2019

V listopadovém vydání Prosperity jsme vás zasvětili do evropského patentového systému. V tématu jsme se rozhodli pokračovat také v prosinci. Rádi bychom totiž vzbudili ještě větší zájem firem a organizací o řádnou ochranu duševního vlastnictví s tím, že je vhodné znát i náležité procesní postupy. Věřím, že pro všechny, kteří si pozorně přečetli článek předchozí, může být toto pokračování užitečné.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE