INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) stojí ve velkém sporu mezi částí dealerů Hyundai a importérem Hyundai Motor Czech (HMC) plně na straně znevýhodněných prodejců, kteří patří ve většině mezi malé a střední podnikatele. AMSP ČR hodnotí postup vedení HMC jako neakceptovatelný, založený na praktikách, které v důsledku mohou likvidovat nezávislé prodejce. 

 AMSP ČR byla  roce 2015 oslovena částí bývalých a některých stávajících dealerů automobilů Hyundai, kteří se snaží dlouhodobě prokázat, že praktiky dovozce Hyundai Motor Czech jsou pro ně likvidační. Po seznámení se s celkovým stavem podmínek mezi dovozcem a jednotlivými dealery došla AMSP ČR k závěrům, že se ve značeném množství případů jedná o šikanózní obchodní vztahy, které jsou v rozporu s dobrými mravy. Za zcela nepřijatelné považuje AMSP ČR zejména povinnost prodávat automobily pod nákupními cenami dealerů, přičemž komplikovaný systém dobropisů nezaručuje jednotlivým prodejcům, že jsou schopni dosáhnout alespoň minimální obchodní marže.  

Po odchodu přibližně třetiny autorizovaných prodejců Hyundai je situace mezi dovozcem a částí jejich dealerů dlouhodobě vyhrocená, přičemž od počátku bylo zájmem AMSP ČR spor urovnat. Za tímto účelem bylo kontaktováno vedení Hyundai Motor Czech, kde AMSP ČR nabídla vedení společnosti, že je připravena převzít roli mediátora celého konfliktu s cílem najít  kompromis přijatelný pro všechny strany sporu. Návrh AMSP ČR byl vedením Hyundai odmítnut.

Karel Havlíček, předseda AMSP ČR k tomu uvádí: „Rozumím přiměřeně agresivnímu způsobu prodeje a tvrdému obchodnímu vyjednávání. Chápu i ambice managementu Hyundai Motor Czech a respektuji vysoké nároky na jejich dealery. Ale způsob, jakým se Hyundai chová ke svým prodejcům, kteří dlouhodobě investují do značky Hyundai, vybudovali na společném partnerství často rodinné firmy, je podle našeho názoru zcela v rozporu s etikou, kterou dovozce paradoxně vyžaduje od svých dealerů. Nutit prodejce prodávat pod nákupní cenou a vytvářet tím jejich záporný hospodářský výsledek bez faktické garance dorovnání vzniklé ztráty je šikana a nemá s regulérním obchodem nic společného.“

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3