INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Web-FirmyV roce 2015 bylo v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku nabízeno v rámci trhu s ojetými vozy celkem 4 475 000 automobilů a s novou sezónou jejich počet výrazně roste. Vyplynulo to z analýzy společnosti AAA AUTO, která kontinuálně monitoruje zejména cenovou mapu ojetin v celém regionu střední Evropy. Nejen proto se chystá letos největší středoevropský obchodník s ojetými vozy otevřít pět nových poboček, minimálně jednu v každé zemi, kde působí.

Zatímco průměrná cena ojetin v České republice v loňském roce činila 180 tisíc korun a v Polsku dokonce jen 130 tisíc, na Slovensku to bylo více než 313 tisíc. Průměrné stáří vozů se pohybuje v rozmezí zhruba dvou a půl let. Nejmladší ojetiny (9,3 roku) se nabízejí na Slovensku, nejstarší pak v Polsku (11,9 roku). V České republice činí průměrné stáří ojetého vozu rovných 10 let. Znatelné rozdíly jsou patrné u průměrného nájezdu kilometrů. Oproti České republice a Slovensku, kde činil počet najetých kilometrů u vozů v průměru 148 tisíc (ČR) a 147 tisíc (SR), ukazoval v Polsku a Maďarsku tachometr u průměrné ojetiny shodně 169 tisíc ujetých kilometrů. V rámci České republiky bylo nejvíce vozů nabízeno v Praze (276 tisíc), na Slovensku to byla Bratislava, kde si zákazníci mohli vybírat z celkem 82,7 tisíc automobilů. V Polsku se loni nabízelo nejvíce vozů (354,5 tisíc) ve Varšavě a okolí. Uvedené statistiky odpovídají velikosti těchto aglomerací.

Zajímavé srovnání ukazují meziroční statistiky za leden a únor v ČR. Celkový počet inzerovaných vozů v roce 2015 činil v tomto období 129 tisíc. V letošním roce je to ve stejném období 152 tisíc, což znamená výrazný nárůst o 17,8 %. „Na začátku nové sezóny tedy zaznamenáváme výrazný růst, přičemž ojetiny lehce mládnou a zároveň stoupá průměrná cena, za jakou jsou nabízeny,“ říká generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová. Za první dva měsíce letošního roku se zvýšila i průměrná cena ojetin, a to ze 182 tisíc na 194,5 tisíc korun. A právě v reakci na rostoucí poptávku po ojetých vozech má společnost AAA AUTO v letošním roce ještě posílit aktivity vedoucí k expanzi firmy. „Do konce roku 2016 máme v plánu otevřít dalších pět poboček a dosáhnout tak celkového počtu 45 autocenter ve všech čtyřech zemích, kde v současnosti působíme. Pokračujeme tak ve snaze dosáhnout takové hustoty poboček jako v ČR, kde jsme minimálně jednou v každém kraji, někde i vícekrát,“ uvedla Karolína Topolová a dodala: „V momentě, kdy otevřeme pětačtyřicátou pobočku, bude denní nabídka naší společnosti činit 13 500 vozů.“ AAA AUTO se v České republice a na Slovensku soustřeďuje na zastoupení ve městech nad 40 tisíc obyvatel, v Maďarsku na krajská města a v Polsku na města s více než 300 000 obyvateli.

Ačkoliv tyto čtyři země spolu převážně sousedí, popularita továrních značek v TOP 10 nejoblíbenějších aut je relativně odlišná, zejména co se týče nejvyhledávanějšího modelu vozu. Zatímco v České republice a na Slovensku si první dvě příčky drží Škoda s modely Octavia a Fabia podporované v loňském roce modelem Superb na sedmém, respektive osmém místě, v Polsku a v Maďarsku se do pomyslného žebříčku deseti nejoblíbenějších modelů nedostal jediný zástupce české Škody. V obou zemích s jasným přehledem dominuje Opel Astra. Jediné tři modely, které se vešly do TOP 10 ve všech čtyřech zemích, jsou VW Passat, Ford Focus a BMW 3.

Žebříček nejoblíbenějších ojetých vozů v  ČR, SR, Polsku a Maďarsku v roce 2015

ČR – 932 tisíc  nabídek

Slovensko – 508 tisíc nabídek

Polsko –2,479 milionu nabídek

Maďarsko – 556 tisíc nabídek

1. Škoda Octavia

1. Škoda Octavia

1. Opel Astra

1. Opel Astra

2. Škoda Fabia

2. Škoda Fabia

2. VW Passat

2. BMW 3

3. VW Passat

3. VW Passat

3. VW Golf

3. Suzuki Swift

4. VW Golf

4. VW Golf

4. Audi A4

4. Ford Focus

5. Ford Focus

5. BMW 3

5. BMW 3

5. VW Passat

6. Ford Mondeo

6. Audi A4

6. Ford Focus

6. VW Golf

7. Škoda Superb

7. BMW 5

7. Opel Vectra

7. BMW 5

8. BMW 3

8. Škoda Superb

8. Opel Corsa

8. Opel Corsa

9. Renault Megane

9. Audi A6

9. Ford Mondeo

9. Ford Mondeo

10. Opel Astra

10. Ford Focus

10. Renault Megane

10. Renault Megane

Srovnání základních parametrů:

 

ČR

Slovensko

Polsko

Maďarsko

Průměrná cena

180 194 Kč

313 193 Kč

130 207 Kč

158 309 Kč

Průměrný věk

10 let

9,3 let

11,9 let

11,6 let

Průměrný nájezd

147 812

146 612 km

169 026 km

169 021 km

Region s největší nabídkou

Praha (275 915)

Bratislava (81 726)

Mazovieckie vojv. (354 501)

Neměřeno

Region s nejmenší nabídkou

Karlovarský kraj (16 601)

Prešovský kraj (36.728)

Opolské vojvodství (44 834)

Neměřeno

Vývoj počtu nabídek a základních parametrů inzerovaných ojetých vozů v ČR na začátku roku 2016 ve srovnání se stejným obdobím 2015

·Zaznamenáváme výrazný růst na začátku nové sezóny

·Ojetiny lehce mládnou

·Stoupá průměrná cena, za jakou jsou nabízeny

 

Leden+únor 2015

Leden + únor 2016

Změna v %

Celkový počet inzerovaných vozů

129 000

152 000

+17,8

Průměrná cena (Kč)

182 279

194652

+6,8

Průměrný věk (roky)

10,1

9,6

-5,0

Průměrný nájezd (km)

145168

152 448

+5,0

Skupina AAA AUTO působí na trhu již 24 let. Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,75 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně přes 63 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Od roku 2012 prodává vozy také pod obnovenou značkou Mototechna, pod kterou soustředila nabídku „zánovních“ automobilů. V roce 2014 Mototechna zahájila prodej luxusních vozů v novém segmentu Mototechna Premium. Značka AAA AUTO se podle studie agentury Ogilvy & Mather umístila mezi deseti nejlepšími českými značkami po listopadu 1989. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčku Czech TOP 100, loni se umístila i v žebříčku Českých 100 nejlepších. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3