INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

tsb autaPodíl inzerovaných automobilů z dovozu na celkové nabídce vzrostl na 39 %, což má za následek zhoršení kvality složení nabídky mixu nabízených automobilů. Za poslední tři roky se podíl inzerovaných aut z dovozu zvýšil téměř o desetinu. Nejen s těmito daty přišlo AAA AUTO, které kontinuálně monitoruje trh ojetých automobilů po celé střední Evropě.

„Přestože počet inzerovaných vozů meziročně roste, významně se zvyšuje podíl dovážených automobilů, který dosáhl za letošní rok již 39 procent. S tím souvisí zvyšující se stáří ojetých vozů i počet najetých kilometrů, ale také podvodů s automobily, které se v případě dovozu často dějí. Proto se také specializujeme na vozy s tuzemským původem. Čeští zákazníci mají totiž naopak spíše zájem o zánovní automobily s nižším počtem najetých kilometrů a s vyšší výbavou komfortních prvků,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

Že Češi věří především domácí značce potvrdila i skutečnost, že nejčastěji inzerovaným modelem z dovozu se stala Škoda Octavia. Těch se za poslední tři roky do České republiky dovezlo na 222 931 kusů. Druhou v pořadí je Škoda Fabia s 163 853 dovezenými kusy, následovaná dvojicí Volkswagen Passat (72 079) a Volkswagen Golf (66 761). Pětici uzavírá značka Ford, a to s modelem Focus.

Fakt, že Češi jsou národem chatařů a dovolenkářů nám už zřejmě nikdo nevezme. Hlad po vozech kombi, kterých bylo za uplynulé 3 roky inzerováno z dovozu 563 198, znatelně převyšuje ostatní verze karoserií importovaných nabízených automobilů. Druhou nejoblíbenější konstrukcí vozů se stal hatchback (390 455). Nezapomínejme ovšem, že za hatchback je považována například i klasická Škoda Octavia, která v mnohých domácnostech plní roli rodinného auta, aniž by se jednalo o combi. Rostoucí zájem lze pozorovat i u vozů SUV, kde počet inzerovaných dovezených kusů dosáhl na číslo 210 618 a značně tím převýšil například nabízené dovezené sedany (130 987).

Mezi palivy jasně dominoval diesel. Automobilů s tímto pohonem bylo v letech 2016–2018 dovezeno a nabídnuto 1 070 214, přičemž tak tvořily 58,4 % všech importovaných inzerovaných automobilů. Oproti tomu bylo dopraveno do nabídky v ČR pouze 38,1 % vozů (698 195) poháněných benzínovým agregátem. Zbylá 3,5 % tvořila auta jezdící prostřednictvím alternativních pohonů. Nejvyšší počet všech automobilů byl dovezen do Prahy. Z celkového inzerovaného importu zde skončilo za poslední tři roky 26,6 % vozů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3