INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

006bHyundai Motor Group (HMG) odhalil novou, mimořádně inovativní technologii, která podporuje nedoslýchavé řidiče. Ti jsou odkázáni především na svůj zrak a hmat. Koncern HMG vyvinul komunikační metodu, která zprostředkovává zvuky uvnitř vozu i zvenku prostřednictvím hmatových a vizuálních vjemů.

HMG tak poskytne svobodu mobility všem řidičům bez ohledu na jejich tělesná omezení.

Technologie využívá umělou inteligenci, která analyzuje zvuky, přicházející zvenku, a dva samostatné asistenční systémy, které vzájemně spolupracují: AVC (Audio-Visual Conversion) a ATC (Audio-Tactile Conversion). Tím může významně pomoci nedoslýchavým řidičům, kteří mají velmi citlivý hmat a obvyklé zrakové schopnosti.

AVC zvyšuje bezpečnost jízdy, protože umožňuje komunikaci s vnějším prostředím prostřednictvím vizuálního zobrazování charakteristických zvuků, vydávaných například sirénami a houkačkami vozidel záchranných služeb, v podobě piktogramů na průhledovém displeji. Také volant je vybaven různobarevnými diodami LED, které za jízdy poskytují informace navigačního systému.

ATC převádí zvuková data na vibrace volantu, čímž řidiči poskytuje informace o vnějším prostředí, například o vzdálenosti od překážek.

HMG ukazuje přínosy této technologie v nově zveřejněném propagačním videu „Tiché taxi“, jehož účelem je prezentovat naději nedoslýchavým řidičům.

Na veřejnou výzvu zaslalo své příběhy mnoho lidí z celé Koreje. Koncernem HMG byl vybrán Daeho Lee, historicky první nedoslýchavý řidič taxislužby v Soulu, aby předvedl novou technologii pro podporu při řízení.

Lee, sluchově hendikepovaný otec dvou dětí, začal nedávno novou kariéru jako řidič taxislužby. Vzhledem ke svým problémům se sluchem musel spoléhat především na svůj zrak. Dostával se však do kritických situací s ostatními řidiči, protože neslyšel houkačky okolních vozidel. Nepřetržité nadměrné namáhání zraku navíc způsobovalo únavu očí, která přicházela mnohem dříve než u průměrného řidiče.

Propagační video, spolu s příslušnou technologií, zdůrazňuje hodnotu „svobody mobility“ a ukazuje snahy značky Hyundai umožnit také nedoslýchavým osobám svobodné a bezpečné cestování pomocí nejmodernějších inovací. Značka Hyundai na své cestě k vytčenému cíli rovněž vyvinula aplikaci, která umožňuje komunikaci mezi cestujícími a sluchově hendikepovaným řidičem.

Celý proces, probíhající v „Tichém taxi“, zachycuje dokumentární video, na které se můžete podívat zde: https://www.youtube.com/watch?v=yzgNQxYboBY

(tz)

Popisek k fotografii

Hyundai Motor Group zveřejnil propagační video „Tiché taxi“, které informuje o nové technologii, vyvinuté výzkumníky společnosti.

Slovo ke dni

  • Český průmysl v úzkých

    Ti, co stále vyhlížejí příští krizi, dostali pádný argument. Průmyslová výroba v Česku z roku na rok klesla bezmála o čtyři procenta. A nezdá se, že by situace v druhé polovině r. 2019 měla otočit k lepšímu. Jak známo, naše továrny jsou zejména závislé na poptávce po autech. Když kupujících motorových vozidel ubývá v Evropě i ve světě, čísla o produkci musí jit také dolů. Ani výhled do dalších let není příliš růžový. Západní svět postupně přechází na elektromobilitu a do módy jde také celkové omezování spotřeby. Možná, že ekonomického vrcholu už naše automobilky a jejich dodavatelé dosáhli a čeká je pouze jízda z kopce. Je to špatně nebo dobře?

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE