INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

Rodinné vozyPosledních několik let stoupá popularita větších automobilů jako kombi, SUV či MPV, které jsou nejběžnějším typem rodinného automobilu. Jsou často v dieselu a roste obliba variant s náhonem na čtyři kola a automatickou převodovkou. Statistiky připravil u příležitosti Dne dětí, který se slaví 1. června, největší prodejce ojetých automobilů u nás AAA AUTO.

„Čeští rodiče jsou hodně praktičtí a na rozdíl od mladých lidí neřeší jen moderní vzhled automobilu, ale hlavně užitkovost. Díky tomu, že se řada bezpečnostních prvků v průběhu posledních let stala již automatickou výbavou a ne jen příplatkovou, mají širší možnosti výběru,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny AURES Holdings, kam síť autocenter AAA AUTO patří. Sama Karolína Topolová má pětiletou holčičku a přiznává, že s touto rolí se i u ní změnily priority: „Jako bezdětná jsem řešila spíše počet koní pod kapotou než praktičnost auta, což se s narozením dítěte razantně změnilo. A i když už nepotřebuji do auta naskládat kočárek, výbavičku pro miminko a spoustu dalších věcí, jsem ráda, když nemusím řešit, jestli se mi do kufru vejde jedna taška nebo pět.“

Nejprodávanějšími rodinnými auty letošního roku v síti autocenter AAA AUTO jsou kombi vozy Škoda Octavia (12 %), Škoda Fabia (7 %) a Volkswagen Passat (5 %). Podíl těchto aut na celkových prodejích tvoří 56 %. Největším tempem roste poptávka po SUV, kterých se jen za prvních pět měsíců letošního roku prodalo již stejně jako za celý rok 2014. Téměř dvě třetiny (60,4 %) rodinných aut jsou v dieselu, a to i přesto, že obecně vévodí poptávka po benzínových automobilech. Důvodem je fakt, že rodiny často volí diesel kvůli dlouhým vzdálenostem, které urazí cestou na výlety nebo za příbuznými. „V České republice se zvyšuje i počet rodinných aut na alternativní paliva. Zájem o ně stoupnul od roku 2014 více než dvojnásobně a dle dosavadního vývoje očekáváme nárůst i v dalších měsících letošního roku,“ doplnila Topolová. Pětina těchto aut má náhon 4x4 a 21 % automatickou převodovku, což je ve srovnání s rokem 2014 obrovský nárůst. Tehdy mělo automatickou převodovku jen 13,6 % rodinných automobilů. Průměrná cena těchto aut je momentálně 254 452 Kč. Nejoblíbenějšími barvami jsou pak šedá (25 %), černá (17 %) a bílá (17 %).

(tz)

Slovo ke dni

  • Červ, bez červa, s červem... Dobrou chuť!

    Člověk má v životě ochutnat všechno. Jak se praví v bibli: Vše vyzkoušejte, toho dobrého se přidržte! Jako kluk jsem nikdy nepřistoupil na sázku, že nepřekousnu žížalu. Teď jsem dostal nabídku nového pokrmu z červů. Neodmítl jsem a udělal dobře. Přišel mi sáček od firmy WORM UP plný moučných červíků Pražených a kulinářsky dochucených solí a chili. Myslel jsem si, že jídlo z čeledi bezobratlých bude vypadat jako normální pečivo. Totiž že se surovina usuší, umele a patřičně vytvaruje, pak nechá zapéct jako pizza. Jenže pochoutka si na nic nehraje. Skutečně máte na talíři moučného červa, který se však nehýbe, je do bronzova upražený a při skousnutí chroupe. Navíc skvěle chutná a je plný bílkovin. Ne že bych larvy vyměnil za vepřový řízek, hovězí svíčkovou, nebo grilované kuře, ale jako mňamku k televiznímu seriálu, proč ne?

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Září 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

První zkušenosti s novelou zákona o ochranných známkách 19. září 2019

Novela zákona č. 441/2003 Sb., o ochranných známkách, vstoupila v účinnost 1. ledna 2019. Hlavním důvodem změny zákona byla nutnost přenést do národní právní úpravy ustanovení směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2436, kterou se sbližují právní předpisy členských států o ochranných známkách (dále jen „směrnice“).

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE