INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

s1Více než polovina českých firem pořizuje automobily ve vozových parcích do svého vlastnictví. Podle rozsáhlého výzkumu Arval Mobility Observatory se tím liší od evropského trendu, kdy firmy dávají přednost alternativnímu financování. V obou případech roste zájem o operativní leasing.

K nákupu aut do svého vlastnictví se v České republice hlásí 54 % vozových parků. Tento trend odhalil letošní rozsáhlý výzkum s názvem Arval Mobility Observatory, který mapuje užívání firemních vozidel. Na otázky výzkumníků z oblasti dopravy a mobility odpovídali manažeři firem zodpovědní za vozové parky ve 12 zemích Evropy včetně Česka a v Turecku. Celkem proběhlo 3 930 rozhovorů.

Menší firmy jezdí ve vlastním

V cizině je podle výzkumu pořizování vlastních aut oproti tuzemsku méně oblíbené. K nákupu sahá pouze 40 % firem, a to nejčastěji těch malých. Ke koupi do svého vlastnictví u nás přistupuje 66 % firem, které mají méně než deset zaměstnanců. V zahraničí tento model preferuje 48 % firem stejné velikosti.
V případě velkých firem v České republice naopak zájem o vlastnictví automobilu nevykazuje ani polovina dotazovaných. „Z tuzemských firem nad 500 zaměstnanců volí tuto metodu 49 procent z nich. V ostatních zemích vykázalo zájem o pořízení vlastního vozu pouze 29 procent firem stejné velikosti a rozsahu,“ informuje konzultant Arval CZ Tomáš Kadeřábek.

Operativní versus finanční leasing

Jako alternativu k nákupu si evropské firmy oblíbily operativní leasing. Mezi metodami financování vozidel zaujímá ve sledovaných evropských zemích 30% podíl. V České republice je operativní leasing pro firmy až třetí možností financování. S 18 % stojí o jeden procentní bod za finančním leasingem, který u nás využívá 19 % firem. V Evropě podle průzkumu po finančním leasingu sahá 24 % oslovených firem.
I v České republice ale zájem o operativní leasing postupně stoupá, a to především u firem do 500 zaměstnanců, kde naopak finanční leasing postupně ztrácí na atraktivitě. U velkých firem nad 500 zaměstnanců má zájem o finanční leasing kolísavou úroveň.
Přesto v České republice právě velké firmy v zájmu o operativní leasing stále vedou. Ty nad 500 zaměstnanců jej volí v 30 % případů, v Evropě v 52 %. V kategorii firem 100 až 499 zaměstnanců je to u českých firem poté 22 %, u evropských 41 %.

Budoucnost leasingu v malých firmách?

Velký a dosud nevyužitý potenciál pro další růst operativního leasingu se podle Arvalu nachází v kategorii malých firem, které se často s možnostmi operativního leasingu dosud příliš neseznámily. „S tímto segmentem máme několikaleté zkušenosti. Malým firmám se snažíme srozumitelně představit možnosti a výhody tohoto typu financování. Že se už i menší firmy začínají v tomto segmentu orientovat, ukazuje pozvolný nárůst podílu operativního leasingu i v malých autoparcích,“ upozorňuje Kadeřábek.
Na otázku, zda mají v úmyslu v následujících třech letech rozvíjet operativní leasing, odpovědělo kladně 35 % manažerů v Česku a 38 % manažerů v ostatních sledovaných zemích. Největší zájem se opět projevil v kategorii firem nad 500 zaměstnanců. V ČR bylo v této kategorii zaznamenáno 62 % kladných odpovědí, v ostatních evropských zemích 59 %.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Na Svatého Martina jen českou husičku

    K nejoblíbenějším svátkům se u nás zařadil den se čtyřmi jedničkami 11. 11., tedy jedenáctý listopad na Svatého Martina. Patron lidí laskavých, soucitných, s otevřeným srdcem a peněženkou, vyžaduje zvláštní sváteční jídlo. A tím je samozřejmě husa se zelím, knedlíkem zapíjená svatomartinským vínem. Češi by měli vědět, že udělají nejlépe, když si předem objednají drůbež u domácího chovatele, protože jen tak dostanou tu nejvyšší kvalitu. Ve velkých obchodech si mohou koupit mražený produkt, avšak ten už zdaleka není tak chutný. Jde o jakýsi „brojler“ ze zahraniční produkce, který navíc vyžaduje delší přípravu. A kupující by si měli dát pozor na tzv. „husokachnu“, protože s husou nemá nic společného. Jde o kachnu pižmovou, případně kříženou z kachnou pekingskou. Tak dobrou chuť!

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Sto let pro ochranu nejlepších nápadů 15. říjen 2019

Sté výročí zřízení tehdejšího Patentního úřadu v Praze je příležitostí připomenout si nejen významná, ale i obtížná období oboru průmyslové vlastnictví i činnosti Úřadu průmyslového vlastnictví (ÚPV).

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE