INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

s1Více než polovina českých firem pořizuje automobily ve vozových parcích do svého vlastnictví. Podle rozsáhlého výzkumu Arval Mobility Observatory se tím liší od evropského trendu, kdy firmy dávají přednost alternativnímu financování. V obou případech roste zájem o operativní leasing.

K nákupu aut do svého vlastnictví se v České republice hlásí 54 % vozových parků. Tento trend odhalil letošní rozsáhlý výzkum s názvem Arval Mobility Observatory, který mapuje užívání firemních vozidel. Na otázky výzkumníků z oblasti dopravy a mobility odpovídali manažeři firem zodpovědní za vozové parky ve 12 zemích Evropy včetně Česka a v Turecku. Celkem proběhlo 3 930 rozhovorů.

Menší firmy jezdí ve vlastním

V cizině je podle výzkumu pořizování vlastních aut oproti tuzemsku méně oblíbené. K nákupu sahá pouze 40 % firem, a to nejčastěji těch malých. Ke koupi do svého vlastnictví u nás přistupuje 66 % firem, které mají méně než deset zaměstnanců. V zahraničí tento model preferuje 48 % firem stejné velikosti.
V případě velkých firem v České republice naopak zájem o vlastnictví automobilu nevykazuje ani polovina dotazovaných. „Z tuzemských firem nad 500 zaměstnanců volí tuto metodu 49 procent z nich. V ostatních zemích vykázalo zájem o pořízení vlastního vozu pouze 29 procent firem stejné velikosti a rozsahu,“ informuje konzultant Arval CZ Tomáš Kadeřábek.

Operativní versus finanční leasing

Jako alternativu k nákupu si evropské firmy oblíbily operativní leasing. Mezi metodami financování vozidel zaujímá ve sledovaných evropských zemích 30% podíl. V České republice je operativní leasing pro firmy až třetí možností financování. S 18 % stojí o jeden procentní bod za finančním leasingem, který u nás využívá 19 % firem. V Evropě podle průzkumu po finančním leasingu sahá 24 % oslovených firem.
I v České republice ale zájem o operativní leasing postupně stoupá, a to především u firem do 500 zaměstnanců, kde naopak finanční leasing postupně ztrácí na atraktivitě. U velkých firem nad 500 zaměstnanců má zájem o finanční leasing kolísavou úroveň.
Přesto v České republice právě velké firmy v zájmu o operativní leasing stále vedou. Ty nad 500 zaměstnanců jej volí v 30 % případů, v Evropě v 52 %. V kategorii firem 100 až 499 zaměstnanců je to u českých firem poté 22 %, u evropských 41 %.

Budoucnost leasingu v malých firmách?

Velký a dosud nevyužitý potenciál pro další růst operativního leasingu se podle Arvalu nachází v kategorii malých firem, které se často s možnostmi operativního leasingu dosud příliš neseznámily. „S tímto segmentem máme několikaleté zkušenosti. Malým firmám se snažíme srozumitelně představit možnosti a výhody tohoto typu financování. Že se už i menší firmy začínají v tomto segmentu orientovat, ukazuje pozvolný nárůst podílu operativního leasingu i v malých autoparcích,“ upozorňuje Kadeřábek.
Na otázku, zda mají v úmyslu v následujících třech letech rozvíjet operativní leasing, odpovědělo kladně 35 % manažerů v Česku a 38 % manažerů v ostatních sledovaných zemích. Největší zájem se opět projevil v kategorii firem nad 500 zaměstnanců. V ČR bylo v této kategorii zaznamenáno 62 % kladných odpovědí, v ostatních evropských zemích 59 %.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3