INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem
Podle aktuálního průzkumu celosvětové sítě poradenských společností KPMG Jak uspět v měnícím se světě se má v nejbližší budoucnosti zcela změnit role tradičních výrobců automobilů. Myslí si to 59 procent oslovených vedoucích představitelů firem automobilového průmyslu z celého světa. Z průzkumu dále vyplývá, že výraznějšího rozšíření elektromobilů ani v této dekádě svědky nejspíše nebudeme.

Pro téměř polovinu automobilek v Evropě a na Blízkém východě (48 procent) je podle průzkumu stále prioritou oblast snižování nákladů. „To, že se firmy soustředí na efektivitu nákladů, rozhodně není žádným překvapením," komentuje výsledky průzkumu Jan Linhart, Partner společnosti KPMG Česká republika a pokračuje: „Pro řadu pozorovatelů naopak může být překvapením, že pouze 27 procent vedoucích pracovníků automobilového průmyslu uvádí jako svou prioritu expanzi na nové trhy Dálného východu, zejména pak Číny." Podle většiny respondentů (63 procent) totiž bude čínský automobilový trh v nejbližších letech již zcela přesycen. „To je do určité míry pravda. Přesycení trhu je ale takřka celosvětovým problémem. Čínu by proto automobilky neměly přehlížet, stále se totiž jedná o trh s nezanedbatelnou poptávkou po nových automobilech. Pouze poptávka neporoste tak rychle jako doposud a rozhodně už neplatí klišé předchozích let, že jakákoliv výrobní kapacita má v Číně předem zajištěný odbyt." konstatoval Jan Linhart.

Významnější rozšíření elektromobilů? Ne v tomto desetiletí.

Je to pak podle Jana Linharta opět Čína, která se stala určitým prubířským kamenem pro investice do elektromobilů. Přesto se 76 procent respondentů průzkumu domnívá, že se elektromotory hlavním alternativním pohonem nejbližší budoucnosti nestanou. „Největšími brzdami dalšího rozvoje elektromobilů nadále zůstávají zejména cena, nedostatečná kapacita baterií a omezená infrastruktura pro jejich dobíjení," řekl Jan Linhart: „Pokud nebudou vyřešeny tyto klíčové problémy, elektromobily budou v této dekádě nadále tvořit nepatrný zlomek celkové produkce automobilů."

Co s tradičními výrobci aut? Budou poskytovat komplexní služby mobility, nebo jen vyrábět součástky?

Většina oslovených (59 procent) souhlasí s hypotézou, že v automobilovém průmyslu vznikne zcela nový obchodní model, jenž bude zahrnovat nejrůznější seskupení výrobců, konstruktérů a designérů, čímž nejspíš dojde k zásadní změně role, kterou v současnosti zastávají tradiční výrobci automobilů. Tento model však nebude omezen pouze na firmy působící v oblasti výroby a prodeje samotných automobilů, jeho nezbytnou součástí totiž budou i poskytovatelé služeb – od finančních institucí, přes servisní společnosti až po poskytovatele infrastruktury. „Automobilky budou muset vymezit své postavení na trhu a stanou se buď poskytovateli takzvaných mobilních služeb, nebo čistě jen výrobci komponent," uvedl Jan Linhart.

Auta městům na míru

Zatímco v minulosti se plánování obcí a měst do značné míry přizpůsobovalo automobilům, nyní se začíná prosazovat zcela opačný trend – rozšiřují se tzv. nízkoemisní zóny, významně klesá počet parkovacích míst, přibývá čtvrtí a ulic, kam je automobilům zcela vjezd zakázán. Podle drtivé většiny respondentů (80 procent) všechny uvedené faktory povedou k tomu, že městské plánování a nové urbanistické trendy budou do značné míry ovlivňovat konstrukci i design automobilů budoucnosti. Výrobci automobilů tak budou nuceni přizpůsobit své produkty dopravnímu plánování a zcela novým potřebám moderního města.

(tz)

Slovo ke dni

  • Vesnice, jak ji možná neznáte

    Lidé na vsi jsou prý konzervativní, zaostalí a možná i hloupí. Ano, tak o nich často smýšlí zejména město. Avšak mýlí se, jak ukázal i čerstvý průzkum Asociace malých a střeních podniků a živnostníků ČR. Vyšlo jim, že zemědělci jsou v digitalizaci dál než průmysl. K čemu nejmodernější technologie využívají? Například satelitní navigaci k zjišťování dat o svých pozemcích a pěstovaných plodinách. Sbírají informace všude tam, kde potřebují znát přesnou situaci online. Není pro ně ani neznámý pojem internet zvířat, i na venkově se daří umělé inteligenci... V rostlinné i živočišné výrobě se už bez systémů tzv. přesného zemědělství neobejdou. A to se venkované musí vyrovnat s překážkami, které v městských aglomeracích nemají, kupříkladu se špatným pokrytím vysokorychlostními internetovými službami nebo s horším přístupem k investičním...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE