Hyundai Motor Czech s.r.o. udělil na konci loňského roku prestižní ocenění Partner roku 2015 společnosti Auto Palace Butovice v kategorii Prodej velkoodběratelům. Butovický prodejce se tak vloni stal prodejcem č.1 automobilů této značky z jedné pobočky v ČR, ale zároveň se stal i významným partnerem Hyundai v oblasti fleetového prodeje.
V České republice mají řidiči letos možnost tankovat už u dalších 31 nových veřejných CNG stanic a Česká republika tak právě překročila první stovku. Dochází k ještě rychlejší výstavbě než v loňském roce, kdy přibylo 26 CNG stanic za celý rok. Na konci roku 2016 by mohlo být v ČR už 150 až 160 veřejných CNG stanic, do roku 2030 pak (jak uvádí i vládou 20. listopadu schválený Národní akční plán čistá mobilita) nejméně 300 stanic.
Zkapalněný zemní plyn (LNG) jako palivo dosáhne do roku 2035 významného podílu v dopravě. Jeho největší potenciál je v silniční dopravě, kde se roční poptávka podle údajů CEDIGAZ odhaduje na 96 milionů tun za rok (MTPA). V Evropě je dnes asi 80 LNG stanic, během příštího roku by se mělo otevřít v Evropě dalších 50. Do jejich výstavby se chystají i společnosti v České republice. V roce 2016 budou již v ČR první LNG stanice. Do pěti až deseti let by se měl LNG v ČR začít využívat velmi výrazně, a to zejména pro nákladní a autobusovou dopravu, a v roce 2030 se odhaduje, že bude u nás jezdit nejméně 1 300 LNG vozidel. Největší výhodou LNG v dopravě je celkový dojezd vozidel až 1200 kilometrů.
Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) stojí ve velkém sporu mezi částí dealerů Hyundai a importérem Hyundai Motor Czech (HMC) plně na straně znevýhodněných prodejců, kteří patří ve většině mezi malé a střední podnikatele. AMSP ČR hodnotí postup vedení HMC jako neakceptovatelný, založený na praktikách, které v důsledku mohou likvidovat nezávislé prodejce.
V úterý 24. listopadu, proběhne v rámci veletrhu Czechbus na Pražském Výstavišti workshop na téma zkapalněného zemního plynu (LNG) v dopravě. V průběhu celodenního workshopu vystoupí zástupci Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO), Ministerstva životního prostředí (MŽP), ČEPRO, Chart Ferox, E.ON Energie, Gazprom Germania, GAZPROM Export, Solbus, E.ON Global Commodities a další. Workshop moderuje pan Evgenij Pronin z Gazprom exportu Petrohrad. Program bude zpestřen i promítnutím několika krátkých filmů na dané téma. Diskutovat se bude o všech aspektech využití LNG, což pro Českou republiku je zajímavé především v kamionové a autobusové přepravě. Český plynárenský svaz poskytl akci záštitu.
Koordinovaná strategie čisté mobility na podporu rozvoje v této oblasti pro Českou republiku (ČR) bude dne 20. listopadu předložena na jednání Vlády ČR. Materiál Národní akční plán čisté mobility (NAP CM) vychází z požadavku směrnice Evropského parlamentu a Rady o zavádění infrastruktury pro alternativní paliva 2014/94/EU, která požaduje po každém členském státu předložit Evropské komisi svojí vnitrostátní strategii, tj. obecné a specifické cíle pro zavádění infrastruktury pro alternativní paliva definovaná směrnicí pro CNG a LNG, elektřinu a výhledově vodík.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...