V únoru byla schválena norma EURO 7, jejíž naplnění se má stihnout v několika fázích. Platit začne už v roce 2025. Nejvýznamnějším milníkem je rok 2035, půjde-li o konec prodeje nových osobních a lehkých užitkových aut se spalovacími motory. Obávám se, že to odnese prosperita celé Eurozóny, která je podle analýzy Eurasian Rail Alliance Index (ERAI) z ledna 2022 svým HDP závislá na automotive zhruba ze 7 % a v sektoru zaměstnává přes 6,7 % ekonomicky aktivní populace.
Po dvouleté přestávce se opět koná akce 7 dní Peugeot, událost, která provázela Peugeot v ČR po mnoho let a prošla mnoha obměnami. Dnes přichází jakožto signál, že automobilový svět se opět vrací do normálu. 7 dní Peugeot začíná už 24. března a opět přinese zajímavé akční nabídky.
Hyundai Tucson byl na evropský trh uveden před dvěma desetiletími. Přestože je segment SUV v Evropě velmi významný, tehdy se jednalo o nově vznikající část automobilového trhu. Globální bestseller Hyundai se však od svého představení v roce 2004 těší velké oblibě u evropských zákazníků, což platí i pro aktuální, čtvrtou generaci modelu Tucson, vyráběnou ve výrobním závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech ve slezských Nošovicích.
Značka Peugeot slibuje, že od roku 2030 bude v Evropě prodávat výhradně stoprocentně elektrické vozy. Tato elektrická éra nastane až za necelých sedm let, nicméně elektromotor dominuje produktové nabídce značky Peugeot už dnes. S plně elektrickým pohonem můžete mít například městské vozy Peugeot 208 a 2008, stejně jako i větší Rifter, Traveller a kompletní řadu lehkých užitkových vozů. V letošním roce přibude i 308, 308 SW, 408 a 3008.
Veřejná nabíjecí síť innogy se v roce 2022 rozrostla o čtyři desítky nových nabíječek po celém Česku a jejich celkový počet tak překročil stovku. Důležitým krokem se rovněž stalo zavedení platebního systému pro zákazníky innogy.Posledním významným přírůstkem do „elektrické“ sítě innogy je nabíjecí hub u rodinného zábavního parku Mirakulum v Milovicích.
Segment B, tedy malé vozy, to je jednoznačně kategorie, kde 100% elektrický pohon dává největší smysl. Malý, lehký automobil kompaktních rozměrů, který je vhodný do městského provozu, kde neobtěžuje obyvatele hlukem ani emisemi. Vůz segmentu B je navíc mimořádně univerzální (vhodný pro jednotlivce, páry, rodiny, firmy,… mladé i starší řidiče,… ženy i muže…).
Před začátkem zimní topné sezóny si podniky ani drobní spotřebitelé nebyli jisti, jak vystačí se zásobami paliv. Teď už to máme za sebou a ministerstvo průmyslu a obchodu s úlevou konstatuje, že jsme obstáli na výbornou. I když zásobování, zvláště plynu z tradičních zdrojů, bylo přerušeno, nic dramatického se nestalo. Není pochyb o tom, že hlavní roli sehrál odpovědný přístup velkých i malých odběratelů, kteří vystačili s tím, co bylo k dispozici. Vcelku logicky tomu napomohly i výrazně vyšší ceny energií a také technologie efektivněji využívající každou kilowatthodinu. Nicméně šetrné nakládání se zdroji musí pokračovat během celého roku, protože levně už nikdo nenakoupí a nadbytek zdrojů zřejmě už navždy patří minulosti. Potvrdilo se tak staré české přísloví, že nouze naučila Dalibora housti. Ku prospěchu nás všech.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...