Nedostatek čipů byl v poslední době jednoznačně nejpalčivějším problémem všech evropských automobilek. Doslova ochromil automobilový business. Ovšem nebyla to jediná komplikace, které museli výrobci aut čelit. Následkem nestability vzniklé za covidu brzdily výrobu i výpadky v dodávkách různých komponentů a surovin.
Povinnost vést si knihu jízd se týká všech podnikatelů a firem uplatňujících odpočty DPH z provozování automobilu pro služební účely. Aby se firmy a podnikatelé nedostali do problémů s finančním úřadem, je dobré dodržovat několik zásad. Jak se samotná kniha jízd dotýká daní, koho se její vedení týká, jak k ní přistupovat a čeho se vyvarovat, radí daňový poradce Petr Linx ze společnosti BDO.
Značka Das WeltAuto pokračuje ve svém plánu rozšiřování a zkvalitňování služeb. Dalším z důkazů růstu je otevření dvou nových poboček na Moravě: v Lípě u Zlína najdete vozy z nabídky Das WeltAuto nově u společnosti Auto Dolanský, v Prostějově pak můžou zákazníci vybírat z nabídky Das WeltAuto u tradičního prodejce PV Auto.
Čím více mají moderní automobily elektroniky a čím více jsou připojeny k systémům, tím jsou zranitelnější i z pohledu kyberbezpečnosti.
V únoru byla schválena norma EURO 7, jejíž naplnění se má stihnout v několika fázích. Platit začne už v roce 2025. Nejvýznamnějším milníkem je rok 2035, půjde-li o konec prodeje nových osobních a lehkých užitkových aut se spalovacími motory. Obávám se, že to odnese prosperita celé Eurozóny, která je podle analýzy Eurasian Rail Alliance Index (ERAI) z ledna 2022 svým HDP závislá na automotive zhruba ze 7 % a v sektoru zaměstnává přes 6,7 % ekonomicky aktivní populace.
Prostřednictvím dceřiné společnosti Global Repair Centres převzala Kooperativa spolu s ČPP dne 1. 4. 2023 společnosti France Car a Hyundai Hradec. Všechny uvedené společnosti jsou v ČR součástí skupiny Vienna Insurance Group. Dealer vozů Renault, Dacia a Hyundai, který provozuje autosalony v Hradci Králové a Pardubicích - Dražkovicích, je po Autonově Brno druhým dealerstvím, které takto Kooperativa spolu s ČPP začlenily do svého portfolia.
Také se snažíte dobře hospodařit s každou minutou? Je to někdy to jediné, co člověku zbývá k tomu, aby byl stále aktivní, aby stihl využít hodně z toho, co mu život nabízí. A aby rovněž oplácel v tom nejlepším slova smyslu těm, kteří si to zaslouží. Nechci být patetická, a už vůbec ne škarohlíd a remcal, ale stále častěji přemýšlím o tom, jestli to všechno snažení má vůbec cenu. Jestli má smysl podnikat, odvádět daně, být laskavý, vstřícný, zodpovědný člověk. Všechno může rázem pokazit třeba městská hromadná doprava. Bydlím v Praze a z jednoho místa se snažím jezdit víc než 30 let do centra. Škoda, že jsem si nevedla přehled o všech těch zpožděních, která mi znemožnila obchodní schůzku, včasné zahájení nejrůznějších akcí, účast na tiskových konferencích, zmeškání divadelního představení, cestu do zahraničí.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...