INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

600x300 FillVětšina domácností upřednostňuje při financování nového osobního automobilu spotřebitelský úvěr. Podle statistik České leasingové a finanční asociace (ČLFA) takto loni postupovalo 90 % zákazníků z řad spotřebitelů. Zbývajících 10 % privátních klientů členských společností asociace si vybralo operativní leasing.

Ve firemní sféře je situace odlišná. Měřeno počtem uzavřených smluv preferovalo loni 51 % podnikatelských subjektů při financování nového osobního automobilu operativní leasing, tedy pronájem vozu doplněný službami spojenými s jeho provozem. Oproti tomu 49 % firemních klientů dalo přednost tradičnímu způsobu financování ‒ účelovému podnikatelskému úvěru, případně obdobně koncipovanému finančnímu leasingu.

„Operativní leasing tak v podnikatelské kategorii obhájil svůj nadpoloviční podíl na trhu z posledních let. Mezi domácnostmi je dnes popularita operativního leasingu nižší. Nepochybně k tomu přispěl fakt, že již pominula doba levných operativních leasingů nabízených na kratší dobu, typicky na jeden nebo dva roky, která ve větší míře oslovovala právě i privátní zájemce. Výrobci vozidel i leasingové společnosti už tuto strategii opustili a trh se vrátil do obvyklých kolejí,“ říká Jaroslav Krutilek, generální tajemník ČLFA, která sdružuje významné tuzemské poskytovatele leasingu anebo účelových úvěrů.

Členské společnosti ČLFA v loňském roce profinancovaly bezmála 30 % všech nově registrovaných osobních automobilů v České republice. Konkrétně šlo o 73 029 vozidel, tři čtvrtiny z nich byly určeny firmám, jedna čtvrtina spotřebitelům. Celkem členové asociace poskytli na nové osobní automobily 34,35 miliardy korun, meziročně o 0,9 % méně. Firmy využily 87 % uvedené sumy, 13 % připadlo domácnostem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3