INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Adina v práciSberbank do svého týmu zařadila dva nové roboty, kteří pomáhají v klientském kontaktním centru. Naučit roboty požadovaným postupům a následné testování zabralo tři měsíce. Výsledkem je automatizace dvou zatím manuálně intenzivních procesů a uvolnění rukou operátorům kontaktního centra. Celkově pět robotů v bance nyní zpracovává téměř 60 různých procesů a od začátku roku ušetřilo lidem více než 2 200 pracovních dnů.

„Za jeden měsíc zpracovali roboti více než tisíc žádostí a několik stovek SMS zpráv. Tím operátoři našeho klientského centra získali více než 200 hodin, během nichž se mohli věnovat ostatním požadavkům našich klientů. Největší úspora času se týká e-shopu. Bez robotizačního týmu bychom řešili nárůst žádostí v e-shopu jen těžko. Velmi si proto ceníme, že se náš tým rozšířil o nové ´kolegy roboty´,“ říká Renata Brázdilová, Head of Costumer Contact Center.

Celkově softwaroví roboti nyní zpracovávají v bance téměř 60 různých procesů. Od začátku letošního roku ušetřili lidem více než 2 200 pracovních dnů. Díky jejich postupnému zavádění zastali v srpnu 2021 práci 20 lidí na plný úvazek. Vykonávají práci, která je rutinní, opakující se a pro zaměstnance obvykle ne příliš záživná. Na začátku letošního roku se podíl procesů zpracovaných roboty zvýšil o 40 procent. Od té doby banka automatizovala další procesy a nadále v rozšiřování robotizace pokračuje. V plánu je především další posilování operací spojených se žádostmi přicházejícími přes e-shop banky. Tedy další zrychlování a usnadňování on-line komunikace klienta s bankou.

Roboti například v zpracovávají žádosti o úvěr, které klienti poptávají v e-shopu Sberbank. Jejich pomoc představuje neuvěřitelných 200 hodin lidské práce za měsíc, které nyní mohou operátoři kontaktního centra využít k další péči o klienty. Dále robot například sám informuje klienty o doručení karty nebo PINu na konkrétní pobočku banky prostřednictvím SMS dle preferovaného jazyka komunikace klienta a zapisuje tuto informaci do systémů banky. Během měsíce zpracoval robot několik stovek takových žádostí a odeslal SMS klientům. Operátoři kontaktního centra tak získali dalších 30 hodin navíc. Dalším procesem je vyčíslení zůstatků hypotečních úvěrů, o které klienti požádali. Tvoří i dokumentaci k hypotékám. Každý klient, který si vzal v posledních letech hypotéku u Sberbank, má tak smlouvu, kterou mu napsal robot.

Sberbank byla mezi prvními bankami v Evropě, která začala již v roce 2017 využívat softwarového robota. Kolegové ho pojmenovali Standa. Začal pomáhat s procesem čerpání rekordního objemu schválených úvěrů, který výrazně zrychlil a zautomatizoval. Zastal při tom tehdy 450 hodin lidské práce měsíčně, tedy práci za 3 lidi měsíčně. Od té doby Sberbank v robotizací pokračuje a rozšiřuje ji do dalších oblastí. Po Standovi spustila robotku Adinu, jíž dali jméno a podobu děti v soutěži na Facebooku Sberbank. Další v pořadí byl robot Karel, kterého banka v loňském roce pojmenovala na počest výročí 130 let od narození Karla Čapka, který dal světu slovo robot. Letos banka spustila další dva roboty, kteří na svá jména zatím čekají.

Sberbank CZ, a.s.

Sberbank CZ se svými finančními produkty a službami zaměřuje na retailové klienty, malé a střední firmy a velké společnosti. Její základní hodnotou je co nejvyšší spokojenost klientů. Zakládá si na férovém přístupu a vstřícných službách. V rámci firemního bankovnictví má Sberbank CZ vedle nabídky běžných bankovních produktů silnou pozici v oblasti devizových operací, strukturovaného a exportního financování. Na českém trhu působí Sberbank CZ od roku 1993, od 1. ledna 1997 jako samostatná akciová společnost. Jejím majoritním vlastníkem je Sberbank Europe AG se sídlem ve Vídni.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3