INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
ge-money-bank-modra-na-bilemJak ukázal výzkum realizovaný pro GE Money Bank, důvodem pro nákupy v zahraničí nejsou jen výhodnější ceny, ale také větší výběr a možnost pořídit si zboží, které v České republice není k dostání. České zákazníky lákají i novinky, které u nás teprve budou uvedeny. Alespoň občas přitom za hranicemi nakupuje 30 % Čechů - téměř polovina z nich (48 %) letos plánuje nakoupit v zahraničí i menší část vánočních dárků.

„Alespoň příležitostně nakupuje v zahraničí téměř třetina Čechů. Nejčastěji se jedná o obyvatele příhraničních oblastí, čemuž odpovídají i země, které jsou cílem nákupů: Německo, Polsko a Rakousko," řekla Jarmila Kowolowská, manažerka kreditních karet GE Money Bank, a pokračovala: „Roste také zájem využívat při nákupech v zahraničí kreditní karty, které nabízejí finanční rezervu. Navíc není potřeba se zabývat směnnou hotovosti. Kreditní karty jsou také bezpečnější, v případě ztráty či krádeže je lze okamžitě zablokovat, případně pojistit proti možnému zneužití."

Za nákupy do zahraničí vyráží 30 % Čechů, ať již pravidelně (6 %), nebo příležitostně (24 %). Téměř polovina (48 %) z těch, kdo v zahraničí nakupují, přiznává, že letos plánují v zahraničí pořídit i určitou část vánočních dárků. Více než třetina (37 %) o tom pak uvažuje, pouze 14 % lidí nemá o jejich pořízení v cizině vůbec zájem.

Mezi oblíbené země pro nákupy v zahraničí patří kromě Německa, Rakouska a Polska i Slovensko - především mezi obyvateli Moravskoslezského (29 %) a Jihomoravského kraje (47 %). Dotazovaní také uváděli Velkou Británii a Itálii, do nichž jezdí nakupovat hlavně lidé s vyšším vzděláním. Cílem nakupujících jsou nejčastěji hypermarkety a supermarkety (70 %), ale i trhy (64 %) a obchodní domy (60 %). Lidé z pohraničních oblastí nakupují nejvíce potraviny a nápoje (např. v Ústeckém kraji až 56 % dotázaných), naopak Pražané si pořizují především oblečení (37 %).

Důvodem pro nákupy v zahraničí nejsou jen výhodnější ceny, které uvedlo 64 % dotázaných. Češi oceňují také větší výběr (40 %), možnost koupit si produkty, které v Česku nejsou dostupné (32 %), nebo novinky, které na náš trh přijdou později (19 %). Mnohé také láká, že cestu spojí se zajímavým výletem (44 %). Jen tři procenta respondentů v zahraničí nakupují, protože je zde podle nich zboží kvalitnější.

Naopak ti, kteří se nákupům v zahraničí vyhýbají, jmenují jako hlavní důvod celkové náklady, k nimž je třeba přičíst i cenu za dopravu, dále příliš velkou vzdálenost, složitou dopravu nebo jazykovou bariéru.

Ti, kdo se rozhodnou při nákupu vánočních dárků platit kreditní kartou, mohou nyní ušetřit, a to i při nákupu v zahraničí. Pokud si pořídí kreditní kartu MoneyCard Plus nebo MoneyCard Gold, GE Money Bank je za každý nákup odmění 10 % z každé utracené částky. Tato částka jim bude připsána zpět na účet, a to až do částky 500 Kč za měsíc. V rámci této akční nabídky, která běží až do 31. prosince 2011, také získají vedení kreditní karty na rok zdarma. Více informací o kreditních kartách MoneyCard lze nalézt na internetových stránkách www.gemoney.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3