INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
CSOB_logoTéměř dvě třetiny Čechů přispívají ročně na dobročinné účely do pětiset korun. Jednorázový příspěvek je pak v 62 % v maximální výši 100 korun. Čtvrtina Čechů je pak toho názoru, že charita je jen pro ty, kdo mají peníze nazbyt, pro deset procent jde dokonce o zbytečné vyhazování peněz. Vyplývá to z nedávného průzkumu ČSOB, kterého se zúčastnilo 961 respondentů starších 15 let.

„Ukázalo se, že Češi nevnímají podporu charitativních projektů jako samozřejmou součást svého života, jak je tomu v západním světě, ale jako otázku náhody," řekl Ondřej Škorpil, ředitel Kanceláře představenstva ČSOB. „Třetina z nich přispívá prostřednictvím náhodných dobročinných sbírek na ulici, čtvrtina prostřednictvím DMS. Jen jedno procento Čechů má na nějakou charitativní sbírku založen trvalý platební příkaz."

Pokud už se Češi rozhodnou přispět na dobrou věc, hrají v tom roli emoce a lidská solidarita. Pomyslný žebříček, kam lidé nejčastěji směřují své příspěvky, totiž tvoří podpora lidí postižených živelnou katastrofou (87,3 %), handicapovaní (53,6 %) a děti (52,1 %). Naopak minoritní zájem mají o podporu seniorů (9,6 %), azylových domů (5,1 %) nebo vzdělání (2,8 %). Nejčastěji pak podporují charitativní projekty na území České republiky, ale čtvrtina z nich podporuje i nadace a projekty, které se zabývají pomocí lidem především ve třetím světě (výstavba škol a nemocnic, adopce na dálku aj.)

A jaký je pohled Čechů na charitu? Více než třetina se domnívá, že čas od času přispět nikomu neublíží a 14 % je toho názoru, že jde o samozřejmou pomoc potřebným. „Smutné však je, že podle čtvrtiny Čechů je charita jen pro ty, kteří mají peníze nazbyt a 6 % lidí je dokonce toho názoru, že jde o citové vydírání těch, kterým nic nechybí a žijí spokojený život," upozorňuje Ondřej Škorpil. Desetina Čechů zase přispívá, aby se necítila hloupě, že se mají lépe než druzí.

Cílem průzkumu bylo také zjistit, zda čeští rodiče vedou k dobročinnosti své děti. Výsledek? „Polovina z nich přiznává, že tento aspekt výchovy zcela opomíjí," varuje Pavlína Housová, manažerka společenské odpovědnosti ČSOB. „Pokud se lidé nebudou již od raného věku seznamovat s oblastmi, kde je lidská solidarita nezbytná, nebude otázkou let, ale desetiletí, než se stav české společnosti v otázce charity a dobročinnosti zoptimalizuje."

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3