INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Čeští klienti opouštějí tradiční komunikační nástroje bank. Pro informace o produktech či službách neradi chodí do poboček, ale spíše je získávají od rodinných příslušníků a přátel, ze sociálních sítí nebo srovnávacích internetových portálů. Internetové bankovnictví volí pro ovládání svého bankovního účtu 78 % respondentů z České republiky, což ve srovnání se západní Evropou nemá obdoby. Vyplývá to z mezinárodního průzkumu, který provedla společnost Ernst & Young mezi 28 560 klienty bankovních institucí z 35 zemí celého světa včetně České republiky.

Češi jsou citliví na přístup bankovních poboček k nim jako ke klientům. Špatná zkušenost v pobočce je druhým nejčastěji zmiňovaným impulzem ke změně banky, přičemž tím prvním je výše poplatků. Svůj bankovní účet ovládá raději přes internet než návštěvou pobočky 78 % klientů v ČR, průzkum současně ukázal, že klienti v západní Evropě on-line aplikace v takové míře nevyužívají.

„Finanční gramotnost běžných bankovních klientů je v Česku sice stále poměrně nízká, ale funguje zde dobře osobní doporučení. Češi při rozhodování o bankovních službách dají na radu rodiny a přátel. Stále významnější roli hrají u českých klientů také sociální sítě, diskusní fóra a srovnávací internetové portály," řekl Pavel Riegger, partner oddělení poradenství pro finanční instituce společnosti Ernst & Young.

Průzkum ukázal, že při zvažování, jakou banku či bankovní produkt zvolit, upřednostňuje 67 % Čechů informace získané od rodiny a přátel nebo na srovnávacích internetových portálech. Srovnávací portály ve spojení se sociální sítí a diskusními fóry používá 48 % respondentů z České republiky, zatímco celosvětově činí průměr 37 %. Jednoznačně nejmenší vliv, alespoň dle názoru respondentů, mají při rozhodování reklamy.

Znatelný je rozdíl ve využití sociálních sítí, diskusních fór a srovnávacích portálů mezi západní a východní Evropou, přičemž je to právě střední a východní Evropa, kde jsou tato média využívána výrazně více. Podobný trend jako východní Evropa má i Indie a Saudská Arábie. „Klienti se při výběru optimálního finančního produktu nebo služby už zdaleka neradí jen se svou bankou, ale informace získávají i ze srovnávacích portálů. Tento fenomén, před pěti lety ještě prakticky neznámý, je dnes využíván častěji než bankovní poradci. Podlehli mu i Češi," řekl Pavel Riegger a dodal: „Z průzkumu jasně vyplývá, že banky mohou získat velmi cennou zpětnou vazbu o úrovni svých služeb právě sledováním těchto sítí a komentářů klientů na různých fórech a srovnávacích webech. Význam těchto sociálních médií tedy pro banky nepochybně dále roste."

O průzkumu

V únoru a březnu 2012 provedla společnost Ernst & Young celosvětový průzkum chování klientů bankovního sektoru. Průzkum byl realizován mezi klienty finanční institucí prostřednictvím internetového dotazníku. Zúčastnilo se ho celkem 28 560 respondentů, a to 13 001 z regionu EMEIA (Belgie 500, Česká republika 500, Francie 1 000, Německo 1 000, Řecko 500, Maďarsko 500, Indie 1 000, Itálie 1 000, Nizozemsko 500, Skandinávie 1 001, Polsko 500, Portugalsko 500, Rusko 1 000, Jihoafrická republika 500, Španělsko 1 000, Turecko 1 000, Velká Británie 1 000), 3 002 ze Severní Ameriky (Spojené státy 2 002, Kanada 1 000), 4 548 z Latinské Ameriky (Argentina 500, Brazílie 1 019, Chile 504, Kolumbie 500, Mexiko 1 023, Panama 500, Peru 502) a 8 009 z regionu Asie a Tichomoří (Austrálie 1 000, Čína 2 004, Hongkong 502, Indonésie 1 001, Japonsko 1 002, Malajsie 500, Singapur 500, Jižní Korea 1 000 a Vietnam 500). Hodnocení vztahu s bankou zahrnovalo mj. úroveň spokojenosti s poskytovanými službami, všeobecné požadavky na fungování institucí či zkoumání budoucích záměrů a potřeb klientů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Doba byrokratická

    Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3