INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Česká mBank v roce 2015 zažila další úspěšný rok. Největší internetová banka dosáhla meziročního nárůstu objemu spotřebitelských úvěrů o 41 % a objem hypoték vzrostl o 25 %. Zisk před zdaněním dosáhl výše 279 milionů korun.

mBank v České republice výrazně narostl objem úvěrových produktů, a to celkově o 25 %, tedy na 18,2 mld. Kč. Objem nových hypoték narostl taktéž o 25 %, objem spotřebitelských úvěrů pak dokonce o 41 %. Výše vkladů v mBank pak dosáhla celkem 28,5 mld. Kč, což znamená nárůst o 15 %. mBank díky tomu v České republice dosáhla zisku před zdaněním ve výši 279 mil. Kč, což je ve srovnání s rokem 2014 nárůst o 16 %. Tento zisk byl podepřený zejména nárůstem čistých bankovních výnosů o 12 % na celkových 797 mil. Kč. K poslednímu dni loňského roku se pro mBank v České republice rozhodlo celkem 573 000 klientů, což znamená, že banka získala více než 39 tisíc nových zákazníků a zaznamenala tak meziroční nárůst o 7 %.

V září 2015 se pak mBank v České republice a na Slovensku podařilo překonat hranici 800 000 klientů v obou zemích dohromady.

Rok 2015 se vyznačoval obchodní expanzí. Banka představila nové produkty, jako je refinancování a konsolidace úvěrů, garance nejlevnější půjčky nebo nové kreditní karty, jako je mKreditka e-shop. Ta z každého nákupu na internetu vrací 2 % a umožňuje si například sjednat pojištění zneužití identity na internetu. Další z řady je prémiová mKreditka Plus (MasterCard World), která vrací 1 % a umožňuje například vstup do letištních salónků v Praze a ve Vídni či další benefity. Banka také na zkoušku spustila koncept nejlevnější půjčky až 40 000 Kč na 1 rok s nulovou úrokovou sazbou, kdy klient zaplatí pouze jednorázový poplatek ve výši 2 % z vypůjčené částky.

Zároveň začala mBank také na strategické úrovni spolupracovat se společností Broker Consulting. V rámci spolupráce mají obě společnosti v plánu otevřít 70 prémiových obchodních míst OK Point, která fungují na franšízovém modelu. První byl otevřen v prosinci v Praze, druhý v lednu v Lounech. „mBank v České republice a na Slovensku je nejrychleji rostoucí součástí skupiny mBank. V roce 2018 chceme dosáhnout 1 milionu klientů v obou zemích. Rozšiřujeme proto nabídku zaměřenou na potřeby různých segmentů klientů,“ říká Pawel Kucharski, generální ředitel mBank pro Českou republiku a dodává: „Již loni se pozitivně projevilo zaměření na aktivní klienty a atraktivní nabídku úvěrových produktů. Na letošní rok plánujeme velice zajímavé novinky, které nám pomohou k dalšímu růstu.“

mBank uspěla i na poli technologických inovací. Během loňského roku opět vylepšila své mobilní bankovnictví, v rámci kterého například přidala čtečku QR kódů. V prosinci 2015 zpřístupnila mobilní bankovnictví také uživatelům Windows Phone. Největším úspěchem však bylo vítězství v kategorii uživatelsky nejpřehlednější bankovní aplikaci pro chytré telefony. Již počtvrté za sebou obhájila mBank první místo v kategorii hypoték v soutěži Finparáda – Finanční produkt roku. Se svým běžným účtem mKonto pak obsadila, stejně jako v předchozích letech, bronzovou příčku.

(tz)

Slovo ke dni

  • Doba byrokratická

    Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3