INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

nepalova renomia

RENOMIA, největší pojišťovací makléřská společnost založená ve střední a východní Evropě, získala ocenění za první místo v anketě Pojišťovací makléř roku 2016. Jiřina Nepalová, ředitelka společnosti RENOMIA, a. s., v rámci soutěže obdržela čestný titul „Osobnost pojistného trhu“ za vynikající a mimořádný přínos rozvoji českého pojišťovnictví.

„RENOMIA vybudovala svou silnou pozici na tuzemském i mezinárodním trhu díky tomu, že jedná vždy v nejlepším zájmu klientů a poskytuje jim poradenský přístup. Být makléřem roku je cenné proto, že naše kvality oceňují odborníci z řad pojišťoven, kterých si vážím,“ říká k ocenění Jiřina Nepalová, ředitelka společnosti RENOMIA.

            Titul Pojišťovací makléř roku získala RENOMIA již potřetí během šesti let, kdy se cena v rámci soutěže Pojišťovna roku vyhlašuje. Soutěž organizují společně Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM) a Česká asociace pojišťoven (ČAP). Záštitu nad celou soutěží udělil Jiří Rusnok, guvernér České národní banky, která vykonává dohled nad pojistným trhem.

            „Nároky našich klientů se neustále zvyšují a pokud chceme být dlouhodobě úspěšní, musíme se neustále zlepšovat a rozvíjet. Velký důraz klademe na risk management, díky rizikovým analýzám předcházíme škodám klientů. Dále rozvíjíme i naše specializace a rozumíme podnikání klientů, investujeme do digitalizace. Daří se nám růst jak organicky, tak cestou akvizic v ČR i zahraničí. Poskytujeme pojišťovací služby po celém světě. To vše nám pomáhá poskytovat špičkovou péči klientům a profesionalizovat trh,“ dodává Jiřina Nepalová.

            Mezi hodnoticími kritérii byly kvalita podkladů dodávaných pojišťovně, úroveň komunikace mezi makléřem a pojišťovnou, a především mezi klientem a makléřem, odbornost při správě pojištění a profesní znalosti makléřů, včetně rozvoje nových produktů.

            Jiřina Nepalová, ředitelka a zakladatelka společnosti RENOMIA, byla také v rámci galavečera oceněna čestným titulem „Osobnost pojistného trhu“. Ten se uděluje za vynikající a mimořádný přínos rozvoji českého pojišťovnictví. Jiřina Nepalová v pojišťovnictví působí bezmála 40 let a má bohaté zkušenosti s realizací pojistných programů pro společnosti z nejrůznějších oborů a s likvidací pojistných událostí. V roce 1993 založila v Hranicích na Moravě společnost APS Hranice. Ta se později přejmenovala na RENOMIA a posledních deset let je jedničkou na českém trhu. Dnes je RENOMIA GROUP největší poradenská společnost založená ve střední a východní Evropě v oblasti pojištění a risk managementu.

Ocenění, která získala v posledních letech vaše společnost, není málo. Přináší radost, povzbuzení, motivaci? Nebo ještě více?

Ocenění získaná v prestižní anketě Pojišťovna roku, kterou organizuje Asociace pojišťovacích makléřů, a kdy hodnotitelé jsou zkušení lidé z oboru, jsou obzvlášť cenná a velice si jich vážím. Hodnocená kritéria jsou zaměřená především na profesionalitu makléře, ze které má výhodu zejména klient, a o jeho spokojenost nám jde především. V této anketě nejde o čísla, ale o kvalitu. Jde o ocenění pro celý tým v RENOMIA a máme z toho radost.

Lze být ještě lepší, než RENOMIA je? Víte, jak dále růst?

Vždycky lze být lepší. My jsme právě tou firmou, která stále pracuje na tom, aby klienti, partneři i lidé ve firmě byli spokojení. Stále o tom přemýšlíme, hledáme inspiraci v zahraničí u našich partnerů, jimiž jsou firmy, které patří do desítky největších světových makléřů, čteme a sledujeme, co dělají pro svůj úspěch ty nejprestižnější firmy ve světě. Investujeme do vzdělávání, informačních technologií a digitalizace. Jsou před námi velké výzvy jako například využití digitalizace k tomu, abychom rostli, aby se naši klienti cítili ještě komfortněji, aby třeba na stisk tlačítka měli k dispozici informace o pojištění, které právě potřebují. Chceme se ještě více než doposud soustředit na posílení mezinárodní přítomnosti v regionu střední a východní Evropy.

Co šikovný makléř musí, ale co nesmí?

Pojišťovací makléř musí vždy hájit zájmy klienta a být na jeho straně. Musí ovládat a naplňovat roli poradce. Nesmí zklamat důvěru klienta. Dlouhodobý úspěch je možné si zajistit dodržováním těchto zásad.

Oč mají dnes firmy v pojistných produktech největší zájem oproti době, kdy se v České republice s businessem po Sametové revoluci opět začínalo?

Firmy mají velký zájem o spolupráci s makléři. To je velká změna. Pojišťovacímu makléři však již nestačí, když ví, jaké produkty nabízí jaká pojišťovna a umí je sjednat. Kvalitní makléř rozumí risk managementu a umí klientovi poradit v této oblasti, např. jak zlepšit rizikový profil nebo jaké vhodné zabezpečení si opatřit. Rozsah pojištění pak záleží na vyhodnocení rizika klienta. Naší rolí a očekáváním klienta je poradenský přístup. Klienta neoklamete, musíte do větší hloubky znát specifika jeho oboru podnikání. Proto jsme se v RENOMIA zaměřili na budování specializací. Již nyní máme 30 speciálních týmů zaměřených na konkrétní rizika např. v energetice, letectví, strojírenství, stavebnictví, sportu, dopravě, zdravotnictví, pojištění pohledávek a dalších. Důležité je také mezinárodní zázemí, protože podnikatelé investují v zahraničí, cestují nebo mají zahraniční dodavatele. Musíme tedy být připraveni na stále častější požadavky a dotazy i z této oblasti.

Vznikají zcela nové produkty, které lépe mapují potřeby podnikatelů, středních firem i velkých korporací. Jaké to například jsou?

Čím dál častěji podnikatelé požadují pojištění odpovědnosti managementu, tzv. D&O pojištění. Pro manažery, kteří nejsou v pracovním poměru a kteří nemají nárok na odškodnění podle zákoníku práce, je velmi vhodné rizikové pojištění. Lze očekávat, že poroste význam tzv. pojištění kybernetických rizik, ze kterého je možné hradit náklady vzniklé útokem a ztrátou citlivých dat. Od května 2018 začne platit nové evropské nařízení známé pod názvem General Data Protection Regulations, které podnikatelům nařizuje, aby chránili zákaznická data, zajistili jejich bezpečnost a určili odpovědnou osobu, která bude hlídat dodržování ochrany osobních dat klientů. Toto nařízení ovlivní i pojistný trh. RENOMIA se na něj aktivně připravuje.

Jak by se dal dnes váš obor, měřeno podmínkami v České republice, charakterizovat?

Český pojišťovací trh udělal velký skok vpřed a pořád se zlepšuje, je stabilní. Velký zájem o získání klienta ovlivňuje cenu a rozsah pojištění, a to v jeho prospěch. Pojištění firem ve velké většině ovládají pojišťovací makléři. Jejich výhodou je, že fungují jako poradci, a to nejen při sjednání pojištění, ale také v oblasti řízení rizik, a zejména při likvidaci škod. Díky tomuto přístupu vidíme u našich klientů rostoucí zájem o kvalitní služby v oblasti pojištění a risk managementu. Bohužel přesto, že v současné době trh nabízí velmi dobré podmínky, je propojištěnost poměrně nízká oproti západním zemím.

A konsoliduje se pojistný trh?

Všeobecně platí, že když máte malou firmu, je těžké investovat do specializací, zabezpečit služby například v risk managementu, a jeví se, že je výhodnější se spojit s firmou, která disponuje zázemím specialistů a lepší vyjednávací pozicí. Partnerství s velkou firmou pak nabízí komfort a zázemí, které mohou menší makléři využívat ve prospěch svých klientů. Například naše síť RENOMIA NETWORK umožňuje svým partnerům po celé republice využívat nejrůznější služby a pomáhá jim růst. Máme členy sítě, kteří se za dobu naší spolupráce několikanásobně zvětšili. Nejvíce na spolupráci oceňují podporu, kterou jim poskytujeme při každodenní práci, a praktické vzdělávání. Pokud jde tedy o pojišťovací makléře, tak konsolidace probíhá, menší firmy se zastřešují v sítích nebo se často prodají.

otázky připravila Eva Brixi

 

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3