INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

fak.jpgV České republice existují významné rozdíly v platební morálce firem v závislosti na jejich majiteli. Nejhorší přístup k placení svých závazků mají firmy s litevskými, rumunskými, ázerbájdžánskými, indickými a seychelskými vlastníky. Tyto firmy faktury průměrně splatí více než 10 dnů po splatnosti.

Poradenská společnosti Bisnode, na základě platebních informací, analyzovala téměř 180 tisíc českých společností a více než pět a půl milionu faktur.

„Každá firma by měla umět ocenit riziko svého obchodního partnera, a proto je důležité mít k dispozici informace
o jeho byznyse. Platební morálka je důležitou informací o stavu firmy, a napovídá nejen o její finanční kondici. Informace o platební morálce mohou velmi dobře sloužit jako efektivní nástroj proti vzniku nedobytných pohledávek,“ říká analytička Bisnode Petra Štěpánová s tím, že zorientovat se v platební morálce firmem mohou pomoci například nedoplatky na sociálním a zdravotním pojištění, daňové nedoplatky na Finanční správě nebo informace o konkurzu či exekuci firmy.

Podle analýzy Bisnode v ČR nejhůř, průměrně 20 dní po splatnosti, faktury proplácí společnosti, které jsou kontrolovány litevskými majiteli. S mírným odstupem následují firmy s rumunskými vlastníky s 19 dny po splatnosti, ázerbájdžánské společnosti jsou s platbou faktur průměrně 15 dnů v prodlení, indické 13 a seychelské 11 dnů. Naopak mírně v předstihu průměrně proplácí faktury firmy s lichtenštejnskými a tchajwanskými (shodně 2 dny před splatností) vlastníky a dále, těsně před splatností také například estonské, japonské, slovinské a korejské společnosti.

(tz)

Ilustrační foto Pixabay.com

Slovo ke dni

  • D1 jako největší parkoviště

    Silničáři se vždy stávají terčem vtipů, když v zimě zasněží a oni na změnu počasí nejsou připraveni. Jenže v letošním roce se situace na naší nejfrekventovanější silnici ještě zkomplikovala opravami. Italské konsorcium firem nestihlo svůj úsek mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem dokončit včas a přispělo tak k tomu, že řidiči zde strávili v koloně až 14 hodin. Dúvody, proč se to neopravilo v termínu, byly jistě „objektivní“. Není však bez zajímavosti, že na ostatních opravovaných místech D1 se práce zastavily podle plánu. Italové sice žádají další čas k dokončení oprav až do 3. ledna příštího roku, ministrovi dopravy Danielu Ťokovi ale už došla trpělivost a pohrozil vypovězením smlouvy, nebude-li okamžitě zjednána náprava. Proč se vládní úředník probudil až nyní? Protože se na neprůjezdnou dálnici naštvali nejen obyčejní motoristé, ale...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE