INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

fotoKooperativa je díky své Nadaci velmi aktivní v podpoře projektů v neziskové sféře, která převážně pomáhá lidem v nouzi. Nově se chce zaměřit také na projekty související s bezpečností silničního provozu. Proto jsme se zeptali Martina Laura, CSR manažera, na strategii, s jakou do tohoto 

segmentu Kooperativa přichází.

Proč vás oslovila zrovna bezpečnost na silnicích?

Spojení pojišťovna – bezpečnost silničního provozu se přímo nabízí. Kooperativa je dvojkou na trhu pojištění motorových vozidel a každoročně řešíme okolo 160 000 škod na silnicích. Máme tedy spoustu informací o příčinách nehod, od kterých se můžeme odrazit. Nezajímavé není ani finanční hledisko. Každá účelně vynaložená koruna na prevenci může následně ušetřit několik korun vyplacených na pojistném
plnění. O lidském zdraví a zachráněných životech ani nemluvě.

Kooperativa již v minulosti určité projekty zaměřené na bezpečnost podporovala. Například varování před nebezpečnými železničními přejezdy v navigacích Garmin. Budete v tom pokračovat?

Tentokrát bychom se na oblast silničního provozu chtěli podívat komplexněji. Vytipovali jsme si nejohroženější skupiny a naše projekty se zaměří zejména na ně. Ostatně zájem jsme si otestovali již při interní kampani Jedeme příkladem, na které spolupracujeme s Týmem silniční bezpečnosti a Autodromem Česká Lípa. Na našich agenturách a centrech si zaměstnanci mohou vyzkoušet například trenažér nárazu, nasazování sněhových řetězů nebo tzv. opilecké brýle. Navíc za každého zaměstnance, který se akce zúčastní, posílá Nadace Kooperativy příspěvek Dětské dopravní nadaci. Prozatím se této road show zúčastnilo téměř 1000 zaměstnanců a Dětské dopravní nadaci jsme poskytli přes 50 000 korun.

A co připravujete pro veřejnost? Na co se chcete zaměřit?

Například jsme zjistili, že za posledních deset let se téměř zdvojnásobil podíl seniorů těžce zraněných nebo usmrcených při dopravních nehodách. Zatímco v roce 2008 tento podíl činil 26 %, v roce 2017 tvořili senioři v této skupině obětí dopravních nehod již 46% podíl. Proto jsme se rozhodli podpořit projekt Senior bez nehod, v rámci kterého proběhne v období od září 2018 do prosince 2019 téměř 300 interaktivních představení pro seniory po celé Čes­ké republice. Formou divadelních scének, odborného výkladu a videoprojekce budeme tyto lidi upozorňovat na největší rizika provozu. Očekáváme celkovou návštěvnost okolo 18 000 seniorů.
Další projekt zaměřeným na starší občany je pojmenovaný Jedu s dobou, kde senioři mohli zdarma absolvovat školu bezpečné jízdy. Celkem 64 kurzů se zúčastnilo téměř 3500 seniorů. A protože jsme obdrželi velmi kladnou odezvu, rádi bychom tento projekt podpořili i v příštím roce.

Když mluvíte o rizikových skupinách mezi řidiči, pojišťovny nejčastěji upozorňují na mladé řidiče s minimálními zkušenostmi. Co chystáte pro ně?

Ani na mladší účastníky silničního provozu samozřejmě nezapomínáme. A rovnou se je snažíme do těchto programů i zapojit. Připravili jsme projekt Moje vize 0, který je určený pro studenty vysokých škol. V rámci svých semestrálních či ročníkových prací mohou zpracovat témata souvisejícími s dopravou, prevencí a bezpečností a tyto práce pak přihlásit do soutěže. Nejlepší projekty vybereme příští rok v červnu a pomůžeme studentům je zrealizovat. Stejně důležité podle nás ale je i to, že pro zpracování svých témat musejí nastudovat řadu podkladů a statistik, tím se mimoděk sami vzdělávají a informace o významném tématu šíří i mezi své vrstevníky.

Počítáte do budoucna jen s těmito aktivitami, nebo připravujete i další?

Jak jsem již říkal, chceme se na problematiku bezpečnosti silničního provozu podívat komplexně. Velmi úzce proto spolupracujeme s Týmem silniční bezpečnosti a řadou dalších subjektů a odborníků v této oblasti, kteří nám pomáhají je vytipovat a realizovat. Naším cílem je připravit preventivní programy pro nejohroženější skupiny účastníků silničního provozu, tedy po seniorech a mladých lidech i například pro cyklisty nebo děti. Tato témata budou zastřešena jednou expertní platformou, říkáme jí Platforma Vize 0, do které se zapojí řada dalších partnerů, kteří stejně jako my chtějí pozitivně ovlivňovat bezpečnost na silnicích. Pokud se nám podaří zabránit některým zbytečným nehodám, budeme spokojeni. A velkou výzvou je samozřejmě i snížit počet usmrcených na českých silnicích. Každý zachráněný život pro nás bude úspěch.

připravil Martin Šimek

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3