INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Maappi Skanska 25 let v mapě Prahy Maty HošekSpolečnost Skanska Reality a.s. mění název obchodní firmy. Od září se nově jmenuje Skanska Residential a.s. Ke změně názvu volí příležitost globálního rebrandingu a zároveň jubileum 25 let práce v oboru rezidenčního developmentu na českém trhu. Během tohoto období společnost překonala hranici 9 tisíc prodaných bytů, ve kterých nalezlo domov zhruba 23 tisíc lidí.

V roce 2022 proběhl na globální úrovni společnosti Skanska proces sjednocení pod novou korporátní identitu, která se soustředí na budování jedné celosvětové značky a upouští od různorodých grafických podob. Pro identifikaci projektů z oboru rezidenčního developmentu doposud používala společnost symbol domečku doprovázený claimem „Homes by Skanska“. Nyní bude používat pouze výchozí globální variantu loga, jehož součástí symbol domečku není. Na tuto úpravu navazujeme změnou obchodní firmy na Skanska Residential a.s. Další změny v obchodních údajích společnosti se k tomuto přechodu na nový název nevážou.

„Nový název Skanska Residential podtrhává změnu, kterou jsme si jako rezidenční developer prošli během našeho vývoje na tuzemském trhu. Novou obchodní značku považujeme za signál úspěšné transformace na moderní developerskou firmu, která je udržitelná, průkopnická a udávající trend kultury bydlení v Praze a jejím okolí,“ uvedl Petr Michálek, generální ředitel rezidenčního developera Skanska.

Maappi Skanska zasedací místnost 25 let v mapě Prahy Maty HošekZměna názvu navazuje na jubileum 25 let práce v rezidenčním developmentu na českém trhu a otevírá novou etapu života firmy, která směřuje k dosažení uhlíkové neutrality v roce 2045. Už do roku 2030 má za cíl zredukovat vlastní uhlíkovou zátěž o 70 % ve srovnání s rokem 2015 a již nyní společnost dosáhla 49% snížení. Vzhledem k dlouhodobému úsilí o téma udržitelné výstavby má Skanska určitý náskok, který letos ocenil i prestižní deník Financial Times tím, že společnost zařadil mezi evropské lídry ve snižování uhlíkové stopy.

„Budovy, jejich výstavba a zejména provoz, produkují téměř 40 % celosvětových emisí CO2 a vnímáme proto jako povinnost stavebních a developerských společností tento trend zvrátit. Směřujeme proto cestou inovací v materiálech a technologiích a do budoucna nás čeká vývoj pasivních, nulových nebo i pozitivních domů, co se týká energetické bilance. Zjednodušeně řečeno v dlouhodobém horizontu směřujeme k energetické nezávislosti budoucích obyvatel našich projektů,“ uvedl Petr Michálek, generální ředitel rezidenčního developera Skanska.

Za posledních 25 let postavila společnost Skanska na českém trhu přes 9 000 bytových jednotek a 175 rodinných domů, ve kterých bydlí zhruba 23 tisíc lidí. To je přibližně stejně, jako je obyvatel v Českém Těšíně. Během této doby Skanska přijala roli průkopníka v řadě udržitelných řešení, jako je třeba systém hospodaření s recyklovanou vodou, se kterým stála u zrodu nové legislativy. Dnes tento systém šetří až čtvrtinu pitné vody na většině nových projektů společnosti a ukazuje se jako velmi efektivní, navíc s minimálními nároky na provoz.

Na českém trhu společnost Skanska odstartovala také světové prvenství, kdy zapojila stavební suť do cirkulární ekonomiky prostřednictvím tzv. Rebetongu. Tato inovativní technologie nahrazuje při výrobě betonu přírodní kamenivo stavební sutí a šetří tak zhruba 1 750 kg přírodního kameniva na každý m3 betonu. Dnes s touto inovativní betonovou směsí společnost staví již pátý projekt a zároveň zvyšuje jeho využitelnost jak pro základy, příčky, nosné konstrukce, tak pro design interiéru i exteriéru.

Společnost Skanska také jako jeden z prvních developerů v Praze nabídla byty v nízkoenergetickém a pasivním standardu a již od roku 2012 pravidelně na střechách svých projektů instaluje fototermické panely, které z celkové spotřeby zemního plynu pro předehřev teplé vody šetří v průměru až 60 %. Vedle toho se jako první v České republice zavázala k výstavbě udržitelného bydlení podle mezinárodní certifikace BREEAM, která garantuje nejen záruku kvality provedení, ale také ekologický přínos ve spojení s každoroční úsporou provozních nákladů.

(tz)

Slovo ke dni

  • O zdravém stravování

    Na tohle téma se vedou spory. Jedni tvrdí, že maso do našeho jídelníčku nebude smět, druzí by je za taková tvrzení nejraději uškrtili. První to zdůvodňují tím, že naše planeta skomírá a z jisté části za to můžeme my, lidi masožravci, a nabádají nás k tomu, abychom se v jídle umírnili a více využívali na talíři zeleninu a ovoce. Což o to, to je určitě správná a potřebná cesta, zvýšit podíl kedlubů, mrkve, salátu nebo brokolice v našem žaludku. Zemědělci ale zase tvrdí, že bez hnoje, tedy chlévské mrvy, za chvíli budou pole neúrodná, že zkrátka hovězí dobytek, čuníky, ovce lidstvo potřebuje, aby bylo z čeho posléze produkovat obilí, řepu, brambory, okurky, rajčata. Protože řádně vyhnojené pole, tedy organicky, ničím nenahradíš. A že hydroponie lidstvo nezachrání. Myslím, že všichni máme kousek pravdy. A fakta, která k něčemu vedou, nejsou ani...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3 

INZERCE