INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Počet sídel českých firem v daňových rájích roste i letos; společnosti je volí kvůli lepší ochraně investic, anonymitě akcionářů i nižším daňovým odvodům oproti ČR.

Čeští podnikatelé při úvaze, kde založit sídlo své společnosti, stále v hojné míře využívají zahraničních daňových rájů. Poptávka v třetím kvartále potvrdila nárůst o 15 % oproti stejnému období za loňský rok. Potvrzují to i čísla společnosti Companies and Companies (Co8Co.eu), zabývající se prodejem ready-made společností a zakládáním nových firem přes jednoduchý online formulář na http://www.co8co.eu/. Firmy již tolik nezajímají nižší daňové odvody, standardně spjaté s daňovými ráji, jako spíše zajištění anonymity vlastnictví a ochrana majetku. V daňových rájích je již 12474 firem.

„Oproti loňskému roku se zvedl zájem o nastavení struktury firem s přesunem vlastnictví struktury do zahraničí až o 15 %," komentoval čísla za tři čtvrtě letošního roku Ivan Hruškovič z Companies and Companies, který se zabývá na www.co8co.eu, prodejem ready-made firem. Mezi nejoblíbenějšími daňovými ráji zůstává Kypr a Seychely. Snižuje se zájem o Nizozemsko a Lucembursko.

České podnikatelské prostředí je pro podnikání čím dál méně příznivé i přes řadu legislativních opatření. Současný stav ostatně vyplývá i z nedávno zveřejněné studie Světové banky s názvem Doing Business Report 2013, která hodnotí podmínky pro podnikání v 185zemích světa. Ačkoli si Česko pohoršilo jen o jednu pozici, umístilo se až na 65. příčce. I z tohoto důvodu neustále roste obliba o takzvané evropské akciové společnosti, neboli Societas Europaea (SE). „Podnikatelé si tak mohou zvolit v EU zemi, která jim nejlépe vyhovuje a zvolit sídlo právě v této zemi," uvedl jednu z hlavních výhod Ivan Hruškovič z Co8co.eu.

V daňových rájích je již 12474 firem

Dle veřejně dostupných zdrojů jen za tři čtvrtě roku 2012 přibylo 337 společností, které jsou ovládané z některého z daňových rájů. Z takto označovaných zemí je celkově řízeno 12474 českých firem. Zahraniční „matky" pocházejí v nejpočetnějších případech z USA (122), Kypru (114) a Seychel (69). Firmy, které mají sídla v USA či Seychelách využívají možnosti držet majetek anonymně, Kypr zas nabízí nízké zdanění. Mezi hlavní důvody, proč podnikatelé volí založení společnosti na Kypru, patří především daňové odvody. „Kypr uzavřel velké množství smluv o zamezení dvojího zdanění. A tak nejsou příjmy kyperských společností ze zahraničí zatíženy žádnými, případně nízkými daněmi," potvrzuje Ivan Hruškovič z http://www.co8co.eu/.

Daňovou optimalizaci využívají firmy napříč obory. Vedou ty, podnikající ve sféře mezinárodního obchodu, dále v poskytování poradenských služeb, elektronických služeb, reklamních služeb, zprostředkování.

o zavedení srážkové daně za platbu poslanou do těchto zemí. Mezi další vcelku radikální opatření by mohlo být přijetí zákona, který zamezí vyplácení vysokých poplatků sesterským divizím firem v daňových rájích. Společnosti toho využívají například při proplácení služeb jako je správa počítačových systémů nebo poradenství. Uměle tak přesunují zisk do oblastí, kde jsou nízké, případně nulové daně a v sídle podnikání nic neplatí.

Pykat bude Starbuck, hříšníky jsou i Google a Amazon

Mezinárodní kavárenský řetězec Starbucks ve Velké Británii chystá změnu politiky. Kvůli tomu, že za poslední tři roky v zemi neodvedl do státní kasy ani libru, čelí obvinění z krácení daně z příjmu. Společnost má přitom miliardové tržby. To se prý nyní změní. Britové navíc začali firmu bojkotovat. Podobně jsou na tom i giganti jako Google či Amazon. Známý provozovatel vyhledávače a dalších internetových nástrojů vyvádí zisky do Irska a do britského rozpočtu přispěl loni jen 0,4 procenty z celkových příjmů.

ČR zvýší srážkovou daň a tím stíží jejich odvedení

Vláda chce zastavit úniky peněz do zemí, kde se daně neplatí. Ministerstvo financí bude mít od příštího roku další nástroj, jak tomu zamezit. Za nezdaněný převod peněz, například na účet na populárních Seychelách při platbě za těžko prokazatelné služby, se bude místo dosavadní srážkové daně ve výši 15 % od počátku příštího roku platit 35 %. Stát si od toho slibuje, že získá do kasy zhruba miliardu korun. Podle Ivana Hruškoviče z Companies and Companies se to však dotkne jen menších firem. „Větší společnosti vědí, jak v rámci současné daňové struktury EU optimalizovat své odvody. Proto je není možné zatížit dodatečným zdaněním například ve formě plánovaného zvýšení srážkové daně. Úkolem státu by tak mělo být v první řadě zlepšení legislativního prostředí," sdělil Hruškovič.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3