INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Zakladatelská společnost DHL Express vyhlásila už šestnáctý ročník soutěže, která uděluje prestižní ocenění malým a středně velkým českým firmám. EXPORTNÍ CENA DHL UNICREDIT vyhlásí vítěze z navržených firem s nejlepším meziročním nárůstem obratu exportu z let 2011 a 2012 v listopadu. I letošní ročník proběhne pod záštitou vládní agentury CzechTrade.

100 1093

zleva Ing. Martin Růžička, Country Manager COFACE Czech, Prof. Ing. Michal Mejstřík, CSc., Člen Národní ekonomické rady vlády, Zdeněk Vališ, M.A., pověřený vedením ag. Czech Trade, Mgr. Tomáš Hron, ředitel Global Transaction Banking UniCredir Bank, Ing. Zdeněk Drnec, obchodní ředitel DHL Express a CEU

"Jsme rádi, že se již šestnáctým rokem oceněním Exportní cena DHL UNICREDIT můžeme podílet na podpoře a zviditelnění úspěchů českých exportních firem. Během historie naší ceny jsme se mohli přesvědčit, že čeští exportéři se opravdu mají čím pochlubit a svými úspěchy mohou motivovat další střední a malé společnosti v České republice. Naše podpora českého exportu se setkala s velmi pozitivním ohlasem i v ostatních evropských zemí, kde uvažují o zavedení podobných prestižních ocenění,“ uvedl Luděk Drnec, nově zvolený obchodní ředitel DHL Express pro CZ a střední Evropu.  

Firmy soutěží ve čtyřech hlavních kategoriích a to: Středně velká společnost, Malá společnost, Exportér teritoria - hodnocenými zeměmi pro tuto kategorii jsou letos země Visegrádské čtyřky, a Exportér regionu, který bude volen v rámci Libereckého kraje.

„Do zemí Visegrádu směřuje asi desetina českého exportu a se všemi členskými zeměmi máme dlouhodobě aktivní obchodní bilanci. Zejména Slovensko a Polsko patří mezi nejvýznamnější obchodní partnery České republiky, a vzájemná obchodní výměna bude nepochybně dále růst. Exportéři se dnes často obrací na východní trhy a hledají tam příležitost pro nový růst, středoevropský region však zůstává perspektivní díky teritoriální i kulturní blízkosti a rozhodně se vyplatí hledat nové příležitosti pro vývoz i zde,” říká Tomáš Hron, ředitel Global Transaction Banking UniCredit Bank.

Hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (rok 2011 a rok 2012) a podílu exportu na obratu firmy. Na základě získaných výsledků jsou společnosti rozděleny do kategorií a je určeno jejich konečné pořadí v soutěži.

„Jako odborný garant se Coface účastní výběru a oslovení malých a středních exportérů pro dnes již tradiční ocenění dynamiky jejich růstu exportu - Exportní cena DHL a Unicredit. V roce 2013 zatím pokračuje nejdelší recese naší ekonomiky, a to i proto, že export nestíhá dorovnávat pokles ostatních složek tvorby HDP. Exportéři nyní narážejí na nedostatečnou poptávku v zemích EU, kam dlouhodobě směřuje až 85% vývozu. Je na místě se ptát kdo bude schopen vykázat v letošním roce nárůst exportu, aby se v této soutěži umístil na prvních místech. Zajímavé bude rovněž slyšet, zda půjde o tradiční exportní obory, země apod.,“ sděluje k zahájení 16. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit, Martin Růžička, Country Manager COFACE.

 

Soutěžní kategorie:

Malá společnost – kategorie je určena malým firmám s maximálním počtem
50 zaměstnanců a obratem do 300 milionů korun. Podíl zahraničního vlastníka ve firmě nesmí přesáhnout 49 %, objem exportu v roce 2011 musel být minimálně 100 tisíc korun a další podmínkou je, že společnost vznikla před 1. lednem 2011.

Středně velká společnost - kategorie je určena středně velkým firmám s maximálním počtem 250 zaměstnanců a obratem do 1,5 miliardy korun. Ani zde nesmí podíl zahraničního vlastníka společnosti přesáhnout 49 %, objem exportu musel v roce 2011 činit minimálně 100 tisíc korun a datum vzniku společnosti musí předcházet 1. lednu 2011.

Exportér regionu – kategorie vybírá nejúspěšnějšího exportéra z malých a středních společností se sídlem ve vybraném kraji, pro letošní rok je to Liberecký kraj.

Exportér teritoria – kategorie vybírá nejúspěšnějšího exportéra z malých a středních společností podle váženého nárůstu jejich exportu do vybraného teritoria, pro letošní rok jsou to země Visegrádské čtyřky (Česko, Maďarsko, Polsko, Slovensko)

Nejúspěšnější klient CzechTrade

Nejúspěšnější klient CzechTrade z Jihomoravského kraje.

Více informací o soutěži najdete na www.exportnicena.cz . Slavnostní vyhlášení vítězů Exportní ceny DHL UniCredit proběhne 25. listopadu 2013 v panoramatickém sále ZOOM v Kongresovém paláci v Praze.

Dalšími partnery letošního 16. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit jsou: Peterka & Partners, Ospap, GrECo JLT, Austrian Airlines, Zátiší Group, Newton Media, Kompass, Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, Liberecký kraj, Okresní hospodářská komora Liberec, Slovensko – česká obchodní komora, Česko – polská obchodní komora, Česko – maďarská obchodní komora. Pořadatelem soutěže je Agentura Helas s.r.o.

ZVIDITELNĚTE SVÉ EXPORTNÍ ÚSPĚCHY

PŘIHLASTE SE DO SOUTĚŽE!

Exportní cena DHL UNICREDIT uděluje již 16. let prestižní ceny malým a středně velkým exportérům v České republice.

Soutěž pod záštitou vládní agentury CzechTrade Vám nabízí zajímavé srovnání

a zviditelnění vaší firmy u odborné i širší veřejnosti.

Do soutěže se můžete přihlásit od 21. května 12 hod prostřednictvím

www.exportnicena.cz

Všichni přihlášení exportéři získají zajímavé benefity.

Účast v soutěži je bezplatná, pro přihlášení uveďte základní údaje o vaší firmě a jejím exportu.

Uzávěrka přihlášek do soutěže je 11. října 2013 ve 12:00 hodin.

Soutěžní kategorie

Malá společnost

Středně velká společnost

Exportér regionu – Liberecký kraj

Exportér teritoria – Visegrádská čtyřka (V4 – státy střední Evropy: Česko, Slovensko, Maďarsko, Polsko)

Nejúspěšnější klient CzechTrade

Další ocenění

Nejúspěšnější klient CzechTrade Jihomoravského kraje

DHL, UniCredit Bank, COFACE, Czech Trade, AGENTURA HELAS a partneři

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3