INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Velkoobchodní řetězec MAKRO Cash & Carry nabízí svým zákazníkům na 33 000 položek potravinového a spotřebního zboží, přičemž převážnou část sortimentu potravin představují čerstvé výrobky. V této kategorii se jasně odráží současný spotřebitelský trend, kdy čerstvé potraviny od tuzemských dodavatelů se na celkovém obratu podílejí 74–90 %.

MAKRO Cash & Carry si zakládá na tom, že svým zákazníkům nabízí široký a pestrý sortiment zboží jak ze zahraničí, tak z tuzemské produkce. „O české výrobky zejména v segmentu čerstvých potravin mají zákazníci v posledních letech stále větší zájem,“ řekla Romana Nýdrle, ředitelkakorporátní komunikace MAKRO Cash & Carry ČR, a dodala: „Snažíme se uspokojit poptávku po lokálních produktech a navázali jsme spolupráci s řadou českých výrobců.“ Ti však musejí splňovat přísná kvalitativní kritéria. „S ohledem na udržení našeho standardu kvality zboží, vyžadujeme i u svých dodavatelů mezinárodní certifikace kvality,“ vysvětluje Romana Nýdrle.

V segmentu čerstvých potravin českého původu je největší zájem hlavně o maso a masné výrobky (90 %), následují pekárenské výrobky (87 %), mléko a mléčné výrobky (85 %)
a lahůdky (74 %).

MAKRO spolupracuje také s řadou lokálních farmářů a pěstitelů, od nichž pravidelně odebírá hlavně saláty, kořenovou zeleninu, jablka a brambory. Sortiment se vždy přizpůsobuje dané sezoně, aby se v každém ročním období zákazníkům dostaly ty nejlepší suroviny.

Vysoký zájem o tuzemskou produkci se týká nejenom čerstvých potravin, ale i vína. Ve vinotékách MAKRO je stabilně téměř 1 000 domácích i zahraničních vín z 18 zemí světa v kvalitě od lehkých stolních až po ty nejexkluzivnější. Tuzemská vína tvoří v tomto segmentu více jak polovinu (66,9 %) prodejů. České a moravské vinaře MAKRO již několik let podporuje jako partner nejrůznějších oborových soutěží, např. Vinař roku nebo Salon vín.

Pro tuzemské producenty představuje spolupráce s MAKRO také exportní příležitost. Například v roce 2011 bylo na Slovensko vyvezeno zboží v hodnotě 10 mil. Kč.

***

METRO Cash & Carry je zastoupeno 700 samoobslužnými velkoobchodními prodejnami ve 29 zemích. Společnost, která zaměstnává více než 120 000 lidí, dosáhla v roce 2012 tržeb 32 miliard €. METRO Cash & Carry je obchodní divizí METRO GROUP. METRO GROUP je jednou z největších mezinárodních maloobchodních společností. V roce 2012 dosáhla skupina METRO tržeb okolo 67 miliard €. Společnost zaměstnává téměř 280 000 lidí a provozuje přes 2 200 prodejen ve 32 zemích. Výsledky skupiny METRO závisí na výkonu jejích obchodních divizí, které samostatně operují v následujících segmentech trhu: METRO/MAKRO Cash & Carry – mezinárodní jednička na poli samoobslužných velkoobchodů, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – evropský lídr v prodeji spotřební elektroniky a obchodní domy Galeria Kaufhof.

Pro více informací, prosím navštivte: www.metrogroup.de.

V České republice patří do sítě MAKRO Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních středisek pro podnikatele a dva provozy nového formátu DRIVE IN. Vysoká obrátka zboží, provozní výkonnost, omezený počet prodejen, vyspělá logistika a přímé nákupy ve velkých objemech umožňují společnosti MAKRO prodávat zboží za nejvýhodnější velkoobchodní ceny. MAKRO se v Čechách orientuje především na tři skupiny zákazníků-profesionálů, a to HoReCa, maloobchod a malé až střední firmy, které podporuje vedle nabídky sortimentu na míru i nadstavbovými službami.

Slovo ke dni

  • Doba byrokratická

    Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3