INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

Metaverzum ilustracni AccentureMetaverzum lze definovat jako sdílený virtuální prostor se všemi vymoženostmi, které současné technologie umožňují. Lze říci, že je dalším krokem ve vývoji internetu, zábavy i obchodu. Ve virtuálním světě se budeme pohybovat, nakupovat i pracovat. Tahounem mataverza pak bude herní průmysl a progresivní značky.

Rozvoj metaverza také bude hnacím motorem nové vlny digitální transformace, protože firmy se chtějí novince přizpůsobit. „Metaverzum je ekosystém digitálně­reálných světů a obchodních modelů, který změní způsob, jakým nynější svět funguje, jak v něm lidé komunikují, a to prostřednictvím propojení nových technologií, jakými jsou rozšířená realita, blockchain, digitální dvojníci či edge computing,“ říká Adam Leščišin ze společnosti Accenture ČR. „Kdo zaspí, ocitne se ve světech, které navrhl někdo jiný a pro někoho jiného. I proto firmy už nyní do metaverza houfně naskakují,“ dodává.

Je to jako přechod z 2D do 3D internetu. Zařízení jsou na tento krok připravená a mají dostatečný výpočetní výkon, který umožňuje virtualizovat reálný svět. Virtuální svět se bude propojovat s digitálním a fyzickým až do bodu, kdy přestanete rozpoznávat, ve kterém světě se pohybujete a odkud která informace přichází. Virtuální svět bude tak zajímavý, že pohyb a zážitky v něm překonají ty fyzické.

Vedle herního průmyslu, který je tradičním tahounem technologického vývoje, otevřely dveře metaverzu progresivní značky. „Hlavní značky světového byznysu jsou toho názoru, že jim tento nový svět pomůže jak v prodeji, komunikaci, náboru zaměstnanců, tak ve školení, které dostává zcela novou dimenzi. HR oddělení pak věří, že právě intenzita a originalita nových vjemů při školení bude v tomto ohledu k nezaplacení a přinese ovoce v podobě větší efektivity a popularity,“ říká Michal Černý ze společnosti Audiopro.

A nejenom to. Představte si například domovy pro seniory, kde tato nová technologie pomáhá naplňovat touhu po plnohodnotných zážitcích a vzpomínkách. I člověk, upoutaný na lůžko, bude moci prostřednictvím metarverza jít na procházku podél oceánu nebo se virtuálně dotknout jakékoli památky. Téměř nebude schopen rozpoznat, že to není realita.

„Metaverzum změní i svět investic. Banky nebo technologické firmy budují virtuální pobočky, rozrůstají se investice do realit ve virtuálních světech, kryptoměn používaných na existujících platformách. Zdá se, že roste nový svět, který má ambice existovat spolu s naším reálným a prolínat se s ním i na poli byznysu,“ říká Zuzana Stehlíková z IC Group.

Segmentům značek, které již využívají metaverze, teď dominuje retail. „V současnosti jsou v metaverzu již aktivní první značky, zejména z módního průmyslu, jako jsou Nike, Adidas, Gucci nebo Zara. Pozadu však nezůstává ani Coca Cola, RedBull nebo Budweiser. Velmi slibné je také nakupování v metaverzu supermarketu ve virtuální realitě s následným fyzickým doručením, jak to plánuje Walmart. Nike loni v metaverzu zpřístupnila svůj Nikeland, kde si návštěvníci mohou vyzkoušet virtuální verze zboží a také zažít zábavu. Nikeland už dokázal přilákat přes sedm milionů uživatelů,“ uzavírá Martin Šrůma z Accenture ČR.

(tz)

Slovo ke dni

  • Ochlazení z Bruselu

    Svět se dostal do bezprecedentní situace. Kdo by před rokem řekl, že Evropská unie bude firmám a lidem nakazovat, jak si mají zatopit. Kolik stupňů Celsia bude v pořádku, kolik ne a kdy si budou teplomilní hříšníci koledovat o trest. Vracíme se tak do časů direktivní ekonomiky, do dob, kdy strana a vláda nařizovala, co kdo smí a nesmí. V kapitalizmu přece měla místo nařízení a zákazů usměrňovat chování společnosti neviditelná ruka trhu. Jenže ani ta, jak se ukazuje, nezískala plnou důvěru vedení. Ano, zemního plynu, elektřiny i dalších energií se nebude dostávat, ale s jeho kritickým nedostatkem roste jejich cena. Kdo tedy bude moci příští zimu topit „pánu Bohu do oken“? Myslím si, že skoro nikdo. Omezovat se ve spotřebě a snižovat náklady se stane nutností, pokud mají firmy a domácnosti přežít krizové období. Tento ekonomický zákon...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Formulace zásad mediační dohody 10. srpen 2022

V předchozích příspěvcích jsme se seznámili s těmi fázemi mediace, ve kterých IP mediátor navozuje pocit vzájemné důvěry a pozitivního ovzduší pro mediační jednání, nastavuje základní pracovní a společenská pravidla, a také aktivně naslouchá stranám a pojmenovává předměty jednání. Strany konfliktu však nebyly zatím připraveny spolu efektivně komunikovat a vzájemně si na­slouchat.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3