INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Česká obchodní inspekce vydala tiskovou zprávu o výsledcích loňských kontrol internetových obchodů: "Vloni ,navštívili' inspektoři ČOI přes tisíc internetových obchodů a bez zjištění nedostatku prošla kontrolou pouze čtvrtina z nich". Za APEK (Asociaci pro elektronickou komerci), jejímž cílem je kultivace internetového obchodování v ČR a která sdružuje 369 internetových obchodů, bychom chtěli říci, že tuto aktivitu vítáme.

Po rozhovoru s ČOI také konstatujeme, že žádný z největších hříšníků nebyl členem APEK. Členové APEK, kteří mohou používat logo Certifikovaný obchod, musí totiž dodržovat přísná pravidla. Největší hříšníci, kteří se dopustili nekalých obchodních praktik či neuznání reklamace, nejsou členové APEK a certifikační pravidla stanovená APEK nedodržují, jak potvrzuje i ČOI.

Tak jako každý rok plánuje APEK i letos další aktivity v oblasti kontroly internetového obchodování. Mezi cíle Asociace patří i získávání dalších členů, kteří budou dodržovat pravidla APEK. Ti pak mohou využívat značku Certifikovaný obchod. Zákazníci tak budou mít jistotu bezpečného nákupu. APEK zároveň klade u internetových obchodníků stále větší důraz na to, zda je zboží v době objednání opravdu na skladě. E-shopy se čím dál více hlásí k tzv. Kodexu terminologie lhůt dodání, kde se zavazují, že dané zboží mají na skladě a je obratem připraveno k expedici přímo k zákazníkovi.

Internetové nakupování je stále oblíbenější. Dokládá to i meziroční růst tržeb. Zatímco v roce 2001 utržili prodejci 1 miliardu korun, o deset let později to bylo již 37 miliard korun. Výrazným způsobem narostly i počty internetových zákazníků. Před osmi lety nakupovalo na internetu 700 tisíc lidí, v loňském roce to bylo již 5,7 milionů spotřebitelů. V současnosti nakupuje na internetu 95 procent internetové populace.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bydlení jako dílek rovnice

    Hledáme zázračný recept na produktivitu a loajalitu mladých lidí. Snažíme se jít jejich zvyklostem naproti. Přetváříme pracovní prostředí, benefity i způsoby komunikace. Na základě studií a vědeckých šetření věříme, že se nám tyto investice vrátí. Odpověď je ale stejně nejistá jako perspektiva budoucnosti. Zapomněli jsme si položit základní otázku: proč se chování mladých lidí v pracovním prostředí tolik proměnilo? Mnozí se snaží najít odpověď ve výrazu work-life balance. A částečně to pravda je. Ale přeci jen to není všechno. Spíše jen zlomek toho, co na mladé lidi působí. Co to tedy z předchozích generací dělalo dříče, kteří byli schopní zatnout zuby? Vidina jistoty, vidina vlastního bydlení. Tyhle oblasti spolu souvisejí. Realitní trh je podstatným dílkem rovnice. Předchozí generace intenzivně usilovaly o to domov vybudovat se vším...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

predseda 2024

Úřad průmyslového vlastnictví je jedním z nejvíce digitalizovaných orgánů české státní správy 25. duben 2025

Získat patent na unikátní technologii zpracování listí stromů k výrobě ultra tenkých izolačních desek, díky nimž nebude třeba v objektech topit, nebo na využití kopřivy tak, že se znásobí její blahodárné účinky na poškozené kolenní klouby, to by jistě bylo terno. Ukázalo by se, že myšlenek, které dobře poslouží lidstvu, není nikdy dost, a že jsou, převedeny do praxe, stále vítané.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Speciální příloha

titulka web

Otevřít PDF

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3