INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

logo_svetleSdružení Spotřebitel net je vážně znepokojeno se zacházením s logem označujícím „Českou kvalitu" v řetězci Penny. Z vyjádření Státní zemědělské a potravinářské inspekce vyplynulo, že v řetězci Penny se vyskytlo větší množství potravinových výrobků označených českou vlaječkou označující „Českou kvalitu", ačkoli pocházely z jiných zemí, jako například Slovenska, Polska, Německa či Velké Británie.

V tomto ohledu za velmi znepokojivé považujeme i uvádění sloganu „nakupovat hezky česky" v reklamě na tento obchodní řetězec. Dle reklamy to znamená, že „v Penny máme čerstvé maso a uzeniny přímo od českých řezníků". Reklama dokonce spotřebitelům podstrkuje záběry na pulty označené českou vlajkou. Přitom například salám s pepřem takto označený pocházel z Německa.

Zejména v ekonomicky složitější době může být český původ zboží pro řadu spotřebitelů majících snahu podporovat domácí hospodářství rozhodující. A právě z tohoto důvodu je třeba na danou reklamu poukázat jako na reklamu klamavou. V konečném důsledku mají spotřebitelé právo na uplatnění rozporu s kupní smlouvou, a to s ohledem na skutečnost, že i zemi původu je třeba vnímat jako vlastnost zboží. A protože řetězec nemá patrně českou alternativu salámu s pepřem, bude mít spotřebitel právo na vrácení zaplacené kupní ceny oproti vrácení zboží.

V rámci nastalé situace se naše sdružení hodlá obrátit na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání s podáním stížnosti a žádosti o prošetření této reklamy.

Právní oddělení, právník Mgr.Miroslav Huml, spotřebitel.net

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3