INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
BILLA_lutSpolečnost BILLA zveřejnila výsledky hloubkového šetření obou prodejen, u kterých Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zjistila pochybení v prodeji čerstvého zboží. Hloubkové kontroly ukázaly, že ani v jednom případě nešlo o záměrné falšování, ani posouvání data spotřeby. Na prodejně ve Skupově ulici v Plzni byla zjištěna interní systémová chyba, kvůli které v systému plně neodpovídají údaje o vyskladněném a prodaném zboží. Kontrola SZPI zjistila nesrovnalosti pouze u čtyř produktů v minimálním hmotnostním objemu od 100 do 400 gramů. Z toho jednoznačně vyplývá, že na prodejně nedocházelo k žádné záměrné manipulaci s datem spotřeby.

„Zjištění SZPI nespočívalo v tom, že by inspekcí označené výrobky byly nalezeny s přelepeným datem spotřeby," řekl Jaroslaw Szczypka, generální ředitel společnosti BILLA v České republice. „Tyto potraviny prostě na prodejně chyběly. Někdo je mohl klidně sníst přímo v prodejně nebo je přemístit na prodejní ploše tak, že nebyly ve chvíli kontroly k dohledání a přitom pokladnou neprošly," dodal.

Kontrola proběhla také ve filiálce v Přešticích na Plzeňsku. Tam se v případě necelého jednoho kilogramu uzených šprotů ukázala chybná manipulace se zbožím, které bylo do prodejny dodáno ve větším balení. Datum spotřeby po jeho rozbalení mělo odpovídat třem dnům, zabalené zboží mělo ale datum spotřeby delší. I když ani tento případ záměrně chybnou manipulaci se zbožím neprokázal, byla odpovědná pracovnice na této filiálce propuštěna. „Rozvázání pracovního poměru je především signálem dovnitř naší sítě," řekl Jaroslaw Szczypka. „Chování poškozující naše zákazníky a naši firmu tolerovat nebudeme. Toho si musí být všichni vědomi."

V souvislosti se zjištěními SZPI společnost BILLA zavedla řadu systémových opatření, které mají opakování podobné situace zabránit. Všechny zaměstnance znovu školí v manipulaci s čerstvým zbožím a nařídila zvýšení četnosti pravidelných denních interních kontrol potravin. Zároveň zintenzivnila kontroly specialistů centrály na jednotlivých filiálkách.

REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve více než 3600 prodejnách v Evropě zaměstnává 67 000 zaměstnanců. V roce 2010 se její obrat zvýšil na 11,55 miliard EUR.

Firma je součástí německé skupiny REWE Group, která patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcem rodinných dovolených. S obratem 50,9 miliard EUR v 16 evropských zemích zaměstnává 326 000 zaměstnanců.

REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorfe provozuje značky BILLA, Merkur, Penny, BIPA, ADEG, a také řadu vlastních produktových značek. S firmami ITS BILLA Reisen, JAHN REISEN, MERKUR Ihr Urlaub a Penny PACK'N'GO operuje také na trhu rodinných dovolených. V segmentu supermarketů má prodejny v Itálii a sedmi dalších zemích střední a východní Evropy - v Bulharsku, Chorvatsku, České republice, Rumunsku, Rusku, Slovensku a na Ukrajině.

O společnosti BILLA ČR

Společnost BILLA působí na českém trhu od roku 1993. V současné době zde provozuje 203 filiálek a zaměstnává více než 6200 lidí. Více na www.billa.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3