INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Třetí vlna šetření komunikační kampaně Kvalita z Evropy – chutě s příběhem, kterou letos v červnu realizovala společnost STEM/MARK, přináší pozitivní výsledky. Měření ukázala, že podpořená znalost všech značek kvality potravin se zvýšila. Dříve opomíjené evropské značky kvality se začínají rozvíjet a stoupá jejich znalost.

Čtvrtina Čechů (28 %) zná nějaké evropské značení a narůstá také podíl lidí, kteří správně určují jejich původ.

Průzkum ukázal, že z evropských značení Češi nejvíce znají značku Chráněné zeměpisné označení. Zná ji 19 procent respondentů (nárůst o 7 % z původních
12 %). Podpořená znalost značky Chráněné označení původu vzrostla na 14 % oproti 6 % z roku 2015. Od počátečního měření došlo k nárůstu o 3 % u Zaručené tradiční speciality.

Podobně jako na Slovensku, také v Čechách, polovina respondentů zná značky kvality alespoň zběžně a desetina dotazovaných v obou zemích tvoří loajální jádro, které upřednostňuje vždy výrobky se značkami kvality. Obecně lze říci, že si lidé všímají značek kvality především na obalech samotných potravin a v televizi.

„Výzkum ukázal, že Češi více důvěřují národním značkám kvality, přesto vliv evropských značek mírně roste,“ zmiňuje Ivana Valentová, Client Service Manager STEM/MARK a doplňuje: „Pokud už oslovení nějaké evropské značky znají, tři čtvrtiny z nich se jimi nechají ovlivnit, především ženy a lidé s maturitou či vyšším vzděláním.“ Lidé se na výrobcích mohou setkat se třemi typy evropského značení. Vždy mají tvar sluníčka.

Převážná většina respondentů dokázala s jistotou rozpoznat, zda viděla či nikoli, televizní reklamu na Jihočeskou Nivu. Necelá třetina oslovených viděla televizní reklamu na pivo. Oba televizní spoty poznává ale více lidí než loni. Reklama na Jihočeskou Nivu je nejen známější, ale také získává lepší hodnocení, především co se týká srozumitelnosti, zapamatovatelnosti i výraznosti.

Míra znalosti evropských značení v cílové skupině odborná veřejnost u nás i na Slovensku má v průběhu let konstantní úroveň. Lidé z oboru o označeních slyšeli a mají o nich ponětí. Většina oslovených se shoduje, že označení kvality má větší dopad na spotřebitelské rozhodování u jistých druhů potravin, konkrétně u masa a mléčných výrobků.

Více informací na www.oznaceni.eu.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3