INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

MPO budovaPropojit celou řadu firem tak, aby si pomohly navzájem, a tím i široké veřejnosti, při výrobě ochranných prostředku i v dalších činnostech. To se mimo jiné během pandemie koronaviru podařilo agentuře CzechInvest ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu (MPO).

Došlo k tomu různou formou, například na základě telefonických kontaktů, přes e-mail, s pomocí on-line videohovorů či s využitím speciálních informačních platforem jako je Spojujeme Česko nebo CoVpoint. Propojení tak mimo jiné vedlo k dodávce ochranných obleků, rukavic nebo k šití roušek.

Pandemie koronaviru zvedla obrovskou vlnu solidarity a spojila Česko. Přispěly k tomu mimo jiné regionální kanceláře a útvar AfterCare CzechInvestu. "Agenturu pro podporu podnikání a investic vždy tvořili mladí akční lidé. Jak to tak u mladých bývá, nové úkoly a způsob práce pro ně byly výzvou, které se rychle zhostili," říká vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a dodává: "Nejen, že pracovníci CzechInvestu například pomáhali na call centru či při vyřizování dotací v gesci ČMZRB a MPO, začali také ještě mnohem víc než dřív propojovat firmy a stát i firmy mezi sebou. Dělali to už v minulosti, to ale nebylo tak rychlé a časově náročné jako během koronavirové krize."

"Pro CzechInvest byl vždy klíčový osobní přístup ke klientům i následná péče, kterou agentura operativně reagovala i na nenadálé potřeby investorů. Během pandemie koronaviru tyto silné stránky přišly velmi vhod, díky CzechInvestu tak mimo jiné vznikly a byly zveřejněny seznamy dodavatelů látek a dalších potřeb v souvislosti s výrobou roušek," říká ředitel odboru podnikatelského prostředí a obchodního podnikání Ministerstva průmyslu a obchodu Pavel Vinkler a dodává: "CzechInvest zpracovává i seznamy firem, které vyrábí certifikované ochranné prostředky. Zatím poslední s 35 podniky je zveřejněn zde, CzechInvest ho průběžně aktualizuje."

Co by však byly seznamy a propojování bez konkrétních výsledků? I ty se dostavily, například:

Došlo k propojení textilky AZPO Group s firmou Adient. S pomocí CzechInvestu se podařilo přesunout dvě stovky zaměstnanců ze severočeské společnosti Adient, která šije interiéry pro automobilový průmysl, do menší textilky AZPO Group na šití roušek. Na výrobu antibakteriálních roušek se zaměřila i firma na sportovní oblečení a padáky Sky Paragliders ve spolupráci se společností Grade Medical. Ta je na trhu známá aplikacemi textilie StopBack pro zdravotnictví. "Dva malé české podniky si mezi sebou prostřednictvím CzechInvestu poskytly kapacitu šicí dílny a kvalitní antibakteriální materiál. A české antibakteriální roušky byly obratem na světě pro potřeby těch, kteří nepřerušili své aktivity ani v nouzovém stavu," upřesňuje generální ředitel CzechInvestu Patrik Reichl. Podobně, tentokrát však na základě činnosti regionální kanceláře CzechInvestu v Ústí nad Labem, došlo k tomu, že firma DLV Import mohla dodat 160 jednorázových obleků (Tyvek a Chemsafe) a 300 jednorázových rukavic Krajské zdravotní nemocnici Ústeckého kraje.

"Roli sehrála i platforma CoVpoint, která se stala nástrojem pro zpracování stovek nabídek a poptávek denně. Nyní je připravena k dalšímu rozvoji a využívání. Pod názvem GoVpoint může přispívat k řízení procesů a propojování. Workflow, které vzniklo, digitalizace a spolupráce jako taková je ukázkou inovačního managementu v praxi. Cílem nyní je ještě víc posilovat tvůrčí procesy, iniciovat projekty a spojovat různé subjekty tak, aby vznikaly nové produkty a služby," říká koordinátor Inovační strategie ČR Robin Čumpelík. Plaforma CoVpoint aktuálně čítá více než 1 950 rozpracovaných nabídek a poptávek a už se přes ní mimo jiné podařilo propojit například společnost Robot Protect s Horskou službou ČR a zajistit tak další dodávku ochranných prostředků. Robot Protect se specializuje na vývoj a výrobu ochranných návleků na roboty, stroje a automatizační zařízení. Během koronaviru kvůli situaci na trhu, kde velmi chyběl zdravotnický materiál, začala operativně vyrábět ochranné obleky, roušky a návleky na boty pro lidi. Díky spolupráci s CzechInvestem dodala 200 ochranných obleků Horské službě ČR.

Výrobu ochranných a zdravotnických prostředků MPO podporuje i prostřednictvím dotačních programů. At už se jedná o Czech Rise UP, kde se chystá verze 2.0 nebo Technologie COVID-19, o kterém jsou detaily na tomto místě. "Transfer technologií a inovace jsou totiž příležitostí, jak posilovat soběstačnost a dlouhodobě zvyšovat konkurenceschopnost české ekonomiky s důrazem na přidanou hodnotu. V té souvislosti pomáháme nadějným inovativním nápadům také prostřednictvím virtuálního hackathonu HacktheCrisis.cz," říká náměstek ministra průmyslu a obchodu pro digitalizaci a inovace Petr Očko. Kromě finanční podpory významnou roli hrají také projekty agentur CzechTrade a dříve zmiňovaného CzechInvestu postavené i na mentoringu či propojování nabídky a poptávky firem vůči státu i sobě navzájem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3