INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Podle obchodních výsledků členů České asociace pojišťoven (ČAP) za 3. čtvrtletí došlo k meziročnímu růstu předepsaného pojistného o 1,8 %. Hlavním důvodem zpomalení tempa růstu je zejména přetrvávající pokles cen pojištění motorových vozidel.

- Předepsané pojistné v neživotním pojištění pokleslo meziročně o 1,7 %.

- O téměř 3 % posílilo předepsané pojistné podnikatelů.

- Životní pojištění je stále nejvýrazněji rostoucí segment (+5,6 %), počet pojištěných klientů však klesá.

Trh neživotního pojištění se kvůli vývoji cen pojistných produktů pro motoristy ocitá v červených číslech. Předepsané pojistné v oblasti pojištění vozidel pokleslo v průměru o 7 %. Situace je patrná zejména u pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Fakt, že při 2,4% nárůstu pojistných smluv došlo k poklesu předepsaného pojistného téměř o 1,5 miliardy Kč, svědčí o přetrvávajícím enormním tlaku na nízkou cenu v konkurenčním boji o zákazníka.

„Situace, kdy za posledních šest let došlo ke snížení průměrné ceny povinného ručení zhruba o 15 %, je dlouhodobě neudržitelná," komentoval aktuální stav Tomáš Síkora, výkonný ředitel ČAP. „Obávám se, že rostoucí průměrné náklady na škody, zejména škody na zdraví v kontextu s dramatickým snižováním ceny pojistného, mohou vyřadit na trhu některé pojišťovny ze hry."

Významný pozitivní posun je zřejmý v oblasti podnikatelských pojištění. Téměř 3% meziroční nárůst předepsaného pojistného odpovídá 3% navýšení počtu smluv ve kmeni. Vývoj v této oblasti svědčí o tom, že podnikatelé stále více vnímají pojištění jako vhodný nástroj k zabezpečení rizik v době ekonomické nestability, kdy každý nečekaný výdaj může pro jejich firmu znamenat velké potíže.

Přestože zásadní vliv na vývoj trhu má stále růst životního pojištění, jeho dynamika růstu lehce zpomalila. Meziroční navýšení předepsaného pojistného u produktů s jednorázově placeným pojistným o 9 % již v celkovém předpisu není tak výrazné jako na začátku letošního roku, zájem klientů o tento druh pojištění však trvá. Bohužel stále klesá celková propojištěnost životního pojištění. Pojištění má sjednáno o 200 tisíc klientů méně než v předchozím roce.

Rozdělení podílů na trhu dvou největších finančních skupin je téměř vyrovnané. O pouhých 0,3 % drží prvenství Generali PPF Holding (30,2 % – Česká pojišťovna, a.s., Generali pojišťovna a.s., ČP Zdraví a.s.) před skupinou VIG (29,9 % – Kooperativa pojišťovna, a.s., Česká podnikatelská pojišťovna, a.s. a Pojišťovna České spořitelny, a.s.).

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3