INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

ustredni foto 2Mezinárodní autosalony byly ještě nedávno hlavními událostmi automobilového businessu. Kdo nebyl v Ženevě, jako by nebyl. Dnes není výjimkou, že automobilky občas nějaký ten veletrh vynechají, a některé dokonce tyto akce ignorují úplně.

Důvody jsou zřejmé: náklady jsou závratné, zájem návštěvníků mírně upadá a asijské automobilky nastavují z hlediska honosnosti a velikosti expozic tak vysokou laťku, že je těžké jim konkurovat. V současné době evropští výrobci aut cílí spíše na technologické veletrhy, velké designové eventy či setkání start-upů. Tyto akce totiž více zviditelní technologickou vyspělost značky a posílí její image jakožto progresivního aktéra v oblasti inovací. Největší přehlídka technologických inovací na evropském kontinentu, VivaTech 2024, se uskuteční na konci května v Paříži.

Tuto akci si rozhodně nenechají ujít francouzské automobilky, aby představily na domácí půdě svoje největší technologické skvosty. Velkou show chystá například automobilka Peugeot. Na slavném pařížském výstavišti Paris Expo v Porte de Versailles vystaví zejména extravagantní koncepční vůz Peugeot Inception, který se francouzské veřejnosti představí poprvé v historii. Zajímavé je, že Peugeot Inception loni zavítal na e-Salon do Prahy, kde způsobil svým nepřehlédnutelným zjevem opravdové pozdvižení. Češi tak paradoxně zažili veřejnou premiéru tohoto ikonického konceptu o více než půl roku dříve než Francouzi. Inception má hlavní význam v tom, že značná část z jeho designových a technologických prvků se objeví i v budoucích vozech Peugeot.

Jedním z těchto prvků je nový volant Hypersquare. Toto zařízení vede k novým, přirozeným, jednodušším a intuitivnějším gestům. Řidiči mohou pouhými několika kliknutími nebo stiskem konečky prstů ovládat všechny parametry vozidla, aniž by sundali ruce z ovladače řízení. Hypersquare tak v kombinaci s technologií steer-by-wire zjednodušuje řízení a zvyšuje jeho instinktivnost. Peugeot Hypersquare a nová generace i-Cockpit®, které revolučním způsobem změní emoce a potěšení z jízdy, se v roce 2026 objeví v budoucích vozech značky.

Další převratnou novinkou, kterou na stánku Peugeot lze spatřit, je technologie Remote Driving. Jedná se o způsob, jak řídit vozidla na dálku. K tomu je třeba mobilní připojení a mnoho kamer zabudovaných do vozidla. Vozy jsou pomocí této technologie připojeny na stanici, ve které sedí vyškolený specialista schopný ovládat z jednoho místa hned několik vozidel současně. Tato technologie by mohla v budoucnu najít uplatnění například pro distribuční firmy či pro služby pronájmu vozidel.

(tz)

Slovo ke dni

  • Jak se rozpadla myšlenka na hromadu zpráv

    Možná se vám to už také stalo. Chcete něco vyřešit, napíšete nebo zavoláte dotyčné osobě. Shrnete myšlenku pěkně v bodech. Krok za krokem. A reakcí na ni je… Chaos. Je to jako když vám někdo vysype puzzle na stůl a vy z nich musíte složit nějaký komplexní obrázek. Máte před sebou fragmenty, které musíte dát dohromady, abyste zrekonstruovali pracně to, co se dalo říci snadno. Jen to chtělo chvíli času a koncentrace, aby byla odpověď na vaši zprávu zformulována se vším všudy. Čím dokonalejší prostředky komunikace máme, tím hůř komunikujeme. Je to prokletí dnešní doby, ale možná by stačilo říct, že prostředky nejsou komunikací samou. Ta by měla mít vždy přehlednou formu, která bude pro příjemce sdělení prostě stravitelná. Tím, že tříštíme pozornost, a schází nám koncentrace, utrácíme na komunikaci čas i energii v trojnásobném množství, než bývalo standardem...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3