INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Mezinárodní družstevní svaz slavil Mezinárodní družstevní den poprvé 7. července v roce 1923. V současné době probíhají v úzké součinnosti s OSN oslavy Mezinárodního roku družstev. Každý rok je Mezinárodní družstevní den zasvěcen jinému tématu. V roce 2011 byl věnován problematice mládeže v družstevním hnutí a mottem roku bylo heslo "Mládež, budoucnost družstevního podniku", zatímco v roce 2010 byla tématem dne pozice žen v družstevnictví, což bylo vyjádřeno sloganem „Družstevní podnik posiluje postavení žen". Letošní Mezinárodní družstevní den byl ve znamení Mezinárodního roku družstev a jeho orientaci vyjádřil slogan: "Družstva budují lepší svět".

Způsoby oslav tohoto dne jsou v celém světě rozmanité. Družstva hledají svou publicitu prostřednictvím tisku nejenom na místní, ale i na celostátní úrovni.

V roce 2012 by Mezinárodní družstevní svaz rád udělal něco, čím by se tento den nezapomenutelně zapsal do paměti všech lidí, něco, co umožní jedné miliardě družstevníků na celém světě zvýšit povědomí veřejnosti o družstevním modelu podnikání.

Družstva jsou klíčovou součástí budoucí cesty do ekonomiky 21. století. V posledních letech svět prokázal naléhavou potřebu více diverzifikované globální ekonomiky.

Družstva mají dostatek sil přispět na cestě k této diverzifikaci. Zpráva MDS Global300 ukazuje, že 300 největších družstev na světě má roční obrat 1,6 bilionů USD, což odpovídá HDP mnoha velkých zemí. Družstva po celém světě poskytují více než 100 milionů pracovních míst a v Brazílii, Rusku, Indii a Africe je členem nějakého družstva asi 15% populace, což je o 4 % méně než těch, kteří jsou tam akcionáři. V Keni družstva přispívají 45% do HDP, zatímco na Novém Zélandu je jejich příspěvek do HDP kolem 22%. Ve Spojených státech 30 000 družstev zaměstnává dva miliony lidí, přičemž ta největší z nich se pravidelně objevují v žebříčku „Fortune 100 nejlepších pracovních míst".

Na evropském kontinentu je ve 160 000 družstvech nejrůznějšího typu sdruženo 120 milionů členů a evropská družstva se významnou měrou podílejí na řešení problematiky zaměstnaností v EU tím, že v rámci svého podnikání vytváření 5,4milionu pracovních míst.

Družstevní Asociace ČR, střechová organizace českého družstevnictví, se plném rozsahu připojuje k poselství, které MDS k tomuto výročí publikoval a v rámci svých možností a kompetencí usiluje o rozvoj všech forem družstevního podnikání a o zlepšení podmínek pro působení družstev v ČR. V členských svazech DA ČR je sdruženo 1 249 družstev, která společně vytvářejí 48 752 pracovní místa a sdružují 722 205 členů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3