INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

U příležitosti 20. výročí svého založení pozvala Česko-německá obchodní a průmyslová komora (ČNOPK) ministra průmyslu a obchodu Martina Kubu na diskusní fórum se zástupci česko-německých firem. Ministr zde představil konkrétní opatření, jejichž prostřednictvím chce vláda zvýšit atraktivitu České republiky pro investory. V otevřené atmosféře diskutoval Kuba s členy ČNOPK o rámcových podmínkách pro jejich podnikatelské aktivity v České republice.

Ke kvalitě českého investičního prostředí významně přispívá dostupnost kvalifikovaných pracovních sil. Z průzkumů ČNOPK však vyplývá, že v rámci technického vzdělávání je nezbytně nutné zvýšit podíl praxe. „Dlouhodobě se zajímáme o německý model duálního odborného vzdělávání, který staví na specifické roli profesních komor a svazů, která v českém prostředí není tak významná. Proto se z duálního systému snažíme převzít některé prvky, především vysokou míru praktického vyučování a úzkou spolupráci škol a firem. Mou prioritou je proto co nejvíce systémově podpořit technické obory, jejich absolventy české firmy už teď mnohdy postrádají,“ uvedl ministr Kuba. „Právě téma kooperativního vzdělávání hraje již řadu let pro zdejší investory významnou roli. Proto by ekonomická sféra měla být přímo zapojena do nové koncepce systému vzdělávání,“ zdůraznil Bernard Bauer, výkonný člen představenstva ČNOPK.

Ústředním tématem diskuze, kterou moderovala vedoucí pracovní skupiny Právo a daně ČNOPK a členka představenstva ČNOPK Lucie Vorlíčková, byly také právní podmínky pro investice a veřejná správa. „Obě tato témata mají zásadní význam nejen pro německé investory v České republice. To nedávno potvrdil také náš konjunkturální průzkum, podle nějž firmy požadují především větší právní jistotu a efektivnější státní správu,“ dodává Bauer. „Především v obdobích nízkého růstu nebo silně kolísavého množství zakázek si firmy dále přejí také flexibilnější pracovní právo, aby si mohly ve střednědobém horizontu udržet své zaměstnance.“

Odezva firem ukázala, že mnohým z nich vadí neefektivní boj proti korupci a netransparentní veřejné zakázky. Protože se Česká republika stále více stává místem high tech výroby a vývoje, přeje si mnoho podniků užší spolupráci mezi průmyslem, univerzitami a výzkumnými institucemi.

Všechna tato témata se promítají do práce ČNOPK, která je zástupkyní všech aktérů česko-německé hospodářské výměny. Komora v tomto ohledu úzce spolupracuje s česko-německými podniky, zástupci hospodářské politiky a širokou veřejností.

(tz)

 

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3