INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem
Informovat české podnikatele o možnostech vývozu do zahraničí, zvýšit konkurenceschopnost malých a středních firem a podpořit je v jejich úsilí o uplatnění na zahraničních trzích. To je cílem série osmi proexportních seminářů, které od poloviny června v jednotlivých regionech uspořádá Hospodářská komora České republiky v úzké spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu.

Smyslem projektu, který odstartuje 15. června seminářem v Karlových Varech, je také přispět k teritoriální i oborové diverzifikaci tuzemského vývozu a zvýšit podíl exportu s vyšší přidanou hodnotou. Vývoz z ČR stále z více než 80 % směruje do zemí EU a jeho dominantní část tvoří stroje a dopravní prostředky.

„Pro dlouhodobé zajištění prosperity tuzemského hospodářství je nezbytné, aby se české firmy při vývozu neorientovaly jen na země EU, ale aby se svými výrobky a službami více zaměřily i na perspektivní mimoevropské trhy typu Indie, Číny, Argentiny, Brazílie nebo Ruska," upozornil ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek „Je také zřejmé, že v delší perspektivě mohou čeští exportéři zůstat konkurenceschopnými jen tehdy, když se více zaměří na výrobky a služby s vyšší přidanou hodnotou, jako jsou nanotechnologie, biotechnologie, potravinářství, ale také chemicko-technologický průmysl nebo informační technologie," dodal ministr Kocourek. Právě jeho ministerstvo teď dopracovává Strategii konkurenceschopnosti ČR a novou Exportní strategii, které chtějí českým exportérům s dosažením těchto cílů pomoct.

„Prosperita otevřené české ekonomiky do značné míry závisí na vývozu. I když si tuzemský export vede v posledním období dobře, firmy se vzhledem k rostoucí konkurenci musí ještě lépe naučit využívat možnosti, které se na zahraničních trzích nabízejí. Jsme proto velmi rádi, že můžeme prostřednictvím těchto seminářů českým podnikům pomoci. Hospodářská komora České republiky tím přirozeně navazuje na své další aktivity v podpoře exportu a může se přitom opřít o své silné zastoupení v jednotlivých regionech," sdělil prezident Hospodářské komory České republiky Petr Kužel.

Komu jsou tyto nové proexportní semináře určeny upřesnil ředitel zahraničního odboru Hospodářské komory ČR David Füllsack: „Experti na seminářích poskytnou užitečné informace a rady jak stávajícím exportérům, kteří mají zájem svůj export rozšířit, tak těm firmám, které o možnostech své produkty vyvážet teprve uvažují. Jsem přesvědčen o tom, že českým podnikatelům tak tyto semináře například ukážou možný směr v jejich obchodní strategii a pomohou definovat efektivní vývozní model."

A co budou semináře konkrétně obsahovat?

Zástupci firem se na celodenních seminářích atraktivní formou a na konkrétních příkladech mohou dozvědět užitečné rady jak v exportu postupovat, např. při volbě teritoria, výběru a oslovení potenciálních klientů, při výběru marketingových nástrojů a realizaci marketingových aktivit. Přední čeští odborníci účastníky seminářů seznámí mj. s existujícími formami podpory českého vývozu ze strany Hospodářské komory ČR, státu a dalších institucí, včetně možností financování exportu státem i soukromým sektorem. Získají rovněž informace o dokumentech potřebných pro vývoz mimo země EU a samozřejmě také informace o charakteristikách českého exportu, jeho teritoriálním a oborovým zaměřením. Na seminářích kromě expertů Hospodářské komory České republiky vystoupí rovněž zástupci Ministerstva průmyslu a obchodu, agentury CzechTrade, České exportní banky a Exportní garanční a pojišťovací společnosti, a.s. (EGAP).

Na základě poznatků a zkušeností nasbíraných z těchto seminářů v jednotlivých regionech zpracují experti Hospodářské komory ČR Příručku úspěšného exportéra.

Celý projekt seriálu proexportních seminářů vyvrcholí zářijovou konferencí v Praze, na které by měli přední čeští odborníci, zástupci státu i podnikatelské veřejnosti, mj. i na základě poznatků nasbíraných při této sérii exportních seminářů, zhodnotit stav a perspektivy českého exportu.

Firmy, které mají zájem se těchto seminářů zúčastnit, se mohou hlásit na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Účast na seminářích je zdarma.

Informace o projektu jsou zveřejněny na www.komora.cz/exportniseminare.

Místo a termín konání proexportních seminářů v regionech:

-15.6. 2011 Karlovy Vary, hotel Thermal

- 16.6. 2011 Jihlava, hotel Gustav Mahler

- 21.6. 2011 Plzeň, sídlo krajské Hospodářské komory (Teslova 3,Plzeň)

- 23.6. 2011 Brno, sídlo regionální Hospodářské komory Brno

V září proběhnou proexportní semináře také v dalších regionech:

- Hradec Králové

- Ostrava

- Olomouc

- Zlín

Hospodářská komora České republiky (HK ČR) se systematicky věnuje pomoci a podpoře českým podnikatelům při jejich pronikání na zahraniční trhy. Ve spolupráci s agenturou CzechTrade a Ministerstvem průmyslu a obchodu například koordinuje projekt podporující společnou účast českých firem na specializovaných výstavách a veletrzích v zahraničí. Možnosti za zvýhodněných podmínek prezentovat svou činnost a výrobky před potenciálními zahraničními obchodními partnery využilo jen za první čtyři měsíce letošního roku již více než 400 českých firem na 21 veletrzích a plánováno je dalších 42 akcí ve 20 zemích.

HK ČR rovněž organizuje mise zástupců českých firem, kteří doprovází oficiální činitele naší země při jejich cestách do zahraničí. V letošním roce tak například čeští podnikatelé doprovázeli prezidenta Václava Klause při jeho oficiální návštěvě Argentiny a Chile a v dubnu pak při návštěvě Černé Hory, kde se díky této misi podařilo několika českým firmám uzavřít lukrativní obchodní kontrakty.

HK ČR rovněž pro české podniky zprostředkovává mnoho kontaktů se zahraničními firmami a delegacemi, které naopak zavítají do tuzemska. Důležitou součástí všestranné podpory exportu a vůbec expanzi českých firem do zahraničí jsou také různé vzdělávací a informační semináře a poradenské akce, které HK ČR pro české podnikatele pravidelně organizuje.

(tz)

Slovo ke dni

  • Ochlazení z Bruselu

    Svět se dostal do bezprecedentní situace. Kdo by před rokem řekl, že Evropská unie bude firmám a lidem nakazovat, jak si mají zatopit. Kolik stupňů Celsia bude v pořádku, kolik ne a kdy si budou teplomilní hříšníci koledovat o trest. Vracíme se tak do časů direktivní ekonomiky, do dob, kdy strana a vláda nařizovala, co kdo smí a nesmí. V kapitalizmu přece měla místo nařízení a zákazů usměrňovat chování společnosti neviditelná ruka trhu. Jenže ani ta, jak se ukazuje, nezískala plnou důvěru vedení. Ano, zemního plynu, elektřiny i dalších energií se nebude dostávat, ale s jeho kritickým nedostatkem roste jejich cena. Kdo tedy bude moci příští zimu topit „pánu Bohu do oken“? Myslím si, že skoro nikdo. Omezovat se ve spotřebě a snižovat náklady se stane nutností, pokud mají firmy a domácnosti přežít krizové období. Tento ekonomický zákon...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Formulace zásad mediační dohody 10. srpen 2022

V předchozích příspěvcích jsme se seznámili s těmi fázemi mediace, ve kterých IP mediátor navozuje pocit vzájemné důvěry a pozitivního ovzduší pro mediační jednání, nastavuje základní pracovní a společenská pravidla, a také aktivně naslouchá stranám a pojmenovává předměty jednání. Strany konfliktu však nebyly zatím připraveny spolu efektivně komunikovat a vzájemně si na­slouchat.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3