INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

0098Nedávno  jsem se dostal do diskuze s bývalými spolužáky a  kolegy na  téma,  jak se  mění  ovlivňování  lidí,  zejména pak  efektivnost vývoje jedince  díky stále  aktivnějšímu a  rychlejšímu šíření    informací. Hlavní  směry úvah spěly do dvou extrémů,  tedy  jednoduše, zda tento stav působení na naše vnímání světa je pozitivní či negativní. Já samozřejmě stejně jako bývalí kolegové pamatují  život bez mobilních telefonů, rychlého internetu či podobných vymožeností doby. Mohu srovnávat vývojové s dobou jdoucí změny v tomto směru u našich dětí a z velké části musím, ač mnohdy nerad, akceptovat jiný systém jejich uvažování než za našich  dob. A to se nezmiňuji o ještě rychlejším vývoji v tomto směru v případě vnoučat, která mnepřivádějí mnohdy na pokraj kolapsu při hledání logiky v jejich myšlení a přijímaných závěrech.

Nebudu tuto úvahu dále podrobně rozvádět, neb by to bylo na obsáhlou studii. Závěry by byly podobné, jako ty naše plynoucí diskuze s vrstevníky. Část by jako vždy hledala pozitiva, část zvýrazňovala negativa. Nakonec jsem rezignoval a přijal závěr, že nebudu psát ani studii na dané téma ani nebudu ve vlastní mysli zkoumat, zda jsem laděn v těchto situacích pozitivně  či  negativně. Stejně  jako většina rozumných lidí  jsem musel  konstatovat,  že život se vyvíjí  s věkem, poněkud odlišně se hodnotí některá jeho pozitiva či negativa, ale konečná řešení je potřeba nechat pro ty, kteří se možná pustí do zmíněné  studie. 

Já  osobně se vzdávám hledání pozitiv a negativ ve svém myšlení a tvrdím, ač s lítostí, že jsou fakta, kterým možná budu i nadále špatně rozumět nebo je vůbec nepochopím. Pozitivní na všem je však to, že jsme schopni tyto změny a informace vnímat a  většinou musíme přiznat, že pro náš život znamenají především tu  lepší stránku věci a že, i kdybychom  se  snažili  sebe  víc,  koloběh života stejně  nezměníme. Tedy má rada na závěr. Přemýšlejme do úrovně našeho pozitivního vnímání a ostatní nechme k posouzení další  generaci.   

Ing. Zdeněk Juračka, předseda Asociace českého tradičního obchodu

Slovo ke dni

  • Roboti zatím nepomohou

    Politici přišli se skvělým nápadem zkrátit lidem pracovní dobu. Čekali, že jim to přinese tolik potřebné volební preference a nic je to nebude stát. Jenže narazili na nepochopení. Jen 18 procent firem na tento návrh odpovědělo, že jim nevadí. Ostatním by to v době, kdy sehnat další zaměstnance na pacovním trhu je téměř nemožné, přineslo větší či menší problém. Zvýšením produktivity práce by to řešit nešlo, roboti připravení zaskočit za lidský faktor rovněž nejsou k dispozici. A samotní pracovníci rovněž nejsou nadšeni z toho, že by se jim zkrátila mzda. Zdá se, že Česká republika ještě není na 35 hodinový týden připravena. Jedině, že by navrhovatelé přišli s nějakým převratným nápadem, o němž by dokázali společnost přesvědčit. Nechme se překvapit.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

Pro lepší budoucnost České republiky: připravena je inovační strategie na období 2019–2030 19. únor 2019

Ekonomika České republiky a v rámci toho šance na jistoty života od vzdělanostní úrovně až po příležitost k důstojnému stáří by se měla rozvíjet strmějším tempem, pokud se máme dostat mezi několik nejvyspělejších zemí starého kontinentu. Hledají se cesty, jak umocnit potenciál lidského kapitálu, jak s ním hospodařit, aby se zúročily například možnosti podnikání, vědy, výzkumu, jak vnímat a podpořit inovační aktivity napříč obory, a tak, aby technologické ambice, které historie nazve další revolucí, pozvedly v konečném důsledku životní úroveň lidí zase o stupeň výše. Na vládní úrovni je připravena nová strategie.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300

INZERCE