INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 19. rokem

0098Nedávno  jsem se dostal do diskuze s bývalými spolužáky a  kolegy na  téma,  jak se  mění  ovlivňování  lidí,  zejména pak  efektivnost vývoje jedince  díky stále  aktivnějšímu a  rychlejšímu šíření    informací. Hlavní  směry úvah spěly do dvou extrémů,  tedy  jednoduše, zda tento stav působení na naše vnímání světa je pozitivní či negativní. Já samozřejmě stejně jako bývalí kolegové pamatují  život bez mobilních telefonů, rychlého internetu či podobných vymožeností doby. Mohu srovnávat vývojové s dobou jdoucí změny v tomto směru u našich dětí a z velké části musím, ač mnohdy nerad, akceptovat jiný systém jejich uvažování než za našich  dob. A to se nezmiňuji o ještě rychlejším vývoji v tomto směru v případě vnoučat, která mnepřivádějí mnohdy na pokraj kolapsu při hledání logiky v jejich myšlení a přijímaných závěrech.

Nebudu tuto úvahu dále podrobně rozvádět, neb by to bylo na obsáhlou studii. Závěry by byly podobné, jako ty naše plynoucí diskuze s vrstevníky. Část by jako vždy hledala pozitiva, část zvýrazňovala negativa. Nakonec jsem rezignoval a přijal závěr, že nebudu psát ani studii na dané téma ani nebudu ve vlastní mysli zkoumat, zda jsem laděn v těchto situacích pozitivně  či  negativně. Stejně  jako většina rozumných lidí  jsem musel  konstatovat,  že život se vyvíjí  s věkem, poněkud odlišně se hodnotí některá jeho pozitiva či negativa, ale konečná řešení je potřeba nechat pro ty, kteří se možná pustí do zmíněné  studie. 

Já  osobně se vzdávám hledání pozitiv a negativ ve svém myšlení a tvrdím, ač s lítostí, že jsou fakta, kterým možná budu i nadále špatně rozumět nebo je vůbec nepochopím. Pozitivní na všem je však to, že jsme schopni tyto změny a informace vnímat a  většinou musíme přiznat, že pro náš život znamenají především tu  lepší stránku věci a že, i kdybychom  se  snažili  sebe  víc,  koloběh života stejně  nezměníme. Tedy má rada na závěr. Přemýšlejme do úrovně našeho pozitivního vnímání a ostatní nechme k posouzení další  generaci.   

Ing. Zdeněk Juračka, předseda Asociace českého tradičního obchodu

Slovo ke dni

  • Favorit jako symbol

    Před třiceti lety vyjel z bran mladoboleslavské automobilky Škoda první favorit. Nový rodinný osobní automobil se stal na domácím trhu ihned obrovským hitem, každý ho chtěl a jen málokdo na něj tehdy měl. Protože se stal v socialistické ekonomice nedostatkovým zbožím, čekalo se na něj dlouho, nebo si zájemce musel připlatit na černém trhu. Favoritem si Československo chtělo vylepšit stále horší pozici exportéra. V podstatě však jen doháněl zpoždění, které čs. automobilový průmysl v 70. a 80. letech XX. století nabral. Ukázalo se, že to nešlo hladce a bez zahraniční pomoci. Design karoserie navrhli Italové, pohon přední nápravy Francouzi, karburátor pocházel z Německé spolkové republiky. Dodnes se stále diskutuje o tom, zda byl na místě výprodej našeho průmyslu po roce 1989 do cizích rukou. Favorit ukazuje, že nebylo zbytí. Teprve pod...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červen 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

gascontrol

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

logo KOBTOSlogo 172

 

Partneři plus:

tsoft   EON EG 2017 107
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200

INZERCE